Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Doede

Jan Smeets organisator Pink Pop

Recommended Posts

Geachte cannabisten,

Onpasselijk werd ik van , wat ik las over Jan Smeets , organisator van Pink Pop. Wat mankeert deze man om te pleiten voor intolerantie , onderdrukking en betutteling. Hij wil nl. alle drugs,waaronder ook alcohol en tabak , verbieden. Gaat hij ook verbieden,dat je koffie en suiker nuttigt ? Moet iedereen,i.v.m. de luchtvervuiling , op de fiets komen ?

Zijn festival is groot geworden , door artiesten , die d.m.v. drugs hun creativiteit stimuleerden. Nu gaat hij mee zitten huilen met de wolven (Opstelten en Teeven) en is Pink Pop verworden tot een festival , waar ou-bollige spinrag muziek de hoofdtoon voert.

Kralingen(1970), de voorloper van Pink Pop , was vele malen vredelievender , toleranter , progressiever en minder commercieel.De cannabisbevrijdingsdag (17 juli) deed mij hier aan denken. Love en peace! Kan hij nog wat van leren.

Een mens is een autonoom wezen.Dat een ander denkt te moeten bepalen wat jij wel of niet met je lichaam en geest mag doen,is "de FUCKING LIMIT ".

Door met z,n allen op Pink Pop te vertoeven, moet dit niet impliceren , dat je je eigen ik op geeft. Daarom zijn dit soort massa bijeenkomsten,georganiseerd door deze intolerante mensen , ook discutabel. Voor je het weet , sta je met je rechter arm omhoog en word je verketterde medemens afgevoerd.

Menselijke waarden ,zoals daar zijn;tolerantie, liefde en vertrouwen gaan zo door het riool.

Verschrikkelijk ,dit soort mensen, die nog roomser dan de paus denken te moeten zijn. Hopelijk is er nazorg voor deze intolerante types.

Advies aan Jan;rook zelf eens wat cannabis, waarschijnlijk wordt je dan weer mens, i.p.v. een commercieel ingestelde calvinistische moralist.Verruim je geest!

Baas in eigen brein

 

Het ga jullie goed .Blows against the empire!

 

Doede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een achterlijke gladiool die Smeets.

 

Dat wordt (B)Lowlands i.p.v. Pinkpop komend jaar.

 

Dank je voor dit bericht Doede.

 

groetjes Mitsz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doede, je slaat de spijker op zn kop; groot geworden door artiesten die nét de muziekale creativiteit

brengen door invloed van...

Heeft ie ook nooit bedenkingen gehad, en nu dan mee instemmen softdrugs en alcohol te verbieden

voor het publiek

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

klein voorbeeldje

Ik ga regelmatig naar housefeestjes

90% van de mensen gebruikt daar drugs.. dat is gewoon zo

Ik heb nog nooit trouble meegemaakt op zon feest. Er hangt alijd een hele aangename sfeer.

loop je iemand bijna omver, dan word er vaak een vriendelijk praatje gemaakt of er word over gelachen ofzo en je kan gewoon weer verder

 

Ga ik een avondje kroegentocht doen in de stad... nou dan kun je de ruzie's soms niet meer op 1 hand tellen

En vaak gaat het helemaal nergens over

 

Ik vind het schandalig dat de overheid en de media drugs zo graag zwartmaken

KABINET REGEERT ONDER INVLOED. WAAR IS BOB?!?!?!?

Een tevreden roker is geen onruststoker

 

 

 

 

oja doede neem eens een kijkje hier www.libertarischepartij.nl

 

Is het libertarisme voor legalisering van drugs?

Ja. In de eerste plaats is het aan een overheid niet toegestaan mensen het recht op het gebruik van roesmiddelen te onthouden. Ook niet op grond van het feit dat sommigen van ons hier niet verstandig mee kunnen omgaan. Het libertarisme verzet zich tegen paternalistische regelgeving waarin mensen tegen zichzelf beschermd worden. In de tweede plaats wordt op dit moment de prijs van drugs tot astronomische hoogten opgedreven door het verbod van handel hierin. Deze hoge prijs heeft tot gevolg dat drugsverslaafden een groot deel van hun budget moeten besteden aan drugs met alle kwalijke gevolgen van dien. Dit neemt overigens niet weg dat libertariërs van mening zijn dat drugsverslaafden aansprakelijk kunnen worden gesteld voor de misdaden die zij plegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
klein voorbeeldje

Ik ga regelmatig naar housefeestjes

90% van de mensen gebruikt daar drugs.. dat is gewoon zo

Ik heb nog nooit trouble meegemaakt op zon feest. Er hangt alijd een hele aangename sfeer.

loop je iemand bijna omver, dan word er vaak een vriendelijk praatje gemaakt of er word over gelachen ofzo en je kan gewoon weer verder

 

Ga ik een avondje kroegentocht doen in de stad... nou dan kun je de ruzie's soms niet meer op 1 hand tellen

En vaak gaat het helemaal nergens over

 

Juist, hoe meer drugs, hoe relaxter iedereen met elkaar omgaat.. uitzonderingen daargelaten.. 1 op de 1000 man zal je GEEN hand geven als je per ongeluk tegen 'm aan stoot..

 

moet je eens in de stad proberen als je op stap gaat.. opgejut zuipend volk wat popie jopie doet.. totaal sfeerloos.. als je geen ogen in je achterhoofd hebt heb je grote kans gewoon afgevoerd te worden in een ambulance.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

WOODSTOCK '69 MET WIET & psychedelica

 

 

WOODSTOCK '99 MET RELLEN & ZONDER WIET

 

 

Namaste :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites
klein voorbeeldje

Ik ga regelmatig naar housefeestjes

90% van de mensen gebruikt daar drugs.. dat is gewoon zo

Ik heb nog nooit trouble meegemaakt op zon feest. Er hangt alijd een hele aangename sfeer.

loop je iemand bijna omver, dan word er vaak een vriendelijk praatje gemaakt of er word over gelachen ofzo en je kan gewoon weer verder

 

Ga ik een avondje kroegentocht doen in de stad... nou dan kun je de ruzie's soms niet meer op 1 hand tellen

En vaak gaat het helemaal nergens over

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Stoot je op een feest iemand zijn drinken om dan geef je een nieuw drankje,en geef je elkaar een hand en gaat lachend verder :D

In een kroeg is het dan snel ruzie om zoiets onbenulligs :D

Daar is het mode om te vechten.

Maar ik word zo vaak gediscrimineerd om mijn uiterlijk dat ze me nergens binnen laten :vape:

Dus het is altijd wel wat hier in het land

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuws: uitspraken Jan Smeets ‘uit de duim gezogen’

 

Jan Smeets is boos. De Pinkpop-baas reageert furieus op het verhaal in het Het Laatste Nieuws (overgenomen door onder meer het Parool). Daarin laat de journalist in kwestie Smeets zeggen dat hij binnen een paar jaar een rook- en drugsverbod op zijn festival verwacht. En misschien ook wel een alcoholverbod. ‘Ik heb dat nooit gezegd’, vertelt Smeets aan lbrdr. ‘Sterker nog, ik heb nooit met die krant gepraat. Dat zou op Roskilde zijn gebeurd. Nou, ik heb alleen maar met mijn beste vriend Bruce bridge gespeeld in zijn kleedkamer. Het hele verhaal is uit de duim gezogen.’ Mister Pinkpop is geschrokken van alle commotie die is ontstaan: ‘Ik ben er wel klaar mee. Dat hele Pinkpop. Het is me allemaal boven de pet gegroeid. Liever zou ik de baas worden van Incubate, dat vind ik een mooi festival. Al vind ik de boeking van Mogwai wat te commercieel.’

 

Een opvallende uitspraak van Smeets, die na enig doorvragen best wil uitleggen wat hem zo trekt aan het Tilburgse multi-disciplinaire festival. ‘Prachtig toch. Mensen komen daar om nieuwe dingen te ontdekken. Zij hoeven geen b-artiesten als Linkin Park of The Cure te boeken om genoeg volk op de been te krijgen. Het lijkt me een verademing op voor zo’n festival te mogen werken. Denk je dat ik het leuk vindt om ieder jaar weer met zo’n roze hoedje op m’n hoofd te gaan staan en die duizenden idioten voor me te vragen of ze niet teveel herrie willen maken als ze het terrein verlaten. Kom op zeg.’

 

Als we Smeets vragen wat hij nou eigenlijk vindt van de woorden die hem in de mond zijn gelegd, reageert hij getergd. ‘Ik word er verdrietig van. Hoezo een drugsverbod? Denk je dat ik drie dagen nuchter op dat terrein rondloop? Zonder m’n blowtje houd ik dat echt niet vol hoor. Heb jij wel eens nuchter op Pinkpop gelopen? Nee? Nou, prijs jezelf gelukkig. Twee jaar geleden mocht ik vanwege mijn medicijnen geen drugs gebruiken. Het was vreselijk. Ik weet nog dat ik de Kalm-aan-laan, die naam alleen al, in liep en helemaal paranoide werd van al die maffe Limburgers die me aanspraken.’

 

Smeets geeft toe: ‘Ik gun het plebs zijn pleziertjes niet. Ben zelf meer een Incubate-man. Ik probeer Pinkpop van binnenuit kapot te maken. Daarom zitten we ook in dat godvergeten Landgraaf. En daarom houden we het met Pinksteren, maar nu iedereen van zijn geloof afstapt helpt dat niet meer. En de naam Pinkpop, hoe gay dat ook klinkt, schrikt ook al niet af. Aanvankelijk dacht ik dat een slechte programmering het wel zou doen, maar zelf met The Bosshoss of vijf (zes?) keer Anouk blijven de mensen komen. Daarom zet ik nu in op de randverschijnselen. Als die net zo kut zijn als het programma en de locatie dan moet het me lukken.’

 

Of Smeets daadwerkelijk gaat solliciteren bij Incubate als hij Pinkpop van de kaart heeft geveegd, weet hij nog niet. ‘Ik ben natuurlijk niet de jongste meer. Aan de andere kant: ze kunnen daar nog wel een hoop van me leren denk ik. Zou zo ik mannelijke bezoekers met lang haar weren, dat staat zo onverzorgd. Ook zou ik het zichtbaar dragen van tatoeages verbieden. Dat schrikt de mensen op straat alleen maar af. Verder zou ik alles bij het oude laten. Of trouwens, misschien is het handig om vrouwelijk bezoekers te verbieden om rokjes aan te doen die boven de knie komen. Voor hun eigen veiligheid natuurlijk. Het is ‘s avonds nog al gevaarlijk in Tilburg heb ik begrepen.’ Zo kennen we Jan Smeets weer!

 

Bij Incubate is verrast gereageerd op de open sollicitatie van Smeets. ‘Jan Wie? Pinkpop? Nee, nog nooit van gehoord’, aldus de meneer die de telefoon opnam. Maar het kan ook zijn dat we een verkeerd nummer hadden gedraaid.

 

http://lbrdr.wordpress.com/2012/07/10/nieu...e-duim-gezogen/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het Laatste Nieuws en Het Parool gewoon een maandje sluiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis Bevrijdingsdag in Amsterdam is alcoholvrij.

Gezellig :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...