Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Miss Mary Jane

Bladprobleem

Recommended Posts

Beste collega's!

 

Een maat van me heeft dus een kastje staan, momenteel ondervind hij wat bladproblemen, het rare is, het zit vooral aan de rechterkant van de kast, de linkerkant heeft er nauwelijks tot geen last van. Om verdere vergeling en verrotting tegen te gaan zou ik graag erachter komen wat het probleem is zodat we hem een oplossing kunnen bieden! Hopelijk kunnen jullie mij daar mee helpen :lol:

 

De info:

 

Kast = 1m2

Verlichting = 600watt

Temperatuurhuishouding = 1x 330m3 G-Tools afzuiging met 2 standen, 1x Honeywell vent onder de lamp ongeveer, 1 normale badkamer vent van de Gamma ofzo onder het Scrognet, en een passieve inlaat van 2x 100mm gaten.

Grond = +- 200 liter Batmix, hij heeft een aarde bak gemaakt waar dus 5 Power Plant in staan, allemaal vanaf zaad.

-Toegevoegd aan de grond = Schimmels van Sannie en Perfect Start.

Voeding = Rhizotonic wortelstimulator, Canna Vega (tijdens de groeifase gebruikt), nu Canna Flores en in hele kleine dosis vanaf deze week PK13/14.

Omgeving = Temperatuur schommelt vaak in zijn kast tussen de 20-33graden, als het buiten warmer is is het zijn kastje ook wat warmer, ivm de zolderkamer waar het kastje zich bevindt. LV schommelt tussen de 30% - 50%.

Methode = SCROG (Half Pipe), onder het netje is vrijwel alles gedieft.

 

Zoals ik al zei, de linkerkant van de kast is nog helemaal mooi groen, echter de rechterkant begint flink te vergelen.. de toppen en de bladeren die bij de toppen zitten zijn wel nog mooi groen, verbranding door de straling van de lamp lijkt me dus ook uitgesloten...

Wat kan het dan wel zijn?

 

Aan de linkerkant zit wel de verse aanvoer van lucht, maar aan de rechterkant hangt juist weer de Honeywell vent om de warme lucht net onder de lamp weer weg te blazen.. zie hier --> (het zwarte is de vent)

 

gallery_32576_14139_943969.jpg

 

Helaas was het licht al aan, en kun je het kleurverschil dus nu niet zien.. deze linkerkant is wel mooi groen:

 

gallery_32576_14139_1229372.jpg

 

Batmix, redelijk bemest grondje, zou het met overvoeding te maken kunnen hebben? Het enige wat ik dan raar vind, het staat in een grote aarde bak, er is +- 40liter grond pp (eigenlijk meer ofc) dus ophoping van zouten en mineralen zou dan juist toch wat minder moeten zijn he? Alle planten krijgen uit dezelfde emmer water, dus de verhoudingen zouden eigenlijk hetzelfde moeten zijn..

 

Water wordt altijd van boven gegeven..

 

Even wat pics van de bladeren:

 

gallery_32576_14139_719873.jpg

 

gallery_32576_14139_1354835.jpg

 

Hij zit in de 5e week van de bloei, lijkt me beetje vroeg voor herfstkleuren in het hokkie :lol:

 

Hebben jullie enig idee? Alle info is welkom en hopelijk kan hij voorkomen dat het zich uitbreidt!

 

Cheers! MJ :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe hou je die temp op 33 graden met slechts 330 kuub :S

zaadjes in batmix is al geen goede start

 

hoe staat het met de ph ec? misschien toch even meten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het meest logisch lijkt me dat de Honeywell aan de rechterkant zorgt voor te veel verdamping van vocht uit de bladeren. Verder weet ik niet of een ventilator onder het scrognet wel zo verstandig is, en is 2 x ø 100 mm passieve invoer i.m.o. wel heel erg krap. Verstandig bij een afvoer met ø 125 mm is 3 tot 5 passieve inlaten van ø 125 mm, qua oppervlak overeenkomend met ongeveer 5 tot 8 passieve inlaten van ø 100 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Prettig, nee het is voor hem de 2e keer in deze kast, vorige keer heeft hij in 11liter potjes een meer soort SOG methode gedaan, de grond is wel helemaal nieuw d8 ik, ma dat vraag ik zo even na!

 

@ Alucard, het is de standaard G-Kit Bonanza, 600watt van G-tools, dezelfde die Smellygreenshit ook heeft, de standaard apparatuur die erin zit is niet geweldig idd.. de planten hebben tot nu altijd een mooie donkergroene kleur gehad, ook tijdens het voorgroeien in mijn voorgroeitentje onder 2x75watt TL stonden ze er echt mooi bij.. hij heeft helaas geen PH en EC meter, dus dat zal lastig worden voor hem.

Denk je dat het tog dat het dus met de voeding te maken heeft?

 

@Groen gif, Die honeywel blaast wel juist of die linkerkant van de kant, daar wapperen de blaadjes lichtelijk, de rechterkant waar dus de vergeling optreedt lijkt dus beetje stil te staan... zorgt dat dan voor meer verdamping of hoe zit dat precies?

 

Hoezo is het niet verstandig om een kleine vent onder het SCROG net te doen?

 

Helaas is het niet mogelijk om meer passieve inlaten te maken in de kast, als je nu een afzuiging haalt met meer vermogen, creeer je dan ook niet meer aanzuiging door die passieve inlaat?

 

Ik heb namelijk tijdje terug een topic geopend omdat ik ook die kast wilde halen, omdat die stealthy uitziet, maar wetende dat de apparatuur die er standaard inzit ronduit kut is, wilde ik een betere afzuiging halen, betere lamp, EVSA etc, toen gaven andere growers aan dat een afzuiging van rond de 750m3 wel voldoende zou moeten zijn om op die 1m2 de temperatuur onder controle te houden..

 

Thanks voor de reacties iig!

 

Peace MJ :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het meest logisch lijkt me dat de Honeywell aan de rechterkant zorgt voor te veel verdamping van vocht uit de bladeren. Verder weet ik niet of een ventilator onder het scrognet wel zo verstandig is, en is 2 x ø 100 mm passieve invoer i.m.o. wel heel erg krap. Verstandig bij een afvoer met ø 125 mm is 3 tot 5 passieve inlaten van ø 125 mm, qua oppervlak overeenkomend met ongeveer 5 tot 8 passieve inlaten van ø 100 mm.

 

zou je dan geen bollende balderen krijgen ipv omhoog krullend ? of gebeurd dat alleen als er daadwerkelijk genoeg water in de grond zit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij krijg je bollende bladeren zodra je teveel water aan je planten hebt gegeven, oftewel dat je ze ongeveer aan het verzuipen bent.

Verdampingsprobleem was volgens mij wel omhoog krullend, al weet ik dat niet zeker....

 

De verkleuring van de bladeren is meer een issue hier, tis namelijk zo dat het overgrote merendeel waar de vergeling optreedt er verder normaal uitziet, geen klauwtjes, bollingen of krullende slippen...

 

Wie heeft nog tips of oplossingen?

 

De grond was btw helemaal nieuw, Het is Batmix en er werd tegen die maat van me verteld dat dat bijna hetzelfde was als Lightmix, dat zeiden ze in de grow.. dit klopt imo toch niet :lol:

 

Hopelijk heeft die vandaag of morgen een foto met het licht uit, dan is alles wat beter zichtbaar!

 

Cheers! MJ :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net wat foto's ontvangen dus vandaar even een update met wat foto's met het licht uit..

 

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee :lol:

 

gallery_32576_14140_2772.jpg

 

gallery_32576_14140_96111.jpg

 

gallery_32576_14140_125177.jpg

 

Gelukkig zijn de kleine blaadjes in de top nog niet aan het vergelen of aan het krullen, ook zie je op deze foto dat een deel van het blad nog mooi helder donker groen is, en de uiteindes hiervan juist geel zijn, zelfs zie je bij sommige dat ook een deel al bruin, opgekruld en weggevallen is.. :wub:

 

De rechterkant van de SCROG heeft er behoorlijke last van.. :lol:

 

gallery_32576_14140_5277.jpg

 

Gewoon eens ff uitspoelen de komende tijd, mocht het aan een te hoge EC liggen?

 

Peace out MJ :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De toestand in zijn kast is helaas nog altijd kritiek, ondanks dat beginnen de toppen er steeds smakelijker uit te zien!

 

gallery_32576_14140_266871.jpg

 

gallery_32576_14140_1712484.jpg

 

gallery_32576_14140_1183480.jpg

 

Some Closeups

 

gallery_32576_14140_1064189.jpg

 

gallery_32576_14140_2536042.jpg

 

Two Budshots :D

 

gallery_32576_14140_2545472.jpg

 

gallery_32576_14140_1316520.jpg

 

Mocht iemand nog tips of ideeën hebben dan horen we het graag :rofl

 

Peace MJ :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe nat staan die planten, het lijkt of de vergelende natter staan dan de groene, zoiets heb ik hier eens gehad in een lange plantenbakken op Kokos/aarde, omdat de vloer niet waterpas is (oud huis), stonden de planten voorin de tent te nat..

Luchtverdeelslang is misschien ook een optie, ik weet niet waar word afgezogen maar het kan ook zijn dat je door de plaats van je afzuiging, plaatselijk een minder gunstig klimaat voor de planten creeerd.

Dan nog een punt zijn het stekken of zaadplanten?

Als het zaadplanten zijn is het niet zo gek ook al is het dezelfde soort het is en blijft een aparte plant heb het hier al te vaak gezien dat de ene plant tot het eind mooi groen blijft waarbij de ander, eerder afbloeit en fluffy toppen blijkt te hebben, da's ook de reden dat ik op stekken ben over gegaan..

 

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...