Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Planta

Om en Om principe uitleg?!

Recommended Posts

Nadat ik het volgend topic heb gelezen ben ik heel nieuwschierig geworden naar het om en om principe

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...biosis&st=0

 

Hier worden 2 tenten in een ruimte gezet waarbij de warme lucht van de ander de een warm houd waneer de lampen uit zijn en weer andersom.

 

Nou is mijn vraag kan je gewoon de tenten laten afblazen in de ruimte?

Op die manier zou er gebruikte lucht ingeblazen worden in de tenten kan dat geen kwaad?

Zou het niet zo moeten zijn dat de tenten direct naar buiten de ruimte afgeblazen moeten worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een tijdje zo gedraaid.

Werkte voor mij super.

 

Dit was met 2 ruimtes met beide 4x 600watt naast elkaar gescheiden door een geïsoleerde gipswand.

Ik had boven de lampen een koker gemaakt die warme lucht aanzoog als de lampen aan waren en deze uitblies onder mijn librabakken in het hok wat nacht had.

Ik had hiermee altijd super constante temperaturen en warme lucht van onderen.

 

Scheelt je weer een kachel

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is een leuke vraag planta, als je 12/12 om en om draaid dus 1 tent aan de andere uit, kan je in dezelfde ruimte uitblazen, als dat je in haalt, ( uit gaande van maximaal 600 watt en geisoleerd glas)

je planten die licht aan hebben zetten co2 om in zuurstof, en de planten die nacht hebben heel raar precies andersom, maar in kleinere hoeveelheid, dus als je ergens een raampje open laat staan komt het helemaal goed,

 

met meer lamp vermogen/enkelglas zal je beslagen ruiten krijgen

 

ook als je niet met 2 tenten zou werken gewoon 1 lamp kan je ook binnen afblazen als er maar een raam openstaat voor pasieve verversing in de aanzuig/afblaas ruimte

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

de warme lucht die van het ene hok naar het andere word geblazen die moet je niet in het eerste hok terug laten komen dus niet dat je een gesloten luchtsysteem hebt dat er geen verse lucht bij kan.

 

Je kan gewoon 2 tenten in een kamer zetten en de lucht in dezelfde kamer binnen afzuigen zolang je er een rampje los bij hebt staan voor de verse lucht, werkt prima. Ik draaide dan wel niet om en om maar wel met het raampje los terwijl ik afzoog en aanzoog in dezelfde ruimte.

 

Je kan dus de 2 tenten zo met elkaar verbinden met luchtslangen dat de warme lucht via de andere tent word afgezogen, zo komt de warme lucht eerst in de andere tent voordat het word afgezogen naar buiten toe. En andersom natuurlijk.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus dan is het zo dat de uiteindelijke lucht die naar buiten toe word afgeblazen een lagere temperatuur heeft dan wanneer je het rechtstreeks vanuit de ruimte met de lampen erin zou afzuigen? Dit weer ivm met kans op ontdekking!!

 

In mijn ogen is het nl. zo en ik vraag graag om bevestiging of verschillende meningen:

 

* Je heb een kamer (slaap kamer of iets dergelijks.)

* Hierin maak je een KAST waarin twee tenten gescheiden van elkaar worden neergezet met genoeg tussenruimte

* In de kast hangt een afzuiger er worden er lucht aangezogen middels een passieve of actieve inblaas. (eigen keus)

* In de twee tenten heb je apparte afzuiging en regel je klimaat op de maximale temperatuur. Deze lucht blaas je weer uit in de kast.

* In de kast regel je je afzuiging zo dat jij je gewenste Minimale temperatuur contstant heb deze afzuig gaat via een andere ruimte naar buiten.

* Doordat jouw warme lucht die naar buiten gaat nu niet meer direct van de ruimte met de lampen aan afgezogen word lijkt het mij dat de temperatuur van de lucht die naar buiten geblazen word nu acceptabel is en je kans op ontdekking aanzienlijk verkleint.

 

Het enige waar ik over twijfel is of het wel goed is dat de lucht die in de tenten worden aangezogen al gerecycled zijn.

 

Graag jullie meningen

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan maar raampje open op de slaapkamer waar die kast staat ik heb hier een kast met 1 tent erin maar zuig gewoon af uit de tent naar buiten de kast en onder me kast is een inlaat,

staat altijd een klapraampje open

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...