Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
hasjlur

Stekken eerst onder 600 watt en later onder tl-buis

Recommended Posts

Beste telers,

 

Aan gebrek van tijd en door al wat dingen achter de hand te hebben. Wil ik een moederplant kweken maar daarvoor wil ik een kast en tlbuis hebben maar daar heb ik momenteel niet zoveel tijd voor om dat allemaal snel te regelen en mijn dr120 tent en 600watter heb ik alvast als backup dus mijn vraag is dan ook kan ik mijn haze moederplant eerst opstarten in een tent met 600watt en als ik mijn kast en tlbuis hebt ik mijn moedertje dan in de kast verder laat groeie???

 

Groetjes hasjj

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt er aan hoe veel stekken je van je moeder wil gaan afhalen,zijn het er veel dan is tl niet de beste optie...beter hpi lamp nemen dan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb 20 stekken nodig, maar van 600watt naar tl kan wel. Als het goed is duurt dat maar een paar dagen maar wil weten of het kwaad kan

Edited by Torsti
Onnodig quoten!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ligt er aan hoe veel stekken je van je moeder wil gaan afhalen,zijn het er veel dan is tl niet de beste optie...beter hpi lamp nemen dan :lol:

Heb 20 stekken nodig, maar van 600watt naar tl kan wel. Als het goed is duurt dat maar een paar dagen maar wil weten of het kwaad kan

Share this post


Link to post
Share on other sites

door het dubbel te plaatsen krijg je echt niet sneller antwoord......gaat wel iig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordat je ze onder TL zet zou ik haar klein houden onder die 600w., de benodigde stekken eraf halen en dan pas onder TL zetten.

De kans dat ze de bloei in willen is dan aanwezig en als dat zo is heeft ze nog ff de tijd om bij te komen, -reveggen-, zodat je na deze ronde weer verse stekken kan snijden.

 

Grtz.Nooz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

k zie r geen probleem in om m eerst onder 600 watt en daarna onder tl te zetten als het licht regime gewoon t zelfde is zou k ook niet weten waarom ze zouden gaan reveggen ofzo

heb zelf nu ook mn moeders onder 600 watt volgende week gaan ze gewoon trug naar t neon

en 20 stekjes zit je zo aan hoor ook die kan je gewoon laten wortelen naast je moeders mits de lv hoog genoeg s natuurlijk let wel op dat ze niet teveel gaan strekken

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites
De kans dat ze de bloei in willen is dan aanwezig

 

niet als ze gewoon op 18/6 staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het lichtregime hetzelfde is idd, maar gaan we daar vanuit ?

Met T-neon is het geen probleem om te switchen maar mijn ervaring heeft me laten zien dat Amnees (Hy-Pro), W.W. en ik meen een Killing Field bloeiverschijnselen vertonen na een aantal weken 400w. en verplaatst onder 10x36w.TL.

Beter is idd T-Neon aanschaffen voor een paar tientjes.

 

Edit: Kans is aanwezig Grobru :lol:

Probeer het maar zou ik zeggen, misschien heb ik juist de pech gehad.

Nog een edit: En ipv 18 op 24u. zetten, is dat geen betere optie ?

Edited by No-Zem

Share this post


Link to post
Share on other sites

k ga dr stiekum wel vanuit dat als je 2 groei ruimtes hebt dus 18/6 dat dit bij beiden t zelfde is inderdaad mocht dit niet zo zijn dan is inderdaad een paar daagjes 24 uur ook een optie en daarna gewoon trug zetten die klok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orange; je stekt toch eerst voordat je ze terug zet onder T.neon ?

Of stek je daarna pas nadat je ze hebt verplaatst ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus het kan gewoon onder een 600watter, maar als ze terug gaat onder een tlbuis moet ik het aantal wattage dan ook 600 houden of kan dan gewoon met 2of3x35 watt?? Ik wil mijn stekken gewoon bij me moederplant voorgoeien dan afbloeien in mijn tent denk dat dat het beste is

Share this post


Link to post
Share on other sites

k stek eerst dan gaan de stekken appart onder 2 keer 55 watt t neon en de moeders laat k dan nog even staan onder 600 watt een weekje ongeveer dan zijn ze alweer bijna klaar om een volgende ronde te snijden dan gaan de moeders trug onder t neon . de stekjes komen dan trug in t bloeihokje met 2 keer 600 watt de moeders gaan dan trug naar dr eigen hokje met 4 keer 75 watt t neon dit alles omdat door wat probleempjes mn bloeihokje stil heeft gestaan.en k dus die ruimte even overhad en onder hps gaat t allemaal ff wat sneller.

 

k heb 3 hokjes 1 voor mn stekjes 2 verdiepingen met grote verwarmde pergarator elke verdieping 55 watt t neon een moeder hokje met 4 keer 75 watt t neon

in mn moederhokje zit ook een aparte verdieping om 20 plantjes een weekje voor te groeien ook voorzien van t neon

 

en dan heb k nog een bloeihok van 2 keer 600 watt

 

alles op t neon staat op 18/6 en nagenoeg delen ze t klimaat behalve dan in de pergarators die hebben hoge lv de rest s t zelfde mn bloeihokje draait alleen 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice, bijna dezelfde setup als jij hebt.

Alleen de Propagators staan hier boven de moeders met 18w TL per Prop. Op die manier heb ik de bodems verwarmt van de prop's, want de moeders staan hier ook onder 75w. T.neon.

 

Maar T-Neon is toch wat anders dan 2of 3x36watt, dat is echt te weinig om deftige moeders te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben k met je eens 2 / 3 keer 36 watt heb je om deftige moeders te krijgen te weinig vind zelf met t neon dat t niet optimaal werkt vanwege de minimale dieptestraling

om die reden zou k r graag een 250 watt hps bijhange

 

zodat als je stekken nodig hebt even een week of 2 de hps aan kan gooien snijden en weer trug op t neon zetten

 

maar gaat t nou maar om 20 stekken in de 2 maanden zou t toch moeten gaan lijkt mij desnoods aan de zijkant ook nog belichten met 18 watt tl

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem dan een 250 hpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Agent orange wat is jou afmeting van je voorgroei hok, ik heb een computer kast van 180 hoog en 120 breedt en 60diep dit is wel voldoende tog voor een moeder en 20 stekken??

 

Ps Gobru die 250hpi zat er ook al aan te denken heb jij daar meer ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik sluit me aan bij gobru ja , ga voor een hpi 250 watt en als je dan stekken gesneden hebt zet je die onder die tl lampen om ze aan te laten slaan / voor te groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies Frits...ik werk met de 400hpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb even naar zo n hpi bulb zitten kijken heb hier zelf nog nooit meegewerkt maar lijkt mij dat tov van hps t plantje compacter blijft

maar hoe s de dieptestraling is dit vergelijkbaar met 250 watt hps of beter?

 

@hashlur ja als jij je moeder klein houdt zou dat volgens mij wel moeten lukken vind 60 diep beetje aan de krappe kant daarentegen ben je 120 breed dus zal vast wel goed gaan

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee dat is duidelijk ga ik morgen ff bestelken dan zo'n lamp. Had trouwens vorige week amnesia zaadjes ontkiemt deze hade lange wortels, heb ze vandaag gepot in 12liter potte en de lamp 600watt op zo'n 50 cm hoogte gezet, lucht vochtigheid was laag dus heb er een boterham zakje overheen gedaan, alleen zat met het probleem of k ze nu een beetje water moest geve ofniet?? Ik heb dat toch gedaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...