Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
alex111

early special

Recommended Posts

ik hab juist early special zaad gekocht maar

heb al wat rond gelezen over de plant en merk dat de mensen niet zo erg tevreden zijn

 

de beschrijving is

 

-voor begginers (ik dus)

-goede weerstand tegen bugs

-niet al te groote plant

-een van de vroegste bloeiers

 

ik lees daarintegen

dat dit een groote smalle plant wordt (hij zou ijgenlijk niet hoger dan 2 m mogen worden anders last met de buren )

geen goede weerstand tegen insecten enz

en ook niet bepaald een vroeg bloeier

en er veel verschil is tussen de planten

 

dus zou ik nog iets nieuw gaan kopen of bij men early special blijven

ben ze al aant ontkiemen

 

ps . hoe kan ik men plante klein maar breed en vol krijgen

 

dus zoek eigenlijk naar een soort die voor begginers is en redelijk klein blijft

maar niet ten kosten van de kwaliteit :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou je early's houden !

 

Als je plantjes al wat groter zijn moet je ze toppen...

 

Hoe dat gaat kan je wel bij de zoek functie op dit forum lezen.

dan gaan je girlz wat meer de breedte in :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze (als je ze echt niet hoog wil hebben) na 30cm ong. toppen, dan als ze 50cm zijn ofzo nog een keer (aan alle 2 de uitlopers dan uiteraard). dan voorkom je toch dat hij neit te hoog word, want bij 1x toppen op 1m word hij mischein nog wel dubbel zo groot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorig jaar heb ik deze soort geplant, en ik heb 2 phenotypes ervan gehad, de ene is zeer slank met fijne blaadjes terwijl de andere soort een dikkere, vaste stengel heeft, en dikkere vingers. Beide soorten komen redelijk groot (2+ meter). Ik heb buiten een probleem met spint (afgemaakt met masai), en heel wat rupsen in augustus/september (in augustus wat pyretrex gesproeid, in sept gewoon laten zitten) geen problemen gehad.

 

De dikkere soort levert vreselijk slechte wiet, echt niet te roken slecht, zeer weinig productie van hars, en een zeer matig, bijna niet bestaan effect. Ik heb er nu nog steeds een 150 gram van liggen, en als m'n oogst dit jaar slaagt werp ik hem in het compostvat.

 

De andere soort daarentegen is wel degelijke wiet, leuk effect, vnl zeer geestelijk, echt geen val-in-de-zetel-en-slaap wiet. Wel beetje opletten dat je er geen paranoia van krijgt, heb ik zelf een paar keer voorgehad bij overconsumptie. Ook redelijk veel hars op de bladeren (ook de grotere bladeren)... Verder viel ook deze soort een beetje tegen in de grootte van de bloemen, alhoewel dit mogelijks veroorzaakt was door ietwat te vroeg te oogsten.

 

Nuja, al bij al was het een goede soort voor een beginner, en ik heb er nog steeds heeeeeel veel plezier van (200 gram goeie wiet van 1 plant). Hopelijk krijg je veel ranke plantjes :o

 

Aelus

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer hem anders eerst een tijd binnen te houden (als het van je e.v.t. ouders mag) en als ie aardig groot is buiten zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij is ie pas in augustus beginnen bloeien om geoogst te worden begin october, niet echt early me dunkt.

 

Aelus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...