Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Oldfarmer

Blue Mammoth..

Recommended Posts

Zo, de eerste Guerilla aan het voorbereiden.

 

Aangezien dat ik dit jaar niet in Nederland verblijf, maar in een ander (warm) land zal dit voor mij weer een heel nieuw avontuur worden. Ik zet er maar 1 plantje om dat ik daar genoeg aan heb.

 

Andere grond ander klimaat noem het maar op. Aangezien ik het graag biologisch houd,gebruik ik hier de lokale grond ontdaan van alle stenen en wat verrijkt met een flinke lepel gedroogde kippenmest en wat eikenbladcompost, voor een iets luchtiger en humusrijk substraat. Dit beide uit de eigen achtertuin zit nu in een potje van 5L.

Heb het zaadje gister in een pitpotje gezet.

 

Mijn keuze is gevallen op een soortje van Barney's farm, Blue Mammoth Autoflower.

 

Omschrijving:

 

Blue Mammoth is zonder twijfel een zeer interessante exotische plant. Deze kleine autoflowering monster was van origine gemaakt van de kruising van een Siberian Ruderalis plant met een Blue Cheese x Skunk #1. Prachtige blauwe hews komen door de toppen van dichte groene cola's van zoete indica marihuana.

Het is makkelijke te kweken, houdt van de zon en ziet er geweldig uit in de tuin!

Gemiddelde hoogte 70 cm Samenstelling Mostly Indica Genetica Skunk#1 X Blue Cheese X Siberian Ruderalis Bloeitijd binnen 70 days Geschikte omgeving Binnenkweek / Buitenkweek Type Autoflowering Breeder / Zaadbank Barney's Farm Seeds Gemiddelde THC

11%

 

Dit soortje zit dus op een groei/bloei periode van in totaal zo'n 70 dagen.

Je kan hier vanaf maart/april buiten kweken maar heb speciaal gekozen voor de mooiste 3 maanden van het jaar juni,juli,augustus.

 

Standplaats.

 

Ze zal neergezet worden op een zuidelijke helling van een berg op zo'n 750 meter hoogte.

Foto's volgen.

 

De groetjes van Oldfarmer.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemiddag allemaal,

 

We zijn weer een paar dagen verder, en mevrouw laat haar kopje al zien.

Van de week zal ik ook nog een paar foto's van de spot maken.

Hier heeft het de afgelopen dagen keihard geregend nu maar hopen dat we gauw goed weer krijgen, dan kan ze naar buiten toe.

 

Foto's

 

gallery_41422_17114_15347.jpg

 

gallery_41422_17114_26336.jpg

 

Tot snel weer,

 

De groetjes van Oldfarmer.... ;)

Edited by Oldfarmer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb deze blauwe mamoet al eens gerookt zeer lekker pafje, was wel niet zo blauw haha :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag allemaal,

 

@ Duizendpoot,

Bedankt ga me best doen.

 

@ Daily_smoker,

Ben ook erg benieuwd naar dit soortje. Was de gene die jij gerookt hebt ook buiten geteeld ?

 

Update

 

Gister en vandaag eindelijk lekker weer. De rest van de komende weken ziet het er ook redelijk stabiel uit.

Dus een mooie kans om haar buiten te zetten.

 

Foto's

 

Daar staat ze dan op haar plek. De zon schijnt,en de pot ingewaterd groeien zal ze.

 

gallery_41422_17114_22714.jpg

 

Hier staat ze tussen wat flinke prikkel takken die ik heb afgebroken en er omheen heb gelegd.

 

gallery_41422_17114_126225.jpg

 

gallery_41422_17114_130868.jpg

 

En het uitzicht waar ze van kan genieten.

 

gallery_41422_17114_8661.jpg

 

Tot volgende keer weer.

 

Groetjes van Oldfarmer :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ boeren landschap.

 

De update komt eraan zal vanavond ook ng wat fotos uploaden.

Druk geweest hier de afgelopen weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

In de zon gelegen zeker met een glas bier . :likken: :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond allemaal,

 

@ wiet61

haha was het maar zo'n feest. :likken:

 

Update.

 

Dag 28 vanuit zaad.

 

De laatste paar dagen is het hier erg slecht weer geweest. Beetje last gehad van een slak maar dat overleeft ze wel. Maar kan jullie natuurlijk niet in de steek laten. Dus vandaag tussen de buien door wat foto's gemaakt .Excuses voor de Crappy kwaliteit maar had flink wat haast

 

Foto's

 

gallery_41422_17114_71039.jpg

 

gallery_41422_17114_38936.jpg

 

gallery_41422_17114_29231.jpg

 

De groetjes van Oldfarmer.. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vet man, mooie plek!

 

Welk land? Gok richting het zuiden?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Hij gaat toch goed daar ,maar veel regen is ook klote .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Johnny-sack

Thanks inderdaad een erg leuk plekje. Ik verblijf dit jaar in Spanje

 

@wiet61

Veel regen is klote en waaien, een echte zomerse storm.Gelukkig geven ze vanaf vrijdag weer redelijk weer af.Dan kan ze weer wat bijkomen van de schrik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Daar kan je er veel kwijt als je wil ,wat een ruimte daar .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had in verband met de onbetrouwbaarheid van een enkel zaadje zowieso wat meer gezet

je weet nooit of je net een dwergpheno hebt

 

vraag me af of die pot groot genoeg is voor extreme zon

meer licht+ wind = meer verdamping= meer waterbehoefte

te weinig water= beperkte grootte van de plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wiet61

Inderdaad zou er hier wat meer kunnen weg zetten, het is alleen niet helemaal duidelijk wanneer ik weer terug ga naar Nederland. en rook niet veel dus eentje is genoeg :innocent:

 

@Meneer Jansen.

Thanks voor de info. Als ik hier een aantal jaar zou verblijven had ik er optimaal gebruik van gemaakt, Hoop ook eigenlijk op een dwergpheno. zou het zonde vinden als ik hier weg ga en er staan nog een x aantal planten waar niemand wat aan heeft, of ik blijf hier zitten met toppies die ik zoiezo niet van plan ben om mee terug te smokkelen.

Gelukkig krijg ik ook nog wat post uit Nederland dus zal niet zonder zitten. :likken:

 

Update.

 

Dag 32 uit zaad.

 

Gelukkig weer wat beter weer,dus weer wat betere foto's.Alles gaat naar wens dus weinig te melden.

 

Foto's

 

gallery_41422_17114_12726.jpg

 

gallery_41422_17114_25548.jpg

 

gallery_41422_17114_7951.jpg

 

gallery_41422_17114_2173.jpg

 

De groetjes van Oldfarmer... :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een heel avontuur en hele hoop nieuwe ervaringen ben ik weer met beide benen in NL. Met veel ongenoegen moet ik helaas melden dat ik de kweek niet heb af kunnen maken. Mijn excuses voor degene die het topic volgde en benieuwd waren naar het soortje.

Ik zal komende tijd verder gaan met wat andere projecten.

 

Dus bij deze kan het topic gesloten worden baal er enorm van.

 

De groetjes van oldfarmer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Na een heel avontuur en hele hoop nieuwe ervaringen ben ik weer met beide benen in NL. Met veel ongenoegen moet ik helaas melden dat ik de kweek niet heb af kunnen maken. Mijn excuses voor degene die het topic volgde en benieuwd waren naar het soortje.

Ik zal komende tijd verder gaan met wat andere projecten.

 

Dus bij deze kan het topic gesloten worden baal er enorm van.

 

De groetjes van oldfarmer

 

Dat hoef je niet te vertellen ,dat wisten we al als er na juni niet meer gepost word ,dan zal het dit jaar ook niks worden ,jullie beginnen vol overgave ergens aan ,en maken niks af ,je kan het te druk hebben ,maar doe het dan niet ,het is forum vervuiling .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoooo je heb helemaal gelijk. Wel jammer dat je zo snel een oordeel klaar heb maar daar heb je het meeste jezelf mee.

Met je standpunt ben ik het overigens wel eens als je ergens aan begint maak het dan af. Helaas waren daar de omstandigheden niet naar en daarom bied ik nogmaals iedereen mijn excuses aan.

 

einde topic.

 

De groetjes van oldfarmer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Yoooo je heb helemaal gelijk. Wel jammer dat je zo snel een oordeel klaar heb maar daar heb je het meeste jezelf mee.

Met je standpunt ben ik het overigens wel eens als je ergens aan begint maak het dan af. Helaas waren daar de omstandigheden niet naar en daarom bied ik nogmaals iedereen mijn excuses aan.

 

einde topic.

 

De groetjes van oldfarmer

 

Voor mijn maakt het weinig uit Oldfarmer ,als je maar niet denkt dat ik er mijn eigen mee heb zoals je schrijft ,ik vind het alleen jammer dat het niet afgemaakt word ,ik geef toch aan of je hebt het te druk ,of iets anders natuurlijk .

Ik heb gereageerd omdat het elk jaar hetzelfde is op het forum ,vol overgave beginnen ze aan een tropic en ze maken niks af ,als je dat van je eigen weet dat je niet veel tijd hebt of iets anders ,doe het dan niet .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...