Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Nick165

Meerdere bladproblemen

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

Aangezien ook ik meerdere problemen in het blad heb, bij deze de omschrijving met foto's. Hoop dat iemand raad weet..

 

1. Zat zelf aan rups en/of trips te denken, door de andere verschijnsele ga ik twijfelen...

2. Heb het verhaal gelezen over mieren i.c.m. luizen, daarom sinds 2 dagen bezig met bestrijding van mieren d.m.v. korrels en lokdoosjes

3. Er heeft witte vlieg in gezeten, deze is bestreden en niet meer aangetroffen.

4. Gele puntjes & licht begin van paars bij stengel, misschien een voedingstekort

 

Omgeving is een soort van kas (van gewapend, doorzichtig plastic) met 6 raampjes, geplaatst in een (beschut) weiland. Op de bodem een plastic zeil, planten staan in potten. (zie foto's)

 

Binnen/Buitenkweek

 

- Sinds een week bezig met verduisteren ( Vanaf 18.00 - 22.00 d.m.v. zwart-wit folie over gehele kas, daarna door moeder natuur)

- Universele aarde, met 1 maand voeding (20L per plant/pot)

- Geef iedere dag (kraan)water, hoeveelheid ongeveer 3-4 liter per plant afhankelijk van behoefte.

- 1 keer per 2 dagen aanbevolen hoeveelheid Canna Flores bij het water als voeding.

- PH/EC: Worden beiden niet gemeten

- Verduistering: Dag 7 (12/12)

- Lv: Min 40% / Max 90% (wordt nog naar een oplossing gezocht)

- Temp: afhankelijk van weer, gemiddelde over afgelopen maand min. 15.9 / max. 28.4

 

Foto's

 

gallery_34824_14584_99783.jpg

 

gallery_34824_14584_97936.jpg

 

gallery_34824_14584_37781.jpg

 

gallery_34824_14584_1002268.png

 

gallery_34824_14584_68360.jpg

 

gallery_34824_14584_1979.jpg

 

gallery_34824_14584_30100.jpg

Edited by Nick165

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.partytentenshop.nl/tunnelkassen-c-77.html

 

Heb zelf die van 145 euro. Prijs is afhankelijk van het formaat.

 

Maar raad hem niet aan... (althans voor wietplanten) Stevige, degelijke kas echter laat het plastic een heel stuk minder licht door dan platen of glas.

Heb hem nu een paar maanden staan, en zoals het er nu naar uit ziet verwacht ik dat met name het plastic maximaal nog 1 seizoen mee kan.

 

Voor het geld zeker niet onaardig maar ga volgend jaar toch echt voor glas of kunstof platen..

 

EDIT:

 

Plus het klimaat in de kas is, ondanks de ramen, lastig te beheersen. Heb zelf de lv in de avond & nacht nog niet onder de 81 procent gekregen..

Edited by Nick165

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto 2 doen mij erg aan trips denken beetje spruzit -r halen bij de tuinboer halen.

 

Die kromme bladpunten lijken mij temperatuur gerelateerd te zijn maar dit weet ik niet zeker.

 

Kijk ff goed op,onder en tussen je blad met een vergrootglas of je geen miniscule lbeestjes kunt zien.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jup lijkt me ook thrips, maar normaal gezien zijn er andere beestjes die ze weer opeten dus zal niet echt een plaag worden.

 

lijkt me ook aan het overvoed worden, kweet niet hoeveel je mest maar je begint verbranding te krijgen. ik zou niet meer teveel voeden als het geen mooi weer is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reactie's. Heb meteen actie ondernomen;

 

Gister spruzit gehaald en vanochtend de planten behandeld.

 

Kwa voeding dit gebeurt een keer in de 2 dagen de voorgeschreven hoeveelheid ong. 15 ml Canna Flores op 4 liter water per plant.

 

Geef iedere dag water en om de dag voeding. (bijv. maandag water+voeding, dinsdag water, woensdag water+voeding, donderdag water enz.)

 

Dit zou toch goed moeten zijn of zit ik er naast?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan we doen, alleen nog maar water voor de dames voorlopig;)

Vandaag ook nog maar een keer behandeld met spruzit aangezien ik deze keer gele kleine beestjes aan de onderkant van het blad ontdekte.

Ze waren net met het oog te zien en lieten bruine plekjes op het blad achter..

 

Hoop dat ik de dames een beetje gezond kan houden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...