Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
boetn123

welk bladprobleem? en wat kan ik er tegen doen?

Recommended Posts

zoals je ziet kun je op men blaadjes witte puntjes of bolletjes zien...maar ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn en wat ik er tegen zou kunnen doen ?

 

gallery_34547_14263_1338144.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dit geval kan je het best vingeren B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah kijk, mag ik u voorstellen aan uw nieuwe vijand.

Boetn123 dit is Spint,

Spint dit is boetn123.

Mocht u nou genoeg van u visite hebben dan raad ik u aan massai van bayer aan de onderkant van de bladeren te spuiten en over 4 dagen herhaalt u dit. Dit in verband met de eitjes die dan uitgekomen zijn.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks ! hebben ze dat overal ? ik bedoel dan in tuinwinkels enzo...?

en zal dat men plantje beinvloedden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

staat deze buiten of binnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuinwinkels soms. Voorheen verkochten ze het bij hornbach, maar dat zit tegenwoordig hier niet meer in het assortiment. De gemiddelde growshop heeft het wel. Kan geen kwaad voor je plantje, tis biologisch. Zo'n pakje kost meestal zo rond de 12,50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk spint helaas B)

 

Masai werkt niet op de eitjes,het dood alleen de volwassen spint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met zo'n klein plantje ga toch niet meteen spuiten..........loep erbij en alles doodvingeren,laagje aarde verwijderen en metselzand of perliet erop,beetje neemolie op de aarde,en goed verdund op je plantjes spuiten werkt ook,maar altijd blijven vingeren,wel je handjes wassen B)

Je kan ook pvp gebruiken maar veel spint is resistent voor bv masai,je onderdrukt het maar het komt steeds terug,en je moet echt alles raken,met weinig planten is vingeren het beste i.c.m. pvp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

men plantje staat buiten..en dat erafvingeren beschadig je dan dat blaadje niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

is geen spint, dan zou je ze moeten zien aan de onderkand van het blad. Wel een loepje erbij je kunt ze in het begin moeilijk zien, ze zitten langs de nerven in de randjes.

 

Zijn waarschijnlijk vliegjes die op je blad komen en die stippen veroorzaken. Ik heb het meestal en dag erna ik heb het idee dat deze "vliegjes" snachts actief zijn.

 

Weinig schade wees niet bang die haalt het echt wel.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...