Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
shiningsilverhaze

Vraagje over deze potgrond !

Recommended Posts

hoi allemaal ik heb tijdje terug toen ik mijn zaai en stekgrond ben gaan halen ook een zak potgrond meegenomen zoals u ziet op de fotos , ik heb deze aarde gebruikt voor in mijn outdoor kweekje en vond dat het eigenlijk zeer goed zen werk deed alleen de laaste 2 weken bloei werden de planten flink geel .. kon ook omdat het te koud en te vochtig was ..maar in de voorgroeifase stonden de plantjes gewoon buiten ( ook als het volop regende dus voeding was er zoiszo wel weggespoeld )

 

nu was mijn vraag is dit grondje geschikt voor mijn white widow in te kweken onder een 400 watt lamp ik heb die zak meegenomen

omdat ik al eens had gelezen dat lavakorrel zeer goed is in een grondje en zag naar de ph op de zak en stond 5,5 tot 6,5 zoals je ziet op de foto

 

kan er iemand mij hier meschien meer uitleg over geven of personen die al op dit grondje hebben gekweekt

 

want zit eigenlijk met het probleem dat ik niet al te snel naar de growshop kan om special mix en ik heb nog een 70 Liter staan en zou zonde zijn alsk er niks mee kan doen is best dure grond heb 10 tje betaald voor 70 L ...

 

Groetjes ben benieuwd naar de reacties =D

 

 

gallery_34672_14268_3024591.jpg

gallery_34672_14268_1407630.jpg

gallery_34672_14268_2899894.jpg

gallery_34672_14268_816377.jpg

gallery_34672_14268_1881953.jpg

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou die wel durve gebruike, ziet er best wel voedzaam uit eigelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja he haha ze verkopen die zakken ook niet overal je moet ze wel zoeken , maar in mijn outdoor topic ging dit echt perfect buiten de laatste 2 weekjes maarja kwam volgens mij ook door het regenwater ..

 

ben benieuwd wat andere hier over zeggen zodat ik mijn beslissing kan maken :engel

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

DCM is bij mij favoriet onder de tuincentra-merken. Ik gebruik met name hun Groenten & Kruiden (bio) potgrond omdat die ook prima is om in te zaaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow oke denk je dat ik met deze potgrond goed ga kunnen draaien of zal ik moeten bijvoeden ? want vind jij van de waardes ?

en is toch zonde dat ik naar growshop ga voor special mix als ik dit grondje juist heb aangekocht

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Ec is laag, maar er zit wel een stevige dosis langzaam vrijkomende organische mest in (die niet of nauwelijks uitgespoeld wordt door regen trouwens). Dat zou bij een korte binnenkweek bijv. problemen met een teveel aan stikstof later in de bloei kunnen geven als de wietsoort daar gevoelig voor is. Maar dat is theorie, ik vind 7-7-10 op zich wel mooie verhoudingen. Als je geen zondes wilt begaan bewaar je deze voor het buitenseizoen en haal je voor binnen special(e) mix.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik heb geen korte kweek he dus is de grond dan wel geschikt ook al is de ec wat laag ? ik ga zo een 5 weken a 6 weken de white widow voorgroeien en dan 8 a 9 weken bloei ..........

 

en ja weet het geraak niet in de growshopa nog niet meschien wel volgende week zou mijn zaailing dat nog halen zonder dat die problemen krijgt ? in de zaai en stekgrond ?

 

staat nu in een 25 L pot

 

volgende week dan maar proberen om naar growshop te gaan voor special mix en een smart pot :engel

 

Groetjes

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik geen fatsoenlijke growshopaarde kan vinden let ik er op dat er RHP op de zak staat.

Dat is aarde die geschikt is voor consumptieteelt.

Ik zie dat er niet op ...

 

100+ dagen bemest klinkt ook alsof zaailingen eerst geworteld moeten zijn..

 

Als je kluit van je plant koud is/blijft , kost dat erg veel opbrengst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ meneerjansen : danku voor reactie , ok is goed ik zal dan wel special mix gaan gebruiken , kan het kwaad dat ik nu wel in dwc zaai en stekgrond aan het voorgroeien ben ? want heb nog andere zak maar das zaai en stek kan geen kwaad toch ? en mijn zaailing hoe lang zou ik die in zaai en stekgrond pot van 25 liter kunnen houden zonder dat die voedingstekorten krijgt ?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk het wel, ja. Op zich is er niets mis met een "wat" lage Ec. Bij jouw grond wordt die waarschijnlijk vooral veroorzaakt door het kleine beetje minerale NPK 12-14-24 wat erin zit (vergelijkbaar met zaai- en stekgrond) en komen de -gecoate- organische meststoffen pas later vrij. Organisch en hoge Ec gaan sowieso niet samen.

 

Je zaailing staat nu al in 25 liter zaai- en stekgrond? Dan kan die het nog heel erg lang volhouden. Verpotten lijkt me een groter probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ groen gif thanks for the info dude ! en hoelang denk je ongeveer ,? zonder dat ik voedingstekorten krijg

 

en verpotten lukt me wel ik ga ze overpotten naar een 122 L smartpot gevuld met special mix dan zal toch wel lukke zeker :engel

 

grtz

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat kosten die zakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die aarde is perfect ! is nog beter dan specialmix in specialmix zit ook een mineraal voedings korrel.

 

Gewoon gebruiken beetje bijvoeden en klaar. :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gobru voor een 70 liter zak tel je 10 a 11 euro neer

 

@Podhead5x : heb je die zelf dan ooit al gebruikt omdat je zo overtuigd bent dat die beter is dan special mix ?

heb wel zin om dat grondje te gaan gebruiken langs 1 kant heb net berekend wat het me kost voor men grond te gaan halen en kom op een flink bedrag uit trwijl ik hier nog redelijk goeie grond heb staan ik ga toch growen op gevoel geen meter gewoon niks alleen lv meter en temp meter en zal gewoon bijvoeden als ik tekorten zie zal dan heeeel langzaam voeden

 

Podhead5x tot hoe lang denk je dat ik in dat grondje zal kunnen groeien zonder voeding te geven ?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weekie of 3 en dan langzaam een beetje bijvoeden , of je meng er wat osmose korels doorheen , of wat voedingtabs.

 

Is niks mis met de aarde lijkt me een hele goede aarde .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt voor de informatie heb besloten dan toch maar het grondje te gebruiken zal het wel voeding geven op gevoel :engel maar de eerste 3 weken zal het alleen maar beetje water zijn :)

 

Groetjes ssh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...