Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Cabis

Toch nog herma trekjes aan het einde van de rit?

Recommended Posts

Soort: Chocolate-chunk x the Mask, Sannies freebees.

Bloei (12/12): Dag 64/week 9

Bloemvorming: Dag 49/week 7

 

Nu de dames bijna zover zijn, volgend weekend gaan ze om, zie ik af en toe op een hoofttop iets dat op een banaantje lijkt, maar ik weet niet zeker wat het is.

 

gallery_17791_15211_1466086.jpg

Veel foxtails dit soortje en keiharde toppen.

 

gallery_17791_15211_45642.jpg

Ik had de trichromen iets donkerder verwacht in week 9

 

gallery_17791_15211_14693.jpg

Banaantjes met paprika?

 

gallery_17791_15211_52772.jpg

60x vergroting

 

gallery_17791_15211_12109.jpg

 

gallery_17791_15211_89254.jpg

 

gallery_17791_15211_27845.jpg

Of toch iets van raar blad?

 

Ik heb de banaantjes opengemaakt en tref daar verder niets in aan.

 

 

 

 

Cabis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn inderdaad banaantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schitterende foto's, bedankt.

 

Crow

Share this post


Link to post
Share on other sites

K zou ze omhakken voordat ze zichzelf bevruchten...

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites
K zou ze omhakken voordat ze zichzelf bevruchten...

 

grtz leila

 

 

Ps t valt me op dat ik steeds vaker berichten zie van herma's met zaden van sannie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er ook een p[aar:

 

gallery_20098_6862_100621.jpg

 

Ouderdomsbanaantjes.

Stelt niks voor.

Ik ben er niet bang voor en laat ze nog een paar dagen staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot t moment dat je plantje haar energie gaat gebruiken om zaadjes te maken..

En dan laat je haar nooit meer staan.

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

@All, bedankt voor jullie reacties.

 

@Elmo: En gaat dat nog problemen opleveren of is dit het overlevingsmechanisme wat we zien aan het einde van de cyclus?

 

@Lialia: Ze gaan aankomend weekend om en de banaantjes die ik zie worden er chirurgisch uit verwijderd. Voor wat betreft de berichten over herma's van Sannie, die heb ik ook gelezen. Sterker nog, m'n vorige kweek heb ik in de 2e week bloei moeten omhakken wegens stuifmeel stormen na het schudden van de planten.

 

Ik had toen feminized zaden gebruikt en die lijken daar vaker last van te hebben, ongeacht waar ze vandaan komen. Alleen sommige van de Chocolates (regulier zaad) die er nu staan hebben af en toe zo'n Chiquita en pas sinds afgelopen week. Een femized Mad Shack die er ook tussen staat heeft deze keer nergens last van, ja van van waanzin want als het aan de Shack dame zou liggen staat ze zo nog 3 weken te pronken met haar toppen. En dan stiekem toch een half millimetertje per dag de internode toppen laten groeien om me zo aan het twijfelen te brengen. Ik trap er niet in. Ook zij gaat dit weekend voor de bijl, als laatste, dat dan weer wel.

 

gallery_17791_15211_569338.jpg

De dame in kwestie.

 

Deze ronde ben ik echt heel alert geweest en waren er geen stress situaties en ook geen beestjes en ook geen verslag btw.

 

Maar ja, ze staan wel in een secret jardin die op zijn beurt weer in een kamer staat die niet 100% verduisterd is (waarom zou ik een 120 tent in een volledig verduisterde ruimte willen zetten?). De tent laat op de naden af en toe wat licht door dus zou dat omgekeerd ook kunnen gebeuren. De huidige generatie tentjes geven dus een groter risico op lichtlekken als ze niet in een volledig verduisterde ruimte staan en dat is jammer. Wellicht dat er tenten komen die wel lichtdicht zijn en als het ff kan ook wat beter isoleren (met pockets waar je zelf isolatie plaatjes in kunt stoppen bv.), ook een zwak punt van een tent.

 

Aan de andere kant, buiten is het ook nooit helemaal donker en daar heb ik de afgelopen jaren niet veel herma's gezien. Niet met Regular-, Feminized- of Autoflowerzaad.

 

@Prettig & Crow

De macro foto's zijn overigens gemaakt met een Aldi USB microscoop van een paar tientjes. Een aanrader. Zo'n apparaat geeft je veel informatie als je bijvoorbeeld ongedierte hebt, op je monitor, live! Of je oog vertelt je dat het wel meevalt met de trips, maar onder de microscoop zie je dan toch wel heel veel eitjes...

 

Ik dwaal weer af ...

 

Cabis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dezelfde ervaring met de secret jardin tentjes! Hoop ooit een mammoet aan te schaffen...! Die hebben daar geen last van en daarbij kun je de tent ook gebruiken om van onder water te geven, wat je niet moet proberen bij een sj zonder eerst een frame te maken en hierin vijverfolie..

 

Wat je ook kunt doen is een klein moedertje houden en hiervan stekken te nemen en zo heb je naar mijn mening ook minder kans op herma´s... Ziet er verder erg lekker uit wat je laat zien!!! Succes met knippen, en geniet ze...

 

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ook al naar de mammoth gekeken, maar die zijn me te groot. De kleinste is 120 x 240 x 215cm.

 

Een kleine moeder is inderdaad wel een idee, maar die moet dan ook wel klein te houden zijn onder een spaarlampje. Daar moet ik nog eens induiken.

Het ziet er inderdaad erg lekker uit in de tent en het ruikt nog beter! Zowel de Mad Shack als Chocolate ken ik nog niet dus ben benieuwd.

 

Dag 66 (12/12)

 

gallery_17791_15211_300667.jpg

Mad Shack

 

gallery_17791_15211_809138.jpg

Mad Shack

 

gallery_17791_15211_516605.jpg

Choco's

Knippen ga ik voor het eerst anders doen. Deze keer ga ik alleen het blad met steel weghalen en de planten op de kop hangen, eens kijken of dat beter bevalt.

 

Cabis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...