Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Kan iemand mij vertellen welke afzuig + filter geschikt is voor een 52x82x43cm hok?

Met 3 18W t5 lampen?

Eventueel met een linkie als dat lukt? :lol:

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

12 cm PC fan is voldoende naar mijn mening. Gebruik ik met 4x 18 watt T8, temperatuur en onderdruk zijn optimaal.

 

Als je fannetjes hebt google ze dan even, vind je vaak het rendement op de site.

 

en filter: kleinste die je kan vinden (en laat ze je niet in een GS wijs maken dat filters onder de 500m³ niet bestaan)

 

EDIT: mijn fannetje van 12 cm verzet 93 m³/uur en zie je hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

doe maar niet

koop beter een goed filter en een goede buisafzuiger

ben je gelijk klaar

een pc fan kan je in je hok hangen of als inblaas ventilatortje gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je topic gelezen maar het wordt me wat te ingewikkeld met die fans, ik heb er wel liggen van 12V maar heb deze aangesloten op 4V gsmadapters dus weet niet hoeveel lucht ze verplaatsen momenteel.. Heb je een goed voorbeeld elmo van afzuiging + filter voor schappelijke prijs? Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

12 v fan moet op 12 V adapter. Als 'ie op 4 volt staat is 'ie eigenlijk 66% gedimd...

 

en "echte" afzuigers (maar die discussie ga ik hier niet aan :lol: ) vind je in vele maten in de zelfbouwmarkt, bij de badkamer installaties.

 

100 M³ zal voldoende zijn, kan er ook groter op zetten en dimmen die handel.

Kleine koolstoffilters vind je in de shop voor 3 tientjes.

 

Zorg er in ieder geval voor dat je onderdruk hebt en ook genoeg inblaas/gaten in de bodem die groot genoeg zijn.

 

Het forum kent de antwoorden!

 

succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, het is een PC-fan of een buisafzuiger van de Conrad. Hoe is dat "niet wat ik zoek?" :lol:

 

Veel meer is er niet beschikbaar, tenzij je 24/7 de lucht uit je kast gaat zuigen met een rietje :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem een 5250 m3 softbox ...heb je ook niet veel geluidshinder :lol: :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, khad gehoord dat er samengestelde setjes bestonden van afzuig + koolstoffilter met die slangen enzo bij ook.

Maar kzal het wel zo oplossen in aparte stukken bedankt allebei! :lol:

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

trouwens, als je rendement van die fannetjes wil weten (ja daar ben ik weer met m'n fannetjes), neem dan ff een foto van de sticker erop en zoek ik het wel even op voor je

 

edit: die samengestelde setjes bestaan, maar zijn een afzuiger + filter. Kan je beter zelf samenstellen, is alles naar wens én goedkoper veelal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dus dan hebk zo'n ventilator nodig van op conraden zo'n carbon filter.

Hoeveel slangen en kleppen heb ik dan nog nodig? En hoeveel van elk? Is de eerste keer dak dermee werk sorry voor al de vragen.. Kga vvd alsk thuis ben eens foto van de fan tonen :lol:

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan het met 1 slang doen of met elf-honder-vertiendertig slangen

 

Je kan ofwel de koolstoffilter aan de zuigkant van je agzuiging verbinden, die in de kast ophangen en dan 1 (lichtdichte!) slang gebruiken om de lucht buiten de kast af te voeren

 

Gezien de hoogte van je kast kan je best opteren om je afzuiger in de kast op te hangen, of buiten de kast, en op de uitblaaskant van je afzuiger een lichtdichte slang naar je koolstoffilter maken die dan buiten je kast staat.

 

Je kan ook met een slang naar de afzuig buiten de kast en dan doorblazen op de filter, het draait allemaal om wat jij verkiest en het meest haalbaar is.

 

HANG ook nooit gewicht op met tape of draad ofzo... een stevige ketting en oogschroeven zullen zorgen dat de hele boel niet naar beneden gedonderd komt

 

Al die info vind je trouwens op het forum; zoeken kost tijd en lezen ook maar het grote voordeel met het zelf te gaan zoeken is dat je vaak ook al antwoorden vindt op vraagstukken die je zelf nog moet tegenkomen :lol:

 

en zoek in het micro/fluo topic, want 4x600 watt met opticlimate heb je niet zoveel aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt je hebt alles duidelijk gemaakt voor me! Perfecte uitleg!

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorry, khad gehoord dat er samengestelde setjes bestonden van afzuig + koolstoffilter met die slangen enzo bij ook.

Maar kzal het wel zo oplossen in aparte stukken bedankt allebei! :lol:

Grtz

 

Zo'n setje bedoel je? klik

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, ziet er interessant uit!

@baeckelandt: hoe doe je het om je hok met deze koude periode warm te houden?

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede isolatie doet wonderen!

 

... en het feit dat mijn ingeblazen lucht van kamertemperatuur is helpt ook :lol: kast staat op 3 meter van de gaskachel hier :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo is het inderdaad wel handig.. Bij mij is het een leegstaande kamer van ongeveer 10 gr C :lol:

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine buisafzuiger 107M3 (bouwmarkt), koolstoffiltertje van 110M3.

 

Bij de bouwmarkt een flensje kopen van 110mm, gat van in je kassie bovenin maken, flens erop aan de bovenkant kast en daar de buisafzuiger in (buisafzuiger is daar voor gemaakt) en daar dan de koolstoffilter op :lol:

 

Overgangen flens/afzuiger/filter met aluminium tape aftapen en je hebt geen slang meer nodig en bent voor € 50 klaar en hebt niet teveel afzuiging voor je 54W waardoor je klimaat niks waard is.

 

Verwarming: kun je toch de CV aanlaten in die kamer?

Anders een verwarmingsmatje van laag wattage onder de potjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je precies met een flensje? Die term gebruiken we in belgie niet dus kan je ff niet volgen sorry!

En de gas is afgesloten in die kamer omdatk lekkage heb in die buizen in die kamer :-/

En het is een kist gevuld met aarde dus verwarmingsmat onder potten is ook geen optie vrees ik...

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flens

 

ik noem diegene die je nodig hebt een flensje omdat ze zo klein zijn (tov een 300mm flens bijv.) en ik bedoel zeker geen dun klein pannenkoekje :lol:

 

Verwarmingskabel door je grondje wordt het dan, zoeken op aardebak verwarmen op WF had je het zo gevonden (rataplans stickie) :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verplaatst naar Bouw en Techniek

 

Groetjes

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...