Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rinja

Knoflook In Pot Buitenkweek?

Recommended Posts

het is weer zover; binnenkort zet ik de dames weer buiten. Dit keer Citral in de hoop dat deze lichting de zenuwpijn van mijn vrouw kan onderdrukken.

Vorige jaar tegen het eind van de bloei veel last gehad van spint.

 

Nu lees ik dat knoflook veel beestjes en schimmels weert. Maar...doe je dan een knoflookteen in iedere pot met buitenwiet? Of moet ik een aparte knoflookplant kweken en die ertussen zetten?

 

Met de zoekfunctie kom ik er niet helemaal uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn mama maakt altijd soort spray van uien en knoflook tegen de luizen maar of dat ook bij spint helpt geen idee, zelf niet echt veel ervaring met beestjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb knoflookteentje in de pot erbij bij de 25L potten. Maar ik heb ook 11L potten en daar vind ik het toch echt te krap voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik ook potten van 25 liter. Dan moet het dus lukken.

Ik vorig jaar ook zo'n aftreksel van knoflook gemaakt, maar dat hielp helaas niet.

 

Als de knoflooktenen niet werken/groeien kan ik altijd nog Rogis aanschaffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel beestjes en ook spin houden niet van knoflook, ik kweek zelf ook knoflook (voor de fun) en ga ze ernaast zetten. Het schijnt heel goed te zijn om slakken en andere ongedierte te voorkomen. Dus als ik jou was zou ik knoflook kweken en dat er inderdaad naast zetten. mocht je toch spint krijgen dan werkt een mengsel van knoflook(sap) en spiritus heel goed. even uurtje laten intrekken en dan afspoelen met water!

 

Succes dit jaar weer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je die knoflook naast je plantjes gaat zetten heb je grote kans dat ze juist in je plantjes gaan zitten lijkt mij...knoflook plantje slaan ze over die vinden ze niet lekker dus gaan ze juist op je andere plantjes zitten die zijn namelijk een stuk beter...

 

denk dat je meer moet gaan zoeken naar iets wat ze nog veel lekkerder vinden dan je wietplantjes.. als ze dan op de wietplant zitten en zie zien een plantje wat ze veel lekkerder vinden zullen ze van je wietplant naar de andere gaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon der naast want ze wortelen als een malle .

als je een stengel van 30 cm look hebt die heerlijk fijn gesneden op de omelet of op de pizza zijn dan heeft ie een 20 liter pot al helemaal doorworteld .

niet normaal meer wat ze wortelen .

dus niet er in maar der naast is soms ook beter niet altijd lekkerder :likken: .

die bollen had ik er niet aan want toen waren ze al verwijdert en gebakken .

:vape:

mischien met dat enten dat je op die megawortelaar van de knoflook een wietplant kan enten .

dan klijgt je wiet mischien wel een smaak naal stlont smaak maal gaan wel snel gloeien .

zet el een pepeltje naast heb je el ook glatis samba bai .

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inderdaad een oud trucje omdat veel insecten niet van knoflook houden. De knoflook groeit ook behoorlijk en drinkt in principe mee van je plant vaak iets meer nog dan je wiet.

 

Het helpt zeker maar een echte plaag hou je er niet mee tegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus de knoflook in potten tussen de wiet zetten is beter dan in dezelfde pot. Ik ga het proberen.

 

Dank!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...