Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kayless

hydrotons hergebruiken

Recommended Posts

hiigh allen, ik ben druk bezig m'n setup te veranderen ( kweekverslag volgt ) ik maak gebruik van general hydroponics hydro bak

 

http://generalhydroponics.com/site/index.p...tems/waterfarm/

 

nu heeft hier reeds een soortje in gestaan en die heb ik met een dikke takkenschaar voor buiten bomen de stam doorgeknipt om de bak te hergebruiken

nu staat hier een nogal dikke stam in die ik niet verwijdert krijg, reeds met een mes rondom de stam gesneden door de stenen heen leverde weinig resultaat

nu viel mij in dat er op mijn enzymes verpakking dit

 

http://www.plagron.com/nl-nl/product/1/46/21/pure-enzym.aspx

 

Het zorgt voor een versnelde afbraak van afgestorven plantdelen waardoor extra voedingsstoffen vrijkomen die het bodemleven stimuleren

 

nu kan ik me voorstellen dat afgestorven plantdelen bij wortels toch wel ophoudt wat niet erg is want er zitten er nog massa's in de bak over

maar de stam, maakt het veel uit die te verwijderen uit de bak? en anders, is er een makelijkere manier? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die enzymen gaan je niet helpen. Die stam wil je eruit hebben, want dat gaat rotten. Gewoon heel de bak omdraaien en alles eruit, bak schoonmaken, nieuwe hydroton erin en blaffen. Evt de oude korrels uit de wortelkluwe schudden en die hergebruiken, maar ik zou ze wel eerst heel goed spoelen en evt koken.

 

Voor de volgende ronde: zet je plant in een netpotje in je bak. Dan trek je aan het eind dat netpotje omhoog, knipt de wortels net af onder het potje et voila, plant met stam eruit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...