Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bakellende

rare blaadjes

Recommended Posts

weet iemand hoe dit komt?

 

is voornamelijk bij de jonge scheuten. sinds enkele dagen manifesteert het probleem zich.

 

voornamelijk van planten die in de buurt van de LB staan, niet direct ernaast. Echter vandaag zelfs opgetreden bij 1tje zonder LB in de ruimte.

 

luchttemp. 28 nacht 22

hygro schommelt tussen 40 en 60

 

wat ik zelf denk is dat er te warme lucht naar binnen komt vanuit mijn actieve inblaas die wordt voorverwarmd tot max 26gr

 

gallery_34863_14724_572336.jpg

 

gallery_34863_14724_1049157.jpg

 

gallery_34863_14724_739087.jpg

 

gallery_34863_14724_204875.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak ff nieuwe foto's wanneer de lampen uit zijn, dat kijkt een stuk prettiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je geeft niet echt veel info enz..

 

Zal even mijn stijl voor je openbaren :P

 

Moet ik eens even een haardroger tegen je gezicht laten blazen voor 2min?

:rofl

 

Nee, wat ik wil weten is, is het de kamerlucht die je verwarmt...of echt direct aan de aanvoer zelf..want dat is gewoon onaangenaam..

 

En waarom verwarm je je lucht??? en wanneer? licht aan of uit?

 

Als je weinig info geeft...krijg je weinig respons terug..en op het moment gaat het niet goed met je plantjes..dus beetje meer input..en wij geven je output..

 

Foto's zegt mss meer dan 1000 woorden..maar in dit geval moet ik geen foto's hebben...

 

Ik wil je omgeving data..kast temperatuur licht aan/uit/ buitentemperatuur licht aan/uit

 

Wanneer draai je...waar draai je in wat voor ruimte?(kamer/kelder/zolder)

 

Toevoer verse lucht enz?? van waar hoeveel..afzuiger hoeveel enz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

hehe doe maar niet :P

 

aanvoer vers van buiten

snachts aan met aanvoer temp van 20 zakt in de loop van de nacht naar 12 MIN

overdag lichten uit aanvoer temp is dan van 12 en loopt weer op naar MAX 26

 

temp licht aan rond de 27/28/29 licht uit zakt niet onder de 22

 

waarom verwarm ik?

temp zakt in het hok te veel rond de 17, 18 met licht uit dit heeft de groei te veel geremd.

wordt alleen verwarmd als de lampen uit zijn dmv CV de thermostaat staat recht voor de inlaat op 26gr.

 

omgeving is gewoon een kamer

 

5*600 7m^2

1200 uit 700 in draaien niet hard door lage invoer temp.

 

inblaas via slang met 2 m slang met 3 cm gaten erin deels gericht op zwenkventilator. aan de andere kant van de kamer staat de filter

 

 

HR 50 LB (sinds vandaag pas)

 

hygro met LB 60 zonder 40

 

zo beter :rofl

 

[/color]

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 grote oorzaken denk is.

het is nog niet helemaal duidelijk voor me, maar volg me even ^^

 

Je hebt te koud waardoor je bijverwarmd.

 

Als je lucht verwarmd=zet dit uit=> waardoor er ook minder zuurstof inzit...okay zover volg je nog.

 

Warme lucht stijgt op..okay..

 

Als die slang boven inhangt..en de lucht komt uit je 3 gaten..wet van natuur zegt dat die lucht richting boven gaat en niet naar beneden.

Ook al heb je er een ventilator opstaan.het is een beetje zoals.jij wil opstaan en ik ga op jou liggen..maar jij bent sterker. de zuurstof die in die warme lucht zit. geraakt gewoon zeer moeilijk bij je planten.

 

het systeem van Slang bovenin=voor koude lucht..als lucht die binnenkomt kouder is dan (lucht binnenkamer) ==>valt als een baksteen naar beneden en word dan omhooggetrokken door je filter.

 

Begrijp je een beetje wat ik wil zeggen? Dus dat moet je even verduidelijken voor ons/mij.

 

Want het is echt geen probleem om te draaien rond 25 graden met licht aan

Heb zelf snacht op bepaalde momenten 13 graden, haal ook verse lucht van buiten, maar is maar voor eigen gebruik, dus 10 gram meer of minder, geen probleem, bij jou zal dat al snel oplopen, dus snap wel, dat je dit wil veranderen.

 

Daarom ben ik ook aan een systeem aan het denken, werken met terugslag klep. om snacht lucht van binnen ipv buiten te halen(in combinatie met zo T stuk), ik zit natuurlijk met kast op zolder, jij veronderstel ik gewoon 1 hele kamer. dus weet niet echt hoe je dat zou doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat nieuwe foto's bij eentje is het erger geworden. Bij de rest van de planten lijkt het te stabiliseren.

 

helaas net te laat met foto's maken met normaal licht...

 

gallery_34863_14724_434216.jpg

 

gallery_34863_14724_1157216.jpg

 

gallery_34863_14724_1016938.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je lucht verwarmd=zet dit uit=> waardoor er ook minder zuurstof inzit...okay zover volg je nog.

 

bedoel je geen co2? Wortels hebben zuurstof nodig maar planten co2...

 

 

Als die slang boven inhangt..en de lucht komt uit je 3 gaten..wet van natuur zegt dat die lucht richting boven gaat en niet naar beneden.

 

lucht komt uit Veel gaatjes niet te hard precies goed. lucht wordt gemeten op op planthoogte en komt niet onder de 23 's nachts. inblaas van de lucht zit rond 24/25 ventilator draait 24/7

 

 

Begrijp je een beetje wat ik wil zeggen? Dus dat moet je even verduidelijken voor ons/mij.

 

ik denk dat ik je begrijp. jij bedoelt warme koude lucht zakt naar beneden. en warme lucht blijft boven dus de plantjes blijven koud.

Want het is echt geen probleem om te draaien rond 25 graden met licht aan

dat vind ik helaas van wel..

 

Heb zelf snacht op bepaalde momenten 13 graden, haal ook verse lucht van buiten, maar is maar voor eigen gebruik, dus 10 gram meer of minder, geen probleem, bij jou zal dat al snel oplopen, dus snap wel, dat je dit wil veranderen.

 

dat gaat de planten bij iedereen te veel remmen. onder een bepaald temp. en onder bepaalde tempverschillen gaat de plant stil zitten..

Daarom ben ik ook aan een systeem aan het denken, werken met terugslag klep. om snacht lucht van binnen ipv buiten te halen(in combinatie met zo T stuk), ik zit natuurlijk met kast op zolder, jij veronderstel ik gewoon 1 hele kamer. dus weet niet echt hoe je dat zou doen.

 

waarom zo moeilijk en niet gewoon een kacheltje met een thermostaat ervoor op bijv. 23 graden dat is net zo warm als die warme lucht die je dan van binnen haalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...