Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Topjuh

Planten zonder hoofdtop

Recommended Posts

Hallo medekwekers, ik zit nu in de 6de week van de bloei maar ik heb van de stekkenboer 2 verschillende soorten santa maria's gekregen.. er was mij niet vertelt wat het verschil was.

Nu zie ik ondertussen wel wat het verschil is, de ene plant doet het ongelooflijk goed en heeft dikke grote toppen met 1 grote hoofdtop.

De andere plant heeft veel topjes maar die topjes zijn nog heel klein en er ontbreekt een hoofdtop.

De ene plant doet het dus goed, maar de andere plant niet. Hoe kan dit?? Is dit gewoon een slechte stek of is iets anders de oorzaak?

 

http://imageshack.us/photo/my-images/526/20120614181854.jpg goeie

http://imageshack.us/photo/my-images/534/20120614181938.jpg slechte

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom hier.......even geduld hebben trek misschien wel gewoon bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stel dat ze beiden van dezelfde soort zijn ... dan lijkt het er verdomde veel op dat de "slechte"van een moeder kwam die stress had en zelfs al even bloeihormonen heeft aangemaakt.

 

Als een moederplant al eens bloeihormoon heeft aangemaakt , dan zullen de stekken ervan minder groeien , minder strekken , en sneller in bloei gaan.

Dat klinkt allemaal prachtig , maar een stek die op 12/12 gaat maakt een ontwikkeling door voordat er alleen maar bloemetjes groeien.

Die ontwikkeling lijken de "slechte"stekken te hebben overgeslagen.

 

Als je met je vinger lang het steeltje wrijft , ruiken alle stekken dan identiek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

graag jezelf even voorstelllen in de wie is wie sectie zoals aan je is verzocht. Verder foto's in een wietforum album plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...