Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mikey78

1e kweek verslagje 12x amnees

Recommended Posts

Goedendag geinteresseerden en nieuwsgierigen:)

 

Hierbij een beknopt verslag van mijn binnenkweek van 12 stuks amnesia haze.

 

Opzet hokje:

 

breedte x lengte x hoogte

1300x2700x2400mm

 

Wanden gemaakt van houten regelwerk met hierop bevestigd 15mm multiplex interieur platen. En deze aan de binnenzijde bekleed met anti detectie folie.

Op de vloer isolatie met hierop vijverfolie circa 25cm opgezet naar boven.

 

Indeling hokje + benodigdheden:

De materialen kwam ik tegen toen ik de spullen bij mijn ouders ophaalde en lampen afzuiger etc tegenkwam in een hoekje op de zolder:)

 

- 2x 600W philips SonT lampen met spiegelkappen en philips VSA's

- 1600m³ koolstoffilter (nieuw)

- 5000m³ slakkenhuis ventilator in houten kist

- 25 Liter potten (12x)

- Thermo/hygrometer min/max

- 6 Potten voorzien van tensio's

- Watergeven doormiddel van een drip systeem (3 stuks per pot)

- Passieve inlaat vanuit een aangrenzende ruimte

- Plagron grow mix + perliet

- H&G 1 component aarde

- H&G bud xl(is nog maar de vraag of ik dit toe ga voegen bij de voeding)

- Maatbeker

- Voedingsvat (iets te groot voor de ruimte)

- Dompelpomp voor de water gift met drip systeem

- kleine ventilator voor een lekker windje door het bladeren dek

- Davin DV14 schakelkast

 

De start:

Gestart met 16 stekken in 11 liter potten om voor te groeien. De kwaliteit van de stekken was om te huilen. De eerste tekenen van spint waren al zichtbaar en ze waren slapjes, maar om niet meteen de moed in de schoenen te laten zakken toch maar begonnen met het zetten van de stekken. De stekken wortel stimulator meegegeven en deze in stekgrond(met klein beetje growmix vermengt) in de 11Ltr potten geplaatst.

De 1e week kon ik meteen 4 stekken afschrijven en bleef ik over met 12 stuks.

Deze heb ik totaal 2 weken wortels laten ontwikkelen in de 11 Ltr potten en toen overgepot in de 25 Ltr potten met de Grow mix.

Er kwam een beetje schot in de zaak en van de 12 bleven er 6 achter in de groei.

na 3 weken voorgroei besloten om toch nog 1 weekje door te groeien en de potten te verplaatsen (de ene kant van het hokje groeide harder dan de andere kant.

na deze extra week voorgroei waren alle planten redelijk opdezelfde hoogte.

tussendoor wel een net aangeschaft alleen met mijn stoney hoofd vergeten op te hangen.

Hierdoor liep ik later dus te klooien met dik binddraad voor planten.(goede les voor de volgende keer, dan zorg ik dat het voorbereid klaar ligt)

 

Dus totaal 4 weken voorgegroeid en de planten waren nog laag maar wel breed. De 1e en 2e week bloei zijn de planten een beetje erg de lucht in geschoten en kreeg ik wat meer vertrouwen in de planten.

 

Ze staan er nu leuk bij en beginnen te ruiken en gelukkig bloemvorming te krijgen.

Ze moeten nog ongeveer 5 weken bloeien en zoals het er nu naar uit ziet gaat dat goed komen.

 

Huidige LV en temp:

LV max: 58%

LV min: 48%

 

temp max: 28,5 gr/C

temp min: 22,3 gr/C

 

LV en temp tijdens groei

LV max: 77%

LV min: 60%

 

temp max: 28,5 gr/C

temp min: 26,2 gr/C

 

Genoeg gepraat, hierbij de foto's. Ze zijn alleen van de laatste 2 weken.

Foto's van de stekken en groei fase heb ik niet(iets te laat begonnen met een archief aanleggen(verbeter puntje voor volgende keer)

 

gallery_34344_14172_492954.jpg

 

gallery_34344_14172_1037433.jpg

 

gallery_34344_14172_333444.jpg

 

gallery_34344_14172_477992.jpg

 

gallery_34344_14172_758575.jpg

 

gallery_34344_14172_193900.jpg

 

En nog 2 lieverds die buiten onder afdak mogen spelen

gallery_34344_14172_8089.jpg

 

Eerst maar eens kijken wat er deze ronde afkomt en dan de volgende ronde kiezen om met zaad te werken of verder te gaan met stekken.

Zaad ligt al klaar.

 

Ik zal vanaf nu dagelijks foto's nemen en jullie op de hoogte houden. Eventuele op of aanmerkingen cq vragen zijn natuurlijk altijd welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man. Succes.

6per lamp, zo doe ik da ook :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook succes namens mij ;) , heb je de spint al aangepakt?

Je koolstoffilter is wat klein voor je afzuiger, of is dat een tikfoutje :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krasi De afzuiger is echt zo groot. Maar ja wat je hebt gebruik je en daar koop ik niet even een andere afzuiger voor.

Er zit een fan controller en thermostaat tussen en de afzuiger werkt op 30-35% denk ik. Iig werkt het goed en is het bijna geruisloos.

 

De spint is vanaf het begin al aangepakt met een middel van eco style. Toen ik vroeger bij een tuincentrum werkte was een van de dingen die ik verkocht bestrijdingsmiddelen. Ik heb ze 3x behandeld waarvan 1x preventief.

Nu is er geen teken van spint meer te zien gelukkig :yummy: .

nog een paar plaatjes

 

 

gallery_34344_14172_1917626.jpg

gallery_34344_14172_1942694.jpg

 

En nog een van de buiten plantjes een beetje uitgelicht door te spelen met me camera ;)

gallery_34344_14172_172564.jpg

 

dank voor de succes wensen ik heb er nu een goed gevoel bij en de planten vertonen ook geen rare dingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update van deze kant.

De dames doen het goed, totaal geen problemen tegengekomen en alles doet wat het moet doen.

De dames mogen nog circa 4 weken genieten in hun aparte verblijf maar daarna gaan ze toch echt om :lol:

 

paar fototjes voor de sfeer impressie :lol:

 

 

gallery_34344_14172_1009892.jpg

 

gallery_34344_14172_440356.jpg

 

paar dagen verder

gallery_34344_14172_126127.jpg

 

gallery_34344_14172_604922.jpg

 

gallery_34344_14172_1009892.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmz vier weekjes nog, denk nog wel iets langer, je eerste fotos waren van 2e week bloei, amnees moet iets van 9-11 weken.

 

leuke setup wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan al een tijdje maar we zien wel hoe de ontwikkelingen lopen.

De eerste weken heb ik geen foto's genomen omdat ik dat stomweg gewoon vergeten ben.

 

Ach we hebben de tijd en de natuur doet zijn werk wel. Dus waarom zouden we haasten :lol:

 

Volgende ronde wordt het hokje iets aangepast. De tekeningen zijn er al alleen nog wat materialen aanschaffen.

 

Nu nog een knappe camera scoren. De digitale sony heeft het na 10 jaar begeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto update. Ik ben er achter dat ik toch maar een goede digicam moet gaan kopen. Heb nu in korte tijd 2 simpele camera's kapot gekregen. En van de week met een mooie EOS 500 in mijn handen gestaan. Nog ff sparen

:lol:

 

De bloei gaat lekker. De toppen worden zwaar en vandaag als extra maar wat stokken erbij prikken.

maar goed enkele foto's

 

gallery_34344_14172_615562.jpg

gallery_34344_14172_559951.jpg

gallery_34344_14172_888614.jpg

gallery_34344_14172_674510.jpg

gallery_34344_14172_326616.jpg

 

En het schatje buiten

gallery_34344_14172_432204.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet wat minder gaan voeden, al je planten laten verschijnselen van beginnende overvoeding zien in de bladvingerpunten, ook die buiten staat, je kan gerust af en toe alleen water geven :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ook al gezien dat er kleine puntjes zaten. Heb dan ook minder gegeven.

En ze krijgen niet alleen maar voeding.

Het gekke is dat de buitenplant maar 1 a 2x voeding gehad heeft en verder niet :lol:

 

Maar bedankt voor de oplettendheid Krasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikey is niet vrolijk,

 

Gisteren na 3 dagen niet gekeken te hebben bij de planten(druk met andere dingen) Kreeg ik de schrik van mijn leven. Een deel van de toppen kreeg last van toprot en het hok hing vol met vliegen B) :rolleyes: :smoke :)

De planten zijn gelukkig wel redelijk klaar met bloeien (nog circa 1 a 1,5 week)dus heb besloten om gister avond alles eruit te trekken. Vannacht alles te drogen gelegd, slechte toppen eruit geknipt. Toch nat nog een gewicht van 1,1 kg. Valt nog alles mee na de moeizame start.

 

Vandaag ga ik het hok demonteren en hier een andere opstelling van maken.

Ik heb dus een luchtvochtigheids probleem gehad en de warmte van de afgelopen dagen heeft ook niet heel erg geholpen.

LV is van 40% naar 83% gestegen en daar waarschijnlijk een paar dagen op blijven hangen.

Zo zie je maar weer dat aandacht toch belangrijk is. Maar ja keuzes maken. Of meerdere dames plezieren voor een half uur per dag of eentje die je de hele nacht bezig houdt ^_^

 

De volgende ronde nemen we een makkelijkere plant dan de amnees.

Maar goed ik heb nu wel de verbeter punten op een rijtje en ga daar weer lekker mee aan de slag.

 

De opzet wordt nu iets met een actieve inblaas en dan kleinere capaciteit afzuiger.

Ik baal nog steeds maar ben alsnog niet heel erg ontevreden over het behaalde resultaat.

 

Tot de volgende ronde met een beter verslag vanaf dag 1.

 

 

P.S. De plant buiten groeit als een malle en ziet er gelukkig nog heel gezond uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...