Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MrDropTables

Bijknippen

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Vraagje, Ik zit nu een 4 weken in bloei. Is het verstandig om de bovenste bladeren na een tijdje te snoeien (40 %) om zo meer licht door te laten voor de onderste toppen?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ik denk niet dat het verstandig is maar its all yours .

vind het wat zonde voor de fotosynthese die je weghaalt .

en bijknippen bestaat niet je knipt er altijd wat van af .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ja wat is een noobvraag ?

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

sorry

 

ik draai vaaks die grote bovenste bladeren wat weg.

net als bij supercroppen een beetje die stengel van zo n groot blad tussen duim en wijsvinger wrijven niet te hard maar smoethsfff:icecream:

en dan een beetje doordraaien tot ie in de gewenste stand blijft staan .

bij sommige planten heb ik het gehele blad zo tussen duim en w. v. wel eens twee of drie keer compleet rond gedraaid voor die in de gewenste stand bleef staan .

dat kun je beter ff proberen dan de boel te kortwieken .

soms kun je ze ook wel achter een ander blad haken dat ze minder licht blokeren .

afknippen is zonde knip dan beter de ondersten eraf lekker fris de boel wat opdieven heerlijk .

ik heb een hekel aan die sprieterige onderste takjes die ook opeens zo nodig mee willen doen .

is allemaal kreupelhout vaak vin ik .

maar in een scrogje om de boel wat op te vullen is weer een ander verhaal .

as je 10 zonnecollectoren op dak hebt staan ga je er ook niet met de koevoet op af om er 4 af te breken om er 12 kleinere voor in de plaats te zetten.

ik weet eigelijk niet zo goed hoe het beter uit te leggen en daarom hou ik hierbij voor gezien .

dus euh lekker draaien en twisten met die oliefantenoren en komt helemaal goed .

die schaar kun je over pak m beet 6 weken wel weer uit het vet halen .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

mocht er echt een bladje hier en daar je toppen belemeren , zou ik niet twijfelen en gwn ofwel blaadje weg buigen ofwel blaadje afknippen .

doe het zelf ook , bladeren geven idd de fotosynthese , maar ze moeten niet met top opbouw verpesten door er tegen te hangen en al dan niet kans op rot te geven?

just my 2 cents

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijknippen kan niet heh :). anders zou iedereen fcking dikke toppen knippen of ben ik nou gek?

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan er wat blad afhalen , maar jij vind het ook niet fijn als ik een paar vingers bij je afknip

 

die plant dus ook niet als je er blad afhaalt

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...