Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ajucreazy

Balkonkweek, Stoort Kamerlicht Bloeihormoon?

Recommended Posts

Beste kwekers,

 

Er staan 5 heribei naast het raam van me slaapkamer op het balkon. Zie foto.

 

De 5 dames (Heribei) naast elkaar

 

De dames zijn al een paar weken begonnen aan de bloei. Alleen s'nachts vergeet ik vaak de gordijnen dicht te doen. Ik heb een doffe spaarlamp in mijn slaapkamer en nu is mijn vraag: heb ik de dames verstoort in hun bloeiproces?

 

Greetz Aju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogelijk wel, Heribei heeft herma trekjes.

 

Ook al is het 'maar' een spaarlamp, het is geen 'maanlicht' en dus mogelijk van invloed.

 

Waarom de planten niet af schermen met een tijdelijk gordijn dat, mocht jij het vergeten ze toch in het donker staan?

Zo heb ik mijn tentjes, achter een gordijn want ik ben ook wel eens vergeetachtig of doe plafondlamp aan :withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je meer last heb van de straatverlichting aan de foto te zien.

Een flat aan de overkant,ik neem aan dat tussen de 2 flats een weg loopt met aan die weg straatverlichting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal gelijk heren, veel dank!

 

Eerste buitenkweek; beginnersfoutjes -> kan ermee leven. Zowel vergeten het gordijn dicht te doen als de straatverlichting die waarschijnlijk invloed heeft. Helaas scheelt het wel een hoop opbrengst :(. 2 van de 3 staan stil denk ik. Ze bloeien wel, maar.. het wordt em niet.

 

Een wekker iedere dag rond 9 uur s'avonds om de gordijnen dicht te doen.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

......jij hebt vast wel verhuisplannen binnenkort...niet???

 

Zou er gewoon een zeiltje overgooien in de nacht..;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha zo wat gaat mijn imagination los bij een ideaal beeld van een balkon bovenop je woning. Helaas is de size, huur, locatie ideaal om überhaupt na te denken over een verhuisplan.

 

De dames zijn te groot voor een zeil erover. Volgende keer misschien een tactisch 'trek aan touwtje en rol uit of op' buitengordijn creëren voor verduistering, dat zou ideaal zijn zeg. Misschien van zwart wit folie voor extra reflectie overdag. Prachtig.

 

1 dame loopt achter. Zou ik haar eventueel binnen kunnen afbloeien in een 1m2 tent? Denk niet dat het nog veel nut heeft aangezien haar groei en grootte georiënteerd is op de invalshoek van de zon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zoeken het licht vanzelf op,dus als je haar onder een lamp zet trekt alles weer recht.

Het is zelfs mogelijk om alle takken af te knippen ,die in een emmer water zetten en dan onder een lamp afbloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...