Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
shiningsilverhaze

Raar bladprobleem

Recommended Posts

heb momenteel een plant staan van ongeveer 80 cm groot , staat in een 30 L pot met goede potgrond ..

plant krijgt groeivoeding van atami : terra leaves , ik geef echt niet veel 3 ml / 1.5 L water

de plant zelf groeit wel nog zeer goed ik maak me niet echt zorgen maar ik wou graag wel eens weten wat dit is ..

want het is enkel 1 plant die het heeft en al mijn andere planten niet ;)

Zelf denk ik denk ik dat het meschien de DNA van de plant zelf is ? ..wat denken jullie ?

 

hieronder ziet u de foto's ( ik heb ook een foto van de onderkant van dat blad gemaakt met die licht groene tekening er in maar daar is niets aan te zien ..

 

gallery_34672_14268_1767130.jpg

gallery_34672_14268_701323.jpg

gallery_34672_14268_876926.jpg

 

Bedankt voor jullie hulp :verrygood

 

Groetjes Shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het veel weg hebben van (tmv) mozaiek virus heb hier momenteel ook last van maar heb je miss wat meer fotos is moeilijk te zien zo namelijk heb je ook bladeren die aan de ene kant half ontwikkeld zijn en een krom uit einde hebben?

Edited by chico_1989

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bedankt voor je reactie ,

 

het lijkt wel wat op dat mozaikvirus inderdaad , maar ik ben der zelf toch niet echt zeker van want men plant groeit mooi verder en heeft geen groeiachterstand .. integendeel er komen nu zelfs al witte haren tussen de oksels , . ze groeit ook gewoon mooi gelijk tegenover een andere plant die het niet heeft ..het zou kunnen dat je gelijk hebt , nu nog even wachten op andere reacties ..

bedankt !!!

 

Groetjes Shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee dat kan klopen wat je zegt ik heb eigelijk ook maar weinig groei achterstand en nu maar hopen op het beste haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

houd je tmpratuur boven de 20 a 21 graden, dan heeft je blad het minste last er van.

 

voor de buitenplant moet je dan toch echt piet paulusma bellen..

 

gewoon laten gaan dus komt wel goed.

 

gr L€on

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou biobizz allmix halen en bij de bouwmarkt een cementkuip en de plant voor de bloei nog 1x overpotten.

 

Buiten moeten je planten super fit zijn als ze de bloei in gaan.

Zwakke bloeiende buitenplanten wil je niet hebben.

 

Je hebt denk ik een tekort aan ijzer en mg.

Komt omdat je buffer vd grond is opgeraakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 2dagen geleden de plant apart gepakt en helemaal ingespoten met Canna cure zodat alle bladeren goed nat zijn ..nu vandaag merk ik aan mijn plant dat die tekeningen in het blad ook meer groener worden =D en blijkbaar gewoon terug verdwijnen =D , ik leesde ook de achterkant van het flesje van de canna cure en wat lees ik daar : 1.941 procent stikstof en dan nog 0.074 procent ijzer dus voor al degene die die vlekken heeft en denken het is mozaiek virus of niet of ...probeer het uit gewoon de plant helemaal inspuiten de bladeren langs onder ook en bekijk dan de vlekken na 2 dagen maar eens terug als je zelf ook verbetering ziet post het hier dan maar =D

 

Groetjes Shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...