Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kroepoek

Bladeren purple haze kleuren geel waarna ze afsterven

Recommended Posts

Beste medekwekers,

 

Ik heb in mijn tuintje 5 mooie purple haze plantjes staan. Ik heb ze als zaadje gekocht. inmiddels staan ze in een mengsel van potgrond met gewone grond. Ze zijn denk ik van begin mei. Ik meet geen PH waarde. De planten krijgen sinds enkele weken Canna Terra Vega toegediend. Dit heb ik in 3 weken tijd van 20ml per 10l opgebouwd naar 40ml per 10l. Dit is de eerste week dat ze 40ml hebben gekregen. Ik geef ze om de dag water+voeding, en dan verdeel ik ongeveer 20liter water over 5 planten. De plantjes hebben het altijd mooi gedaan, alleen nu komt daar langzaam verandering in. Steeds meer bladeren kleuren langzaam geel waarna de punten beginnen uit te drogen. uiteindelijk sterft het hele blad af. Dit begon met enkele blaadjes dus ik zag er nog geen probleem in. Maar nu is het zover dat ik 2x per week een groot aantal bladeren van mijn planten moet plukken. Mijn planten beginnen hierdoor kaal te worden, en ik begin me zorgen te maken. Kan iemand mij er misschien mee helpen? Zie de volgende foto's als toelichting. Alvast bedankt :o

 

img791s.jpg

img792.jpg

 

Soortje:

Stek of Zaaiing:

Aantal weken oud:

Meet je de pH:

Zo ja wat is de pH:

EC:

Veel water gegeven of weinig:

Andere bijzonderheden:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe groot zijn je potten? en hoe groot zijn je planten nu? nog geen bloei verschijnselen? Staan ze buiten?

 

Je voeding is voor de groeifase. De Ph van het water is wel belangrijk voor de opname van de voeding.

Als je plant (tegen en tijdens het afbloeien) voedingstoffen tekort komt gaat hij dit halen uit de oudere bladeren. die worden dan geel en sterven daarna af. het zou dus kunnen dat je plant inderdaad wat te kort komt. Je blad is ook vrij licht wat dit nogmaals benadrukt.

Dat ze het eerst wel goed deden is omdat de plant eerst nog de voeding uit de aarde haalt.

 

Dat is wat ik denk :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hoi.. ik heb m`n planten vanaf april ook buiten in potten (18 liter) staan.. het is heel normaal dat de onderste bladeren geel gaan worden, juist omdat ze én in pot én al een flinke tijd buiten staan.. zolang de bovenkant er lekker gezond uitziet zou ik me geen zorgen maken :o eventueel wat extra dosering van je voeding om te zien of en hoe je dames erop reageren..

 

 

groeten,

 

T-o

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten zijn ongeveer anderhalve meter denk ik. Nog geen bloeiverschijnselen nee... Ze staan in speciekuips, 40 of 50 liter denk ik. ze staan idd buiten... extra dosering van voeding was ik al aan aan het denken, maar ik wou eerst deskundig advies horen, daar dit pas mijn 2e kweek is. Echter is het dan verstandig om iedere dag 40ml voeding te geven? dit betekent ook dat ze elk iedere dag 4 liter water krijgen. of kan ik beter om de dag blijven voeden maar de dosering omhoog schroeven?

 

 

iig hartelijk dank voor jullie reacties :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

steek je vinger eens in de aarde zo diep mogelijk. als het helemaal droog is kan je dus meer water geven. 4 liter per 2 dagen op grote kuipen valt wel mee namelijk. (of krijgen ze ook regenwater?)

 

Maar ik kweek zelf niet buiten dus wellicht zijn de hoeveelheden anders...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...