Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Feniks

Pure joint wil niet aanblijven

Recommended Posts

Mijn pure jointjes willen niet aanblijven en ze zijn heel moeilijk dan weer aan te krijgen. Kan iemand me vertellen wat ik verkeerd zou kunnen hebben gedaan?

 

Alvast Bedankt,

Feniks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is helemaal niets aan de hand hoor, je hebt goed gedraaid juist als ie steeds uit gaat!

Vaak helpt het wel als je blauwe rizla gebruikt, dat is een vloeitje van rijstpapier en daardoor loop je tenminste niet het risico dat je hele vloeitje in 1 hijsje weg brand en je wiet er uit valt.

 

Mocht je het heraansteken erg vervelend vinden dan kan je de wietjoint eerst wat voorverwarmen door er je aansteker wat vandaan te houden zodat de wiet alvast wat kan voorverwarmen, je krijgt dan door het warmworden alvast wat uitloop van de olieen die weer zorgen voor de fik in je joint.

Helemaal mooi is het om een pijpje te gebruiken! zo verbrand je alleen datgene wat je ook echt inademt, en stook je niet voor je eventuele huis-spinnetjes en of vliegen/muggen of menselijke huisgenoten.

Dat gebeurt namelijk als je lekker zit na te genieten van je haaltje wiet met of zonder tabac, en het jointje lekker verder opbrand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je tips en reactie. Ik ga hem nu eerst even proberen op te warmen voor ik hem aansteek. en misschien ga ik later deze week even kijken voor een pijpje!

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je kan et wel met een pijpje doen al vin ik et zelf niet zo goed eb er nog wel niet zo vel ervaring mee ofzo maar in een pijp gaat er toch ook een deel verlore

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehm, mijn theorie over pure joints :

 

Ze zijn pokke moeilijk om aan te krijgen. Dit komt hoogstwaarschijnlijk doordat wiet niet zo goed brandt als tabak. Dus ik blijf hem aansteken tot hij eindelijk aanstaat en dan hijs ik als een gek totdat hij weer uitstaat. And repeat....

 

Daarom draai ik nooit puur :lol:

 

Als ik puur wil, dan pak/maak ik wel een pijpje B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij een pure joint moet je ook de wiet verkruimelen met een grinder, dan is het lekker klein en brand het ook beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maken? hoe maak je dan een puur (water) pijpje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja je kan et wel met een pijpje doen al vin ik et zelf niet zo goed eb er nog wel niet zo vel ervaring mee ofzo maar in een pijp gaat er toch ook een deel verlore

Gaat er veel verloren????

Hoe krijg je dat dan voor elkaar?

Het enige dat opbrand is hetgene dat je inademt............

Je moet ook weinig in het pijpje doen, anders loop je idd het risico dat een gedeelte van je wiet weggegooid wordt omdat je denkt dat het op is.

 

Ikzelf heb slechte ervaringen met het fijnkruimelen van wiet. Als ik zoiets in een pijpje deed, kreeg ik vaak in 1 keer een soort van overdosis. Lekker als je 'out' in slaap wilt vallen zonder verder ook nog maar gedachten te hebben, maar lekker? nee.......

Liever hijs ik met tussenpauzes kleine beetjes wiet , zo voel ik exact of ik de gewenste high heb bereikt..............helemaal aangepast aan weerstand/conditie, humeur, of ziekte (ik gebruik ook medicinaal wiet , tegen mijn migraineaanvallen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die pijp volgooien en hijsen als de mthrf*ck !!

Share this post


Link to post
Share on other sites
maken? hoe maak je dan een puur (water) pijpje?

toch simple

 

et aller simpelste is gwn een flesje water pakken en gwn een gat in bore(met een mes of highlighter : is eiglijk et beste en anders gwn vuur ;) ) en hier in een rietje steke in het rietje de wiet(oftewel de joint, gaat ook) en dan trek je gwn van et mondstuk.

 

met water hezelfde alleen er voor zorgen dat et rietje in het water steekt en nog een extra gaatje vanbove om et echte effect te krijge(dit 2de gaatje is gwn om et een beeke sterker te maken door gwn eerst et flesje te vullen met smoke en dan pas dat te inhallere same met wat meer smoor uit de wiet/joint)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook ook puur, maar ik laat mijn wiet meestal een weekje of 2, 3 liggen (ik rook slechts 1 jointje per week). Dan is de wiet goed droog en brandt 'ie lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

te droog kriebeld me te veel....en idd pure joint gewoon met een grinder en bij de tip plukkie tabac

Share this post


Link to post
Share on other sites
te droog kriebeld me te veel....en idd pure joint gewoon met een grinder en bij de tip plukkie tabac

 

waarom bij de tip een plukkie tabac?

 

Ik rook ook puur, maar ik laat mijn wiet meestal een weekje of 2, 3 liggen (ik rook slechts 1 jointje per week). Dan is de wiet goed droog en brandt 'ie lekker

 

laat je het dan gewoon open liggen in het daglicht of doe je het anders? en gaan hierdoor ook stoffen verloren?

 

alvast bedankt,

 

Feniks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zorgt gewoon dat als je bv een pijpje gebruikt of een waterpijp dat je een smokescreen hebt want anders valt je wiet in het water van de waterpijp of anders gaat het rechtstreeks in je keel bij een gewone pijp.

 

Die smokescreens zorgen ervoor dat alleen de rook doorkomt naar je longen en niet nog hele stukjes wiet.

 

Of je kunt gewoon een toetje rollen en die in bv. zoals radon zegt in een rietje steken en dan altijd aansteken dat gaat ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites
laat je het dan gewoon open liggen in het daglicht of doe je het anders? en gaan hierdoor ook stoffen verloren?

 

alvast bedankt,

 

Feniks

Ik geloof dat (zon)licht niet goed is voor wiet (het breekt de thc af ofzo), dus ik heb het altijd in een houten kistje liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon los (uit het zakje) in de houten kist bedoel je?

 

heeft misschien iemand anders nog een tip hoe je je wiet nog even kunt drogen voor de cker heid?

 

alvast bedankt,

Feniks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee wel in het (gesloten) zakje. Ik geloof dat het werkelijk niet zoveel uitmaakt hoe je je wiet bewaart. Als het maar niet onder een lamp legt of in de zon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt

 

er was iemand in dit topic die zei het volgende :

te droog kriebeld me te veel....en idd pure joint gewoon met een grinder en bij de tip plukkie tabac

 

weet iemand misschien waarom je bij de tip een plukkie tabac kunt doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah ik denk gewoon dat het is dat als je je lippen niet wilt verbranden door alles op te smoren aan de tip pak je gewoon tabak dat je dat niet mee moet oproken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim

Wiet kan je bewaren in een zo luchtdicht mogelijke bak (denk aan Tuppenweare e.d.) vaak wel te koop bij warenhuizen / blokker / xenos e.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een ander vraagje werkt ideaal een beetje shag bij de tip ;) maar ik vond de smaak van de shag soms wel een beetje overheersend... kan iemand me misschein vertellen welke shag ik het beste kan gebruike of een hele milde of eentje met bijna geen smaak... (ik rook normaal niet vandaar...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gaan voor de shag met bijna geen smaak, dan proef je de wiet toch veel beter ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou je me misschien kunnen vertellen welke ik dan moet hebben? (ik rook normaal niet)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...