Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
billybob

Houdbaarheidsdatum voeding

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik kweek al een tijdje, maar de laatste 2jaar heb ik bijna geen tijd meer gehad om mij met de plantjes bezig te houden dus, liet ik ze gewooon doen zonder er echt veel naar om te kijken.

Nu heb ik een 3tal jaar geleden producten van plagron, namelijk "alga grow en green sensation" gekocht. Nu was mijn vraag, aangezien er nerges een vervaldatum opstaat;

Hoelang kan ik deze producten blijven gebruiken? Ik vermoed dat de sterke van de producten achteruit gaat na verloop van tijd?

 

Wie hier ervaring mee heeft of gelijkaardige vragen of antwoorden heeft, let me know!

 

Alvast bedankt! :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn we streng vandaag... :vape:

maar ook welgekomen hoor!

 

Indien reeds geopend zeker wegsmijten, anders ook niet veel meer waard volgens mij! Als ik me niet vergis 2 jr houdbaar....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey allemaal!

 

nhahaa ja sorry. ik heb hier vroeger een account op gehad, maar dat email adres grbuik ik al lang niet meer.

Daarmee heb ik er ook niet aan gedacht om mij eens voor te stellen .. :vape:

 

hmm. het is zeker niet aan te raden deze producten te blijve gebruiken?

 

ps: zal me later op de avond ff voorstellen.. voor de moment ben ik druk bezig met men herexamens te lere!

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan die voeding gewoon gebruiken, ik heb ook flessen staan van zoveel jaar oud en ik gebruik ze gewoon bij mijn buitenplanten in potten. Ze doen het gewoon goed dus er zal wel niks mis mee zijn. Ze zijn wel altijd in de schuur bewaard op een koele plek, weet niet hoe dat bij jou gesteld is met de opslag van jouw voeding.

 

Het beste is gewoon nieuwe kopen als je het niet vertrouwd, of uittesten op een plantje die je wel kan missen, een achterblijver of een kneusje of in het mooiste geval gewoon op een goede plant. Als ze verder geen achterstand of problemen vertonen is je voeding in ieder geval goed maar dan moet je je voeding wel op de goede manier geven anders krijgt je voeding de schuld terwijl er misschien niks mis mee is.

 

wel schudden voor je het gaat gebruiken, doe dit overigens met elke voeding.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Ik heb me ondertussen al andere voeding aangeschaft. Spijtig genoeg niet van die zelfde kwaliteit maarja, . Zal het zeker eens uitproberen op een kleintje en zien wat het effect geeft. aangezien er geen houdbaarheidsdatum op staat wilt dit zeggen dat het deknik ook niet zo slecht kan zijn voor je plant. we zullen zien :D

 

grtz

Edited by zODd
Onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen,

 

Normaal gesproken na openen van bio voeding, nog een half jaar.

In ieder geval van plagron, want ik heb hier regelmatig contact mee.

Maar bijvoorbeeld canna terra flores als je die donker en op kamertempratuur

bewaard zelfs 5-6 jaar.

I.p.v de ongeveer 2 jaar die op de kan staan..

 

Grtz Loco,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...