Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

WietSalle

Binnenkweek onder 300W Chinese leds

Recommended Posts

Mooi projectje en hoop voor jou dat het goed afloopt !

 

Ik zit ook te twijfelen tussen hps setje 250w of een ledlampje maar zou je zo vriendelijk willen zijn en

mij eens vertellen waar je jouw lamp gevonden hebt want die prijs staat me zeker en vast wel aan!

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

250W hps is goedkoper, en levert meer op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik zou ook zeker voor de 250W HPS gaan omdat je zowieso veel meer diepte straling hebt, en dus meer licht op lager gelegen bladeren, want dat is iets wat de LED niet kan bereiken. Daardoor zullen bij LED / TL / spaarlamp/ er veel eerder dorre bladeren komen omdat het licht niet diep genoeg kan komen..

 

Wil je de bloeiopbrengst echt vergelijken met een HPS, TL of spaarlamp zou je denk ik alles in een scrog moeten doen om het eerlijk te kunnen vergelijken.

 

Ik wil ook ooit de leds proberen maar dan de nieuwe 10W leds per stuk met 900 lumen. Maar duurt wel ff voor ik de investing bij elkaar heb om er 100 van aan te schaffen :rolleyes:

 

Anyway succes met je dames, ik ben Big Bang als enig sinds 'nukkig' gaan ervaren, en stap na deze oogst over op Kings Kush.

 

http://www.greenhouseseeds.nl/shop/kings-kush-feminised.html

 

Kijken of ik daar ook weer 2 moeders van kan trekken en 4 oogsten.. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga maar voor 250 whps en doe die led maar uit komt niets af heb zelf ook rondje gedaan mar hier liggen ze naast de kliko :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ja, 250W HPS, ik weet het nu.

Maar ik ga dit kweekje eerst afmaken natuurlijk ;)

 

Ze staan nu 15 dagen op 12/12 en zijn in die tijd gegroeid van 50cm naar 100cm! Ik hoop dat ze daar niet te lang meer mee door gaan, anders moet ik allemaal drastische maatregelen nemen en daar houd ik niet van, zo in m'n eerste kweekje.

 

gallery_37178_15457_154842.jpg

 

Dit lijkt mij een dame, nietwaar?

 

WS

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog niet te zien.. Tenminste k zie geen witte haren, zijn die er wel dan heb je een dame..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat kun je inderdaad nog niet zien, je hebt een foto gemaakt van de jonge scheutjes, niet van de pistils, die misschien nog niet ontwikkeld zijn.

 

malefemalecannabisnx7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan nu 28 dagen op 12/12 en ik heb sinds 12 dagen zichtbare bloei.

Ik heb geen flauw idee of ze het goed, redelijk of matig doen, want eerste kweek!

Maar ik ben niet ontevreden. Volgens de zaadleverancier moeten ze nog 32 dagen bloeien.

 

gallery_37178_15457_315949.jpg

 

gallery_37178_15457_6840.jpg

 

Ongezouten meningen graag!

 

WS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie blonde trollies hoor !! Gezien je verlichtingskeuze is dit toch al een mooi resultaat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

die bloeitijd van de leverancier moet je niet naar kijken beter controleer je de trichomen met een microscoopje of maak een close up met een goede camera en zoom daar op in

32 dagen bloei is niet ver weg meer maar volgens mij zullen ze dan nog niet rijp zijn en nog een weekje 1 a 2 moeten afbloeien

mooie plant trouwens voor je eerst keer !

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan nu 50 dagen te bloeien.

Hoewel ik ze maar 40% heb gegeven van de aanbevolen hoeveelheid, hebben ze teveel voeding gehad.

Vooral de bladeren in de buurt van de ventilator zijn aangetast. Wel een beetje logisch. Meer verdamping, meer drinken, meer voeding. Ik geef ze nu al 3 weken alleen water en het wordt gelukkig niet erger.

 

Ze vormen aardige toppen, maar ik weet niet of ik er een redelijke oogst van af haal. Ik heb de eerste dagen wat foutjes gemaakt, waardoor één plant een achterstand in de groei heeft opgelopen die ze niet meer heeft ingehaald. En nu dit voedingsprobleempje.

 

ze moeten nog een paar weken staan, denk ik...

 

gallery_37178_15457_57788.jpg

gallery_37178_15457_214469.jpg

gallery_37178_15457_66660.jpg

 

WS

Share this post


Link to post
Share on other sites

mss wa veel voeding maar het ziet er toch goed uit voor mijn onervaren oog veel succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...