Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Superernie

erg bladprobleem

Recommended Posts

Hallo iedereen mn planjes worden een beetje ziek, heb wel eerder beetje roest gehad maar dan pas na 6 weken bloei

nu staan ze 6 weken 12/12 en het is nu wel heel erg.

 

het zijn kolossus op 30 liter goldlabel specialmix met een kopje complete organics erdoorheen en 4 buffertabs en ze hebben een paar keer bac bloei gehad

 

de eerste 4 weken voorgroei gingen prima maar na 4 weken bloei kwamen de eerste puntjes in het blad.

 

heeft iemand dit eerder gehad? of weet iemand een oplossing

 

te veel water?

te weinig water?

te veel bacto bij het gietwater?

 

 

 

heb al een beetje magnesium meegegeven maar dat helpt niet ze moeten nog 5 weken zullen ze dit overleven?

 

Paar pica's

 

gallery_27333_14637_33793.jpg

 

gallery_27333_14637_60244.jpg

 

 

blaadjes in de toppen beginnen er ook lelijk uit te zien

 

Groeten ernie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
te veel water?

te weinig water?

 

blaadjes in de toppen beginnen er ook lelijk uit te zien

 

Waarom heb je geen Tensio?

 

Als de blaadjes daar ook al beginnen gaat het snel hard.

 

Is het hergerbuikte aarde?

Zoja,kalk (maerl) er bij gedaan?

Zoniet zou ik het in de watergift zoeken.(teveel)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi had ik laatst ook, gebruikte geen ph meter , gebruik nu ph meter voeding op ph 5,8 en 6,0 nu al op 6e week en nog geen probleem toen al in 4e week bloei dat blad probleem, schijnt diverse oorzaken te kunnen zijn van iets van n bepaalde stof uit de voeding te weinig te krijgen door verkeerde ph waarde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey PH ,

 

Ik heb nieuwe aarde gebruikt dus zou goed moeten zijn,

 

heb geen tensio maar heb er wel een besteld samen met blumat maxi voor de volgende ronde, zodat ik zeker weet dat ik ze niet meer te nat kan zetten

 

 

al mn aarde rondes heb ik zonder tensio gedaan en had de vorige rondes wel een beetje roest maar niet zo vroeg en zo erg

dus dacht ik geen tensio nodig te hebben

gewoon te laks geweest om er een aan te schaffen denk ik

 

 

 

Ik dacht dat aarde wat vergevender was, maar als ze iets te nat staan krijg je al snel van dit soort problemen begrijp ik

 

geef ze ongeveer 4 liter per dag want het zijn aardige struiken van ongeveer 1,20 meter of is dat echt te veel?

 

 

Groeten ernie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ s-man58

 

de ph zou zichzelf moeten reguleren met bacto schimmels en buffertabs dus ik zuur niet af, maar ik vraag het me wel eens af omdat mijn kraanwater ph8

is

 

ik ga nu wat minder water geven kijken of het stabiliseert.

 

Ernie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet eruit als een kalk tekort net als ph zegt.

als je toch tabs heb verkruimel er ff een op de bovenkant van je aarde en geef water.

Maak even foto van al je planten.

en ja 4 liter per dag is veel

geef even een dag niet dan wel dan niet.

Prik je vinger in die pot en voel hoe nat het is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad eerste ronde ook voorgehad

tab verkruimeld en erboven gedaan en water geven, heeft zich niet verder uitgebreid toen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kwikikweek

 

Tabje verkruimelen in elke pot zal ik ook even doen !

 

Dan maar hopen dat het niet erger wordt ik flip er best wel van vooral omdat ze nog zolang moeten.

 

Ernie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had letterlijk hetzelfde probleem! ook met bacto en buffertabs en ook zonder afzuuren.

 

Mijn kraantwater had een ph van 8,4! dat is behoorlijk hoog.. aarde kan zelf de ph reguleren maar bij de meeste producten (buffertabs etc) waar gezegd wordt dat je niet hoeft af te zuren gaan ze ervan uit dat je een gemiddelde kraantwater ph hebt van 7 tot max 7,5.

 

Ik begon mijn watervat (100L) af te zuren naar 7.0 tot 7.2 en dan daarvan water geven, probleem was weg binnen 2 weken. Blad die al ernstige roest had opgelopen herstelt niet, maar nieuwe blad wordt niet aangetast.

 

Su6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...