Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest snah

Mapito Vragen

Recommended Posts

Guest snah

Hallo ,

Over een week of 4 ga ik voor de eerste keer op mapito kweken ( eb/vloed ) , toch zijn er nog wat vragen .

De antwoorden op dit forum , mijn G-shop en gebruiksaanwijzigingen op flesjes spreken elkaar soms tegen.

 

Wanneer welke toevoegingen toevoegen aan het voedingswater ?

 

Ik bezit :

Canna vega voor de groeifase

Canna flores voor de bloeifase

Plagron power roots

Plagron pure enzym

BcusZ bloeibooster

 

Nu dacht ik dit , de ph 5.7 , de ec de eerste 2/3 weken op ec1.0 . Daarna naar ec 1.4 .

Tijdens de groei de canna vega + de plagron roots .

Tijdens de bloei de canna flores + de bloeibooster .

En in tegenstelling tot de verpakking , de enzymen alleen toevoegen bij het inwateren van een vervolgkweek .

Heb ik dit juist ?

 

Nog een vraag , wat is een goede en goedkope manier om de luchtvochtigheid in een kast of tent omlaag te krijgen ?

 

Mvg.

Hans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt aan de soort , bij amnesia :

 

ik zou je ph wat lager doen 5.5 ( rfx trekt ph flink omhoog) Ec zou ik gelijk starten op 1.4 .

 

Als je voor canna gaat, groei en eerste 2 weken groei voeding , dan bloeivoeding . laatste 2 a3 weken zou ik pk1314 meegeven .

 

als je 1.3 a 1.4 ec zit hele kweek zit prima .

 

Mocht je apart voorgroeien ec 1 puntje hoger dan je rfx in kratten/potten , slaan je wortels makkelijker aan.

 

enzymen en roots booster zou ik weg laten.

 

bevochtigen en ontvochtigen heeft weinig zin bij traditionele afzuiging .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest snah

Dank voor dit antwoord ,

 

Over de toevoeging van enzymen had ik begrepen dat je deze moet toevoegen bij een vervolgkweek op mapito om er voor te zorgen dat eventuele wortelresten worden afgebroken .

Waarom wordt er dan het toevoegen van enzymen geadviseerd ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb enzymen jaren terug trouw meegegeven , maar merk geen verschil als ik het niet doe .( zoals met heel veel middeltjes op de markt)

 

je kan het gewoon meegeven , je zal er weinig last van hebben .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enzymen zijn idd nergens voor nodig. Wortelmateriaal wordt er niet sneller door afgebroken en dat hoeft ook niet. Gebeurd van zelf.

 

Racker had een goeie. Doe een beetje wortelstimu in een glas en gooi er wat wortels bij. gebeurd niets :execute

 

Wortelstimu geef ik ook niet meer. Wel peroxide en wat langer wegblijven met water als de planten nog niet zoveel drinken. Voor mooie wortels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe vaak dienen jullie de peroxide toe, en in welke verhouding?

 

Gr, GK

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb van die controle strips , ik doe dus veel minder peroxide erin als bv racker , groene mug, subernoob.

 

ik geef 10 ml per 100 liter , dus 10 x minder .

 

ik tussen oogsten door , 100 ml per 100 liter . dat laat ik 24 uur staan ,om de boel goed schoon te krijgen ( met name ivm wortelziektes)

 

ook gebruik ik uvc lampen om water te ontsmetten ( van racker afgekeken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn veel wegen naar Rome, maar die system clean ga ik ook gebruiken!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

iest van 20 ppm aanhouden ( bij mij 10ml per 100liter , maar strips werken met kleur dus is bij benadering)

 

daarna moet je je drain meten , als je veel lager terug komt dan 20ppm zou je iets hoger kunnen gaan (hoe meer bacterie hoe minder ppm je terug krijgt)

 

zo heb ik het begrepen van know-how , jaren geleden.

 

Ps: ik ben vrij voorzichtig (bang voor onzichtbare wortelschade) maar zoals ik eerder aangaf vele gebruiken veel meer en de opbrengst lijkt er niet onder te lijden (boefje racker supernoob groene mug en nog wel meer)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...