Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dr.Cannabidiol

Hoe en echte bonsai wiet te kweken ?

Recommended Posts

Hallo allemaal !

Na een aantal maanden denken wil ik het echt gaan doen.

Ik wil een bonsai wietje maken.

Echter heb ik geen kaas gegeten van bonsai...maar op internet hopelijk al genoeg informatie gevonden.

 

Dit is mijn idee :

2zjj8ys.jpg

 

Ik zat zelf te denken om met de Royal Dwarf dit te proberen,deze is van nature al klein!

klikklik

 

Wat is jullie idee hierover ?

Alvast bedankt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat versta je onder bonsai???

 

Heb zelf wel eens bij het overpotten van een AF de wortel zwaaaar beschadigd.

Dies nie groot geworden niet..

 

Ook al eens een vliesje van het zaadje af iets dergelijks om het steeltje gehad, afgeknelt dus, ook klein gebleven.

 

 

Met weinig wortelruimte zullen ze waarschijnlijk ook klein blijven...

 

 

 

 

Maar hoort bonsai niet klein te blijven door veel knippen van uitlopertjes enzovoort?

In mijn beeld wel namelijk en dan zou elk AF ongeschikt zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje veel werk voor paar weken genot.

Of laat je hem niet bloeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit.

 

wil ik ook wel op men salon tafeltje hebben staan :P

 

ik kan er je helaas niets wijzer over maken

 

 

 

 

dikke stam :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

joekoetoeloe : Ben inderdaad van plan een hele kleine pot te gebruiken en verder bijknippen.

Over de autoflower had ik inderdaad nog wel de vraag of het verstandig is of wat ik beter kan doen.

 

 

Nighthaunter : Ik ben niet uit op grote oogsten, ik wil gewoon een leuk plantje voor op het dressior :P

Wil wel een paar kleine topjes op de plant krijgen als het lukt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantje niet teveel voorgroei, zwaar bemeste aarde op een kleine pot en eind week 1 12/12 onder 3e node van boven de stam knakken en aan de onderstam vastmaken, blijft ze erg klein en heb je ook niet dat de onderstek takjes de top voorbij gaan door die knak eind wk 1 bloei, precies de vegetatieve periode doorhakkend dus amper strek. Mogelijk een keer een te ver doorschietend onder takje ff te toppen/knakken.

 

succes met je bonsai, kan wel stinken, helemaal als je met de plant bezig gaat, hier ruikt hele bovennverdieping naar gras na een knak sessie bij de mamma's, buren klagen niet :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het effect gecreert is door heel..... heell.......heell......heelllllll.... lang op 18/6 bij te knippen over meerdere maanden in de winter in een groei tent erbij hebben staan

 

en dan in de zomer over laten gaan in bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dat zijn nog eens aangrijpingspunten ! bedankt !

Heb je een soortje in gedachten ? eentje die naar aardbeien ruikt ofzo ?

Heb alleen ervaring met buitenkweek en heb dus niet het binnenspul, maar dat valt te regelen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een AFklein houden in een klein potje lijkt me geen probleem.

Alleen denk niet dat je er het "bonsai" gevoel gaat krijgen..2 keer de schaar erin en ze begint al met bloeien..

 

Denk dat je het beter kan zoeken in de traditionele soorten, indica dominant waarschijnlijk.

Dan moet een "echte" bonsai ook te doen zijn denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk toch dat ik voor het gemak een meer indica soortje gebruik.

zat te denken aan fruit spirit , blijft lekker klein , maar of mevrouw zoetig zal ruiken ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand enig idee of in dit geval een stekkenlamp in deze situatie handig kan zijn?

Heb zelf ook wel eens bonsai ideeen gehad/gehebt, en heb zelf het idee dat dat best zou kunnen helpen bij klein houden..

 

Zit dan te denken aan bijlichtten na snoeiwerkzaamheden..

Of iets in die richting,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk idee, maar haalbaar?...

 

Problemen:

 

- Er is geen wind waardoor het plantje ielig zal worden, je bent niet de eerste die het probeert, hier foto van voorganger: Klik

 

- Door geen directe zon en uberhaupt weinig licht zullen ze in het begin en over het algemeen strekken , Klik. Oftewel kwetsbaar.

 

- Vanwege het slechte licht zal de plant het over het algemeen slechter groeien en toppen aanmaken.

 

- De pot is zo klein dat je goed op voeding moet letten, een klein beetje te veel kan al je plantje killen.

 

Maar als je het toch wilt doen, neem een pot met een gat of gaten onderin. Neem grond die niet te sterk gevoed is.

 

Maar je hoeft dus niet zoiets moois te verwachten als op je plaatje, maar meer iets als dit topjes in aanmaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

slecht idee ..je hebt toch bijna geen medium :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat wel, in principe kan je van alles een bonsai maken.

Naar mijn mening moet je juist heel lang voor groeien en bijsnoeien en buigen tot je de gewenste vorm en grote hebt. Hoe dat met de wortels zit weet ik niet precies maar die moet je wel bijsnoeien.

Als je de gewenste vorm hebt in de bloei zetten.

 

Theoretisch is een moederplant ook een bonsai, alleen een hele grote.

 

Ik heb het wel eens gedaan met een stek. Leuk maar het levert niks op :)

Mijn zwager zit in de bonsai, zal eens vragen hoe het zit met dat wortel gebeuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen,

Misschien heb je iets aan deze link? klik :)

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

die bovenste foto is nep overigens

heb er keer naar gegoogled over bonsai wietplant toen ook een forum gevonden waar dat helemaal besproken is ( was een bonsai forum )

 

het kan niet

medium is te klein en klein plantje groeien gaat nog wel maar afbloeien gaat niet fatsoenlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb besloten om het gewoon te gaan proberen, in het voorjaar...

heb met een bonsai kweker gespoken en deze vertelde mij dat het mogelijk is en een wietplant een vrij makkelijke plant is om bonsai te kweken.

Helaas kon hij niet meer vertellen maar toch zelf eens proberen.

 

thnx guys ! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantje is gefotoshopt.. kan haast niet wat je op de foto ziet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Amnees,

Alsnog moet het te doen zijn om een echt bonsai wietje te krijgen, hopelijk :P

Ik ga het gewoon proberen, mislukt het dan heb ik alsnog mijn best gedaan :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij dat het juist makkelijk zal gaan met een wietplant juist omdat het een erg taaie plant is die zich zo makkelijk laat martelen.

Gewoon in een veel te kleine pot zetten en een hoge EC aanhouden, vervolgens lang voorgroeien en elke uitloper toppen en iedere keer terugsnoeien.

Ik zal er alleen geen goeie toppen van verwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een mooi plantje voor op t dressoir :P heeft toch helemaal geen enkel nut neem dan een japanse heester ofzo heeft haast t zelfde blad beetje rood van kleur

 

maar om dit nou met een wiet plant te doen eerst heel lang groeien en dan af bloeien en weggooien lijkt mij totaal nutteloos

maargoed je gaat t gewoon proberen suc6 dud

 

m.v.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat deze plant toch anders werkt dan een '' boompie ''

de plant zal gewoon proberen door te groeien maar heeft geen voedingstoffen dus gaat gewoon tekorten laten zien en word verlept

 

ga je de voeding wel aanbieden zal het geen klein plantje blijven

weinig medium dus continue kleine beetje water geven en voeding :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
weinig medium dus continue kleine beetje water geven en voeding :P

 

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...