Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Castor_Troy

Medicinale cannabis en Thee

Recommended Posts

Dit was de conclusie van mijn bezoek aan de dok? Met een THC waarde van enkele % is roken zinloos :lol: Ze vroeg de prijzen op van M.C. Voor 5 gram moet we 44 euro betalen, biologisch gekweekte cannabis B)

 

Casz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amai, dat is er ook niet naast..... :lol:

Moest mijn "local dealer" indertijd zo'n schandelijke prijzen durven vragen hebben - ik had de baseballbat bovengehaald..... :ph34r:

Typisch voor de overheid - ze zijn er wel tegen, maar als 't dan toch moet dan verkopen ZIJ je wél brol tegen een zwendelprijs...... :ph34r:

 

En 't feit dat 't biologisch is....nou én.....ik heb nog nooit anders gekweekt. B)

Biologisch kweken is niet echt moeilijker en voor een zogenaamde "organisatie zonder winstgevend doel" die "de volksgezondheid nastreeft" zou het ZEKER geen argument mogen zijn om de prijs zo extreem naar omhoog te jagen. :pooh :ph34r:

 

Ik ben een medisch gebruiker and they can kiss my bart-moon.gif

 

Greetz, :ph34r:

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je vraag was dus of je van wiet thee kan zetten..?

 

Nee, is daarop het antwoord.. Thee maak je alleen met wat water, Cannabinoids zijn dus niet wateroplosbaar.. Conclusie: maak gebruik van iets vettigs (volle melk, boter, olie, etc.) om de THC en andere werkzame stoffen uit de wiet te extraheren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht U niet roken, dan volgt hier een wietthee recept gericht op Spasticiteit en MS.

 

- 1 gram wiet 15 minuten laten pruttelen/ aan de kook houden in 1 liter water

 

- hiervan 1 kopje (0,2 liter) in de morgen en 1 kopje in de avond.

 

- het restant in de koelkast bewaren

 

- de thee kan sterker gemaakt worden door tijdens het trekken een klontje boter toe te voegen (de werking hiervan is terug te vinden in de page over De Space-Cake)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Sterker gemaakt worden? Alleen DAN zal die thee misschien werken. Heb je mijn post hiervoor gelezen? De actieve bestandsdelen in wiet worden er niet uitge-extraheerd met alleen water, wat jij dus steeds voelt is een P-L-A-C-E-B-O.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De werkzame stoffen van de plant zijn inderdaad niet oplosbaar in water. Toch kan je een thee zetten. De kristallen laten in het (kokende) water echt wel voor een groot deel los, ze vormen dan echter geen oplossing. Ze zijn dan gesublimeerd in het water (drijven daarin rond als kleine deeltjes). Deze deeltjes krijg je zeker wel binnen bij het drinken van de thee. (het maken van waterhash is op dit principe gebaseerd, alleen dan met water tussen o en 4 graden celcius)

 

Wil je een sterkere werking dan zal je een vettige (liefst dierlijk, roomboter etc.) stof moeten toevoegen aan de vloeistof waarin de cannaboiden kunnen oplossen.

 

Een andere oplossing (als je geen rook wilt binnen krijgen) is de wietverdampen. Deze damp kan je inademen en zo ook het gewenste effect bereiken. (je veredampt de cannaboiden dus bij hun verdampings punt en onder hun brandtpunt waardoor de wiet niet verbrand en je een hoogrendement uit je wiet haalt en ook nog eens geen rook binnen krijgt!)

 

greetz :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...