Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ikaros5959

5de week bloei, vergelijken met kweekfoto's hier....

Recommended Posts

Normaal ben ik (volgens lichtschema toch) beland in de 5 de week bloei. Als ik dit echter vergelijk met diverse en duidelijke kweekverslagen per week bloei, dan kan ik mijn planten gewoon beschouwen als in de 3de week bloei.

 

Ik loop dus 2 weken achter, beginnersfouten enz... alles is mogelijk. Doch één iemand zij hier ooit dat de overschakeling naar 12/12 niet zomaar de start van de bloei betekende.

En dit was het nu juist bij mij, ik moest na 3 weken groei wel overschakelen (sativa's en indica's) doch zag pas echte bloeiverschijnselen na een 2 tal weken. Ik heb héél veel bloemen, doch die zijn nog veel te klein om al in week 5 beschouwd te worden...

Tevens heb ik bij sommige planten enorme bladeren, groter dan een grote handpalm en dit houdt toch ook nogal wat licht tegen voor de onderliggende knoppen.

 

Is een 8 tot 12 weken bloei ook normaal, of haal ik enkel verpulverd materiaal dan?

 

Foto's van eerste kweek ga ik nog niet aan beginnen, de planten zien er één voor één supergezond uit, de ene heeft al dikke knoppen, de andere handpalmbladeren met 50 bloemen eronder. (alles tegelijk gekiemd, even lang gegroeid, even lang in bloei... doch een wirwar van soorten door elkaar door enkele stomme beginnersfouten.

 

Gewoon voortdoen en leren en op 12 weken alles oogsten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaden of stekken? als het zaden zijn van welke breeder en welke soorten?

 

Als je zaden afbloeit van gekruisde genetica dan kan het wel eens zo zijn dat je veel phenotype verschil hebt.

Ook kan je de ene genetica niet met de andere vergelijken (bijvoorbeeld amnesia haze is geen power plant).

 

Iets meer informatie over wat voor een soort planten je allemaal hebt is gewenst en een foto kan ook wel helpen.

 

succes,

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites
Foto's van eerste kweek ga ik nog niet aan beginnen

 

 

Oja ,...das nu jammer ,...suc6 dan verders :wave:

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon voortdoen en leren en op 12 weken alles oogsten?

 

Ja, gewoon lekker doorgaan en oogsten als het klaar is :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Het is niet zo dat je planten direct gaan bloeien als je de belichtingsduur terug brengt naar 12 uur per dag.

De planten zitten dan nog steeds in een vegetatieve fase. Tot aan de stagnatie van de groei en het begin van de bloei duurt ongeveer een week of twee.

Dan begin je pas te tellen. Dus je hebt het goed! Je zit pas in de derde week bloei.

Succes.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo veel moeite is het toch niet om een foto te plaatsen?

 

Buiten het feit dat het leuk is om naar te kijken, geeft dat ook veel inzichten om je een antwoord te kunnen geven waar je wat aan hebt.

 

Anders gewoon maar doorgaan en oogsten met 12 weken, het leren zal zo in elk geval wat lastiger worden zonder de juiste informatie te geven.

 

Grtz,

Dj..

Share this post


Link to post
Share on other sites
zo veel moeite is het toch niet om een foto te plaatsen?

 

Buiten het feit dat het leuk is om naar te kijken, geeft dat ook veel inzichten om je een antwoord te kunnen geven waar je wat aan hebt.

 

Anders gewoon maar doorgaan en oogsten met 12 weken, het leren zal zo in elk geval wat lastiger worden zonder de juiste informatie te geven.

 

Grtz,

Dj..

 

 

Ik kijk zo vlug mogelijk na hoe ik een foto kan plaatsen, zal meer zeggen dan halve blz uitleg...

Dank voor de reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...