Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Murderdrug

Verwelking volledige takken + vergeling

Recommended Posts

dscn4984o.jpg

dscn4985f.jpg

dscn4986u.jpg

dscn4987u.jpg

dscn4988v.jpg

dscn4990i.jpg

 

 

Het gaat om een haze plant

Wanneer ik terug kwam van vakantie merkte ik op dat er 1 tak volledig was verwelkt/slap/kapoetsk. Ik dacht dat het hierbij zou blijven

Nu zitten we een week verder en het is serieus erg geworden, heb al wat opgezocht op het internet maar ik zou graag wat raad hebben van enkele ervaren growers.

Wat is mijn vrouwtje aan het mollen :)

Snelle reacties zouden leuk zijn !

dank bij voorbaat

 

Info ( De planten staan buiten in kuipen, this een hazesoortje, ik heb voeding van organic earth liggen maar nog niet gebruikt, buiten wat Roots in het begin )

Share this post


Link to post
Share on other sites

de droogte is de boosdoener denk ik, in die tijd dat jij op vakantie was is er nauwelijks regen gevallen

dus ik denk dat ze te weinig water hebben gehad

 

voel eens aan de aarde hoe droog het is

steek je vinger er in aan de zijkanten van de pot, dan kun je voelen of het droog is

Share this post


Link to post
Share on other sites

bak optillen dan weet je gelijk of er vocht in de aarde zit of niet. Als er geen water in je aarde zit is het net of je lucht optilt, wat ook zo is hehe :)

 

Flinke plens water geven

 

Als het daadwerkelijk te weinig water is vind ik het een best wel domme vraag dat is namelijk het eerste wat je checkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantje zal wel weggeconcurreerd zijn door de andere planten in de bak, waardoor ze niet genoeg wortels de diepte in heeft kunnen krijgen om water op te kunnen nemen. Zelfs als de bak relatief zwaar aanvoelt kan het de droogte zijn. Geef eens wat water rond het stammetje van het slachtoffer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Watertekort was inderdaad wel het eerste waar ik aan dacht. Maar aangezien ik ze om de 2 dagen een flinke dosis water gaf leek het mij aan iets anders te liggen.

Vooral omdat het slechts enkele takken in zen geheel raakte, en niet de hele plant. Uit mijn minieme ervaring heb ik gemerkt dat dan de hele plant er slap bijhangd.

Ik heb ze alleszins net flink doorwaterd en zal dagelijks checken of ze niet te droog staan.

Ik hoop dat het het watertekort is, Bedankt voor de snelle reacties !

Share this post


Link to post
Share on other sites

knip gewoon die hele tak eruit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...