Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bio Logicus

2 x Misty, 1 x 100L aarde, 1 x 400watt

Recommended Posts

Morgen! :smoke

 

De situatie is als volgt lieve mede-blowers, -kwekers en -liefhebbers. De wietpot is (zo goed als) leeg. Door foutjes en een massive spint-aanval zijn de huidige plantjes weken te vroeg naar de eeuwige wietvelden vertrokken. Resultaat een magere oogst die ons nooit de hele zomer door gaat krijgen. Nieuw spul zit er nu niet in. Stoppen ook niet en naar de shop gaan al helemaal niet. Wat dan wel?

 

Met pijn in het hart 2 dierbare buitenplanten opofferen :rolleyes: Vind buitenplantjes nog steeds het leukst om te zien opgroeien en er gaat voor mij persoonlijk qua effect niets boven een lekker buitenwietje B) Word ik altijd echt opgewekt en super vrolijk van, veel meer als van binnenwiet. Een lamp zoals de zon moet nog uitgevonden worden :tu Maargoed, nood breekt wet en er staan er nog een paar.

 

Dus besloten: twee stuks naar binnen halen, onder de HPS gooien en direct op 12-12. Het is een snelle indica wat betekent dat ik met 7-8 weken weer kan knippen en dus niet zonder wiet kom te zitten. Wat kleine aanvullende info:

 

"Misty is een korte en bossige plant. De citroen groene bladeren zijn dik en zwaar als sla. De toppen zijn zwaar en kort op elkaar overdekt met thc cristallen die zelfs door groeien op de bladeren en takken.Alhoewel Misty genen deelt met de White Widow, is zij vroeger klaar en produceerd zij compactere toppen met een grotere opbrengst. Misty rookt lekker weg en laat een suiker zoete nasmaak achter in de mond.

 

Bloeiperiode na: 50-55 dagen

Hoogte: 100-130 cm

Opbrengst: 400 gr./m2

THC %: 15-20%

Oogstmaand: 9-10 "

 

Dit is random info van een zaadleverancier, ze zijn hier als stek binnengekomen. Maar globaal klopt het wel :) Skunk-achtig met een tintje. Heb deze eerder gehad (buiten) en daar kwam echt een heerlijk wietje vanaf, ben benieuwd hoe ze het nu binnen doen.

 

Ze staan samen in 100 liter All-Mix, die vorig jaar buiten een seizoen gebruikt is. Deze grond is verrijkt met 3 liter Pre-Mix, dat is aan de voorzichtige kant binnen de aangegeven dosering. Verder hebben ze tot nu toe een paar keer Fish-Mix gehad en verder gewoon puur water. Ze zijn van 28 april, hebben 2 weken onder HPS voorgegroeid en zijn toen de tuin in gegaan.. Inmiddels zijn ze dus 11 weken oud. En drinken stevig.

 

Om de situatie te schetsen: ze stonden buiten met de rug tegen een muur, onder een afdakje, waardoor alle takken dus naar voren groeiden. De pot heb ik in het midden van de tent gezet en toen de 2 hoofdtakken plat naar achteren gebogen zodat de ruimte enigszins gevuld is. Verder wat takken wat beter geplaatst met een stokje. Vanaf de grond zijn ze nu bijna 80cm hoog en ik verwacht dat ze niet meer idioot zullen groeien vanwege de indica genen, en het feit dat ze al voorbloei hebben. Anders word het nog wat extra buigen, ze hebben wel een mooie open structuur. Aan de onderkant moet ik van de week nog even wat grut gaan dieven. Rondom de tent heb ik stokjes gespannen (copyright: Art ^_^ ) zodat de tent niet zo naar binnen holt van de onderdruk, en ik gelijk mooie punten heb om de grootste takken naartoe te trekken.

 

Om de woorden wat kracht bij te zetten dan eindelijk:

 

gallery_33219_14318_2903211.jpg

 

gallery_33219_14318_1970847.jpg

 

gallery_33219_14318_2722444.jpg

 

De hoofdtakken:

 

gallery_33219_14318_2916411.jpg

 

gallery_33219_14318_2240978.jpg

 

Hier beter te zien hoe ze zijn gebogen:

 

gallery_33219_14318_2758624.jpg

 

gallery_33219_14318_1839163.jpg

 

Van deze hoop ik dat ze de voorkant nog een beetje gaan vullen:

 

gallery_33219_14318_2843707.jpg

 

En nog wat overzicht voor de phun:

 

gallery_33219_14318_728285.jpg

 

gallery_33219_14318_1915257.jpg

 

gallery_33219_14318_2427791.jpg

 

gallery_33219_14318_469070.jpg

 

gallery_33219_14318_1902178.jpg

 

Ze zijn eergisteren naar binnen gehaald, rare omschakeldag met van buiten naar nacht-regime binnen dus gisteren (donderdag 12) dag 1 bloei -note to self ;) -

 

Ik zat eigenlijk de denken om deze week al te beginnen met lichtjes bloeivoeding toe te voegen. Of zijn er mensen van mening dat ik beter even kan wachten tot de toppen beginnen te ontwikkelen? Ze zijn mooi groen maar kunnen het best hebben volgensmij, maar misschien verkijk ik me daar wel op. Adviezen zijn welkom :D

 

Hier en daar zijn wat kleine vreet gaatjes maar niks ernstigs, voor het naar binnen halen heb ik de tent uiteraard goed schoongemaakt (op twee spinnen na, die heb ik gespaard, die heb ik graag in mn tent -_- ). De plantjes heb ik bespoten met een mix van water, spiritus en groene zeep. Van zowel de groene zeep als spiritus 20ml per liter. Daarvan rustig laten opdrogen en toen in de tent geplaatst. Ze lijken er in elk geval geen last van te hebben en ik heb behalve 2 kleine beestjes (doodgevingerd) niks meer gezien. Schijnt dat ze van dit mixje uitdrogen en daardoor sterven ofzo, we gaan het zien.

 

Goed weekend vast, groeten Bio

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is prima om alvast met bloeivoeding te beginnen.

De aanzet van de top , de voorbereiding door het wortelstelsel: bloeivoeding wordt gretig gebruikt , ook nu al.

 

Het ziet er op de foto mooi verspreid uit.

 

De planten zijn sterk en zien er gezond uit, voorgegroeid, de ruimte is evenredig gevuld met vertakkingen..

Dit zou wel eens een mooie oogst kunnen worden!

succes!

 

EDIT : ik zou wel je takken wat opsnoeien : laat alleen de drie bovenste internodes met rust , de rest haal je weg.

Het ziet er even heel griezelig kaal uit , maar in NO-time zitten daar knotsen van toppen aan.

Zoals het nu gaat loop je het risico dat je ondergroei teveel energie van de plant gaat kosten om bij goed licht te komen.

Voor jouw buitenplant is alleen bovenaan de plant goed licht.

Die ondergroei strekt zichzelf tegemoet , verstikt , maakt kans op rot groter.

Als je opsnoeit gaat al die energie naar de toppen, en is er vrije luchtverplaatsing tussen je medium en de toppen.

Met klein beetje werk kan je toppen als halve liters bier verwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bio leuk om iemand met Misty bezig te zien!!

Het ziet er netjes uit.

Zelf kweek ik al een paar jaar naar alle tevredenheid Early Misty.

Die is overigens niet 'Early' als in dat ze vroeg in het jaar begint te bloeien maar eerder een hele snelle bloeier die rap flinke toppen maakt en kort bloeit.

 

Ik hoop erg voor je dat je geen narigheid van buiten mee naar binnen je hokje in hebt genomen!!

 

Bloeivoeding pas vanaf dat je duidelijk bloei (kroontje) waarneemt is mij geleerd.

 

Best Vibes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit idd nog even wachten met de bloeivoeding ( zoals Nesta zegt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey heren.. ben wel erg benieuwd naar wat d elogica is achter het niet bij voeden tot er duidelijke bloei is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is de logica om al bloeivoeding te geven als de bloei er nog niet echt in zit!! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bio, succes met de ronde man, op een betere afloop dan de vorige B)

Ik zou ook nog even groeivoeding meegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool guys, zulke snelle reacties :D Bedankt!

 

@MeneerJansen: Ik ga ze dadelijk watergeven en dan eens flink knippen en scheren. Wilde het vrij voorzichtig doen (voelt onnatuurlijk, knippen in een plant :P ) maar ik zal wat rigoreuzer te werk gaan. Wat je zegt over lucht licht en energie klinkt inderdaad als iets dat ze heel erg goed gaat doen. Schiet wel wat pics van voor en na :)

 

@Nesta: Hey, :D Leuk om te horen. Die ervaring heb ik inderdaad ook, ze begint niet heel vroeg ofzo, maar is wel vrij vlotjes klaar. In de zin van dat als je hem in september omhaald je gewoon een lekker rijp wietje zit te roken :) Ik hoop inderdaad ook dat er geen verstekelingen zijn. Ik zal nog even wachten met bloeivoeding :)

 

@gobru: Dankje, geeft de doorslag. Want mijn gevoel zegt dat er voor zowel het punt van Nesta en jou (wachten op kroontje en behoefte) en het punt van MeneerJansen (in de aanzet vast het spul gebruiken) wat te zeggen valt, neig toch naar voorzichtigheid en je bezorgt een democratische meerderheid :D

 

@Krasi: Yo man :) Dankjewel, we gaan ons best doen :D En dat is wel echt een wijze tip waar ik zelf nog niet bij had stilgestaan! Too much :D ... Wilde nog een klein beetje Fish meegeven maar je hebt gelijk, ik haal morgen gewoon een klein flesje Groei. Aangezien ook deze grond geen Mearl heeft gehad, en geen Groei, en een lang buitenseizoen achter de rug... Voor ik een zelfde soort situatie creeer over een paar weken. Geef ik dit mee voor anderhalf weekje ofzo tot de bloei er echt in schiet. Thank you! Het ziet er aan jouw kant ook heerlijk uit allemaal, rottig van de spintjes man en de dooie mus van FemaleSeeds :vape: Het zit jou ook niet helemaal mee he. Wat neem betreft, The-Predator liet er tegen mij ook al iets over vallen in mijn topic en ik denk dat je dat gewoon zo vlug mogelijk eroverheen moet gooien :) Is redelijk "nieuw" voor bestrijding volgensmij dus zullen de Fukkers nog wel niet zo resistent tegen zijn. Maar komt vast goed daar :o Stekken maken is zeker echt leuk he? Zijn ze nog vrolijk?

 

Groene groeten allen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio...ze leven nog :vape: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat is de logica om al bloeivoeding te geven als de bloei er nog niet echt in zit!! :vape:

die logica is: als een plant extra bloeivoeding krijgt , kan de plant extra vertakkingen maken ( =kalium) en extra brede bladerern maken ( stukstof en fosfor).

Ook is de voorbereiding op bloei onder invloed van bloeimest gunstig.

De plant zal meer wiet geven..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien verschilt dat per merk voeding maar bij Biobizz raden ze het af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet alleen bio bizz :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef in vanaf de 3'de week bloei de planten bloeivoeding. Groei voeding krijgen ze ook

tot aan de 6'de week bloei. het zijn ook de richtlijnen die de fabrikant van mijn

plantenvoeding geeft, en daar houd ik mij in eerste instantie aan.

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je geeft ze groeivoeding terwijl je ook bloeivoeding geeft!!!!!

 

welk merk voeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele cyclus Groei (aflopend schema vanaf bloei)

Vanaf kroontje Bloei erbij (oplopend schema tot einde)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk merk gebruik jij dan Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo zie je maar wat er een verschil in de voeding kan zitten

 

dutch pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

In groeivoeding zit btw ook fosfor en kalium, al dan niet in hoge waarden, maar dat hoeft ook nog niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoo, een beetje gediefd, voor frisse voetjes :) Met als resultaat:

 

gallery_33219_14318_2899171.jpg

 

gallery_33219_14318_2776837.jpg

 

gallery_33219_14318_682900.jpg

 

gallery_33219_14318_601111.jpg

 

De hele kleine uiteindetjes heb ik in 3 kleine potjes met zeiknatte aarde gestoken, zakje eromheen gedaan, kijken of er een die-hard tussen zit die wortel schiet :D En die iets grotere, van kleine zijtakjes, in een kopje water. Kan ze verder toch niet kwijt maar ben gewoon benieuwd. Ze staan met zn allen in een vochtige propagator, schuifjes dicht. En na 24 uur nog gezond :o

 

Ook wat Bio-Grow aangeschaft, dus komende weken krijgen ze dat mee wat we af gaan bouwen, en dan bloei die we op gaan bouwen. Met af en toe denk ik nog wat Fish-Mix gewoon voor de lekker. Ze hebben trouwens nieuwe etiketten en flessen: wees ervan bewust dan zoek je je niet rot in de shop :D

 

Verder eigenlijk niks te melden plantjes staan er goed bij. Ooja: met dieven nog 1 rupsje tegengekomen.

 

Goed weekend verder allemaal!

 

Bio :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstandig die groeivoeding, ook verstandig dat je niet te grof gediefd hebt, laat ze die aarde maar lekker droogtrekken, krijg je mooie planten van :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey guys.

 

Ben even druk geweest maar er valt ook bar weinig te melden behalve dat al mn planten naar de ... gaan. Wat ik nog had staan aan buitenplanten is in 1 dag gestorven na een overdadige beurt met overjarige anti-luizenshit. Had nogal last van beestjes maar had ze beter kunnen laten. Wat deze planten betreft hebben ze zware stress maar van wat weet ik niet. Van buiten naar binnen was in elk geval blijkbaar al een schokje. In elk geval hebben ze pimpelpaarse steeltjes, en is het blad hard aan het vergelen. Bij de rechterplant overigens veel erger dan bij de linkerplant. Het enige dat ik kan bedenken om dit te verklaren is OF deze plant is zieker dan de ander OF (wat mij meer waarschijnlijk lijkt) het luchtklimaat is aan die kant kut want had al eerder het idee dat rechts minder ging dan links. Van begin af aan hebben deze planten een soort afwijking in de blaadjes gehad. Bij sommige blaadjes 1 of meerdere vingers die kromtrokken, minder groeiden en geel werden. Lekker vaag maar komen zo wat pics van. In elk geval was het niet zo'n probleem maar sinds ze binnen staan lijkt het helemaal nergens meer op. Ze hebben week 1 12-12 3ml BioGrow/L gehad, gemiddeld pak 'm beet 5/6 liter om de 2 dagen. Week 2 toen de bloempjes al begonnen te komen nog steeds 3ml/L Grow en 3ml/L Bloei, de bloei ben ik afgelopen week aan het opvoeren geweest zit nu op 4ml/L ongeveer. (ze schoten overigens erg snel in bloei, lang voorgegroeid natuurlijk, maar ook wel een teken dat ze aan het doodgaan zijn denk ik). Er zit niet echt meer een systeem in elke gram die ik er zometeen vanaf pluk is meegenomen. Ik ga ze dus nog 2 weken stevig voeden en dan water als ze dat tenminste halen. Enige lichtpuntje is dat wat plantjes van een maatje zometeen bij mij kunnen afbloeien omdat ik ruimte heb. Er komen even geen eigen planten meer te staan tot ik wat dingen aangepast heb aan de set-up.

 

Heb wel nog wat pics van vorige week (de 21e, dag 9 bloei):

 

gallery_33219_14318_2967203.jpg

 

gallery_33219_14318_72220.jpg

 

gallery_33219_14318_1245075.jpg

 

gallery_33219_14318_1094039.jpg

 

gallery_33219_14318_523380.jpg

 

gallery_33219_14318_1924408.jpg

 

gallery_33219_14318_809520.jpg

 

gallery_33219_14318_1915017.jpg

 

gallery_33219_14318_1230111.jpg

 

gallery_33219_14318_220724.jpg

 

Tussendoor mn beste vriendinnetje: (stond er toevallig tussen)

 

gallery_33219_14318_1283124.jpg

 

En wat pics van vandaag (dag 19 bloei):

 

gallery_33219_14318_873895.jpg

 

gallery_33219_14318_2593919.jpg

 

gallery_33219_14318_2154783.jpg

 

gallery_33219_14318_1781563.jpg

 

gallery_33219_14318_1007251.jpg

 

gallery_33219_14318_637340.jpg

 

gallery_33219_14318_482644.jpg

 

gallery_33219_14318_1049615.jpg

 

gallery_33219_14318_1227036.jpg

 

gallery_33219_14318_1851256.jpg

 

gallery_33219_14318_1595341.jpg

 

gallery_33219_14318_1769602.jpg

 

gallery_33219_14318_1091872.jpg

 

Ik zal dit topic verder niet heel erg meer gaan bijhouden omdat ik denk dat het niet echt toevoegende waarde meer heeft. Ik zal wel nog wat pics droppen van de afloop omdat het anders ook wel onsportief is natuurlijk. En daarna eerst wat dingen aan gaan passen voor ik weer wat nieuws begin.

 

Peace, Bio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fucked up Bio, iig hardcore tmv, en ja wat maak je van de rest, CA/MG?

Hoe dan ook, niet tof, zeker niet in dit stadium, balen ouwe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...