Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Billyjean

Secret Jardin DR240W 3x 400watt 32x NLX

Recommended Posts

Na 2 kweekjes afgerond te hebben in een DR120 (600watt) en na een antal fouten gemaakt te hebben :huh: heb ik besloten iets uit te breiden.

Tja tis nu toch een hele hobby aan het worden...

Hierbij mijn eerste kweekverslagje:

 

Setup:

 

Secret jardin DR240w (120x240x200)

3x 400 watt lamp + vsa philips

softbox 1500m3 (afzuiging)

Can lite 1500m3

houtenbox 1000m3 (aanzuig)

smsTwin controller

voeding (hypro-terra)

32x 11ltr potten

plagron light mix

 

03-05-2012 32x NLX geplant in plagron lightmix en een weekje 18/6.

Alleen de water beurten ph 6 met wat worstelstimulator

 

10-05-2012 is het licht op 12/12 gegaan.

en langzaam begonnen met voeding EC 1.0.

 

foto's volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke setup, kreeg je geen calcium/magnesium probleem in week 4/5 met hypro Terra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ga ik volgen, ik loop 6 dagen achter op je, succes en ben benieuwd naar de foto\'s.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de foto's van de eerste 3weken perongeluk gewist... :huh:

Dus we zitten nu (deze foto's) in week 3 12/12

 

 

 

 

gallery_34573_14132_465854.jpg

 

gallery_34573_14132_1070205.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_34573_14132_488766.jpg

gallery_34573_14132_1553775.jpg

gallery_34573_14132_913511.jpg

gallery_34573_14132_87100.jpg

 

De hoogte van de dames is ongeveer tussen de 60a 65cm

Ph 6.0 en EC 1.6

 

Lamp aan 26graden LV 60%

lamp uit 21 graden LV 75%

 

Heb al in de gaten dat ik me LV moeilijk omlaag krijg, ookal laat ik me afzuiging harder draaien

Iemand een goede tip?

 

 

 

@amnees ik heb geen idee zo ervaren ben ik ook weer niet?

Wat kan ik toevoegen en wanneer?

 

Natuurlijk zijn al alle tips van harte welkom!!! :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit!

zie ik nu goed, dat je de aarde draad (vsa) niet heb aangesloten? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx! B)

Aarde draad is idd niet aangesloten :huh: der zit zowel op mijn stopcontacten als vsa's in het geheel geen aarde (wel op de kroonstenen).

 

Maar wordt aan gewerkt voor de volgende ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende ronde?????

Ik zou morgen gelijk de juiste kabel halen met aarde en zsm aansluiten, dit kan levensgevaarlijk zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan niks gebeuren want der zit nog een schakelkast tussen, heb dit ookal een keer perongelijk uitgetest....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet het zelf weten, maar als je voorschakel nu raar doet of kortsluiting geeft brand de boel gewoon af omdat je aardlek of stop er niet uit knalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt idd, als de schakelkast niet zou werken naar behoren heb ik een probleem!

Ik heb een oud huis waar nog bijna nergens aarde stopcontacten zitten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij de foto's van week 4 12/12

(rechtse 16planten zijn een weekje jonger als de linkse)

 

gallery_34573_14132_1409122.jpg

 

 

gallery_34573_14132_284180.jpg

gallery_34573_14132_596743.jpg

gallery_34573_14132_389664.jpg

gallery_34573_14132_496322.jpg

gallery_34573_14132_860782.jpg

 

 

Wat mij wel opvalt tegen over mijn vorige 600w rondes is dat er eigenlijk alleen bovenin toppen vormen.

Bij 600 watters toch meer onderin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over de toppen zou ik me niet zo druk maken man als ik jou was.. Je hebt bijna geen geaarde stopcontacten zeg je? Met een teringgang je tent naar 1 van die weinige wel geaarde verhuizen, dat is wat je moet doen :tu Of een electricien iets laten fixen. Je weet dat het een probleem is want je bent ermee bezig voor de volgende ronde zeg je, waarom de volgende ronde pas dan? Je hebt toch ook de tijd en moeite genomen om je set-up up te daten? Maar voor veiligheid van je electra te laks zijn? :)

 

Als je eigen huis en veiligheid je niet interesseert denk dan heel diep na over het welzijn van je buren man. Beetje verantwoordelijkheid! Dit soort praktijken komen dus ongelukken van.. En dat grijpen die honden maar al te graag aan om "ons" kwekers in een kwaad daglicht te stellen.

 

JE BENT NIET GOED BIJ JE KOP ALS JE HET RISICO NEEMT!!! (VIND IK DAN)

 

Gewoon ff logisch nadenken en prioriteiten stellen. Veiligheid hoort op 1 te staan, daarna komt de rest.. Sorry voor mijn ongezouten reactie, ik ken je niet en je zal best een aardige kerel zijn, maar prutsertje gaf je al een paar hints en je gaat er nogal laconiek op in. Normaal zou ik zoiets niet zomaar typen maar ik vind dit storend om te lezen en een schande voor het WietForum.

 

Desalniettemin, met vriendelijke groet :o En een mooi resultaat gewenst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bio je hebt helemaal gelijk dat er gevaar dreigt en ga van het weekend aardedraden trekken en aansluiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top man :) Je zal zien dat je een stuk relaxter kweekt dan ook, zit het tenminste niet meer in je achterhoofd. :o En als er ooit onderverhoopt wat misgaat (kun je nooit uitsluiten ookal gebruik je nette spullen, ongeluk zit in een klein hoekje) dan kan die draad wel het verschil zijn.

 

Ik vind het wel een toffe set-up zo, niet opvallend veel stroomverbruik maar wel mooi over je hele tent verdeeld zo met 3 lampen! En plantjes zien er goed uit, mooie topontwikkeling en mooie kleur :tu Gaat hartstikke goed toch?

 

Had trouwens nog een vraagje: op die 1-na-laatste foto, een beetje links van het midden onderin, zie je een blaadje met 2 vingers die half geel en gekromd zijn. Ik had vorige maand ook een aantal stekjes, die dit hadden.. Leek zegmaar alsof 1 helft van de vinger geel werd en niet wilde groeien, de andere helft wel en dat ie daardoor kromtrok ofzo. Toen ze eenmaal aansloegen hebben ze niet meer nieuwe van zulke blaadjes gemaakt. Heb jij ook maar een paar van zulke blaadjes, en ben jij er misschien achter gekomen wat het is? Het is niet schadelijk volgensmij maar toch wel interessant om te weten altijd.

 

Goodluck!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aarde is geregelt, had echt niet in de gaten dat het zo gevaarlijk is. (ben ook niet thuis in de electra)

Maar bedankt allemaal voor de waarschuwingen!!!

 

Q Bio Die blaadjes vielen mij ookal op idd, heb me net een week voor die warme dagen gezet dus ze hebben het die tijd heel erg zwaar gehad en bijna het loodje gelegt.

Misschien dat het daar mee te maken heeft?

Volgende keer ga toch maar overstappen op de dimbare gativa's van 600watt want vind de breedte straling van de 400watters een beetje tegen vallen.

Heb het nu opgelost door de laagste plantjes in het midden te zetten en de hogere aan de zijkanten zo is ongeveer elke top even ver (40cm) van de lamp.

Dus hoop zo dat ze een beetje bij trekken met topontwikkeling!

 

Temeratuur kan ik gelukkig lekker constant houden lamp aan 25graden en lamp uit 20graden. en softbox staat nog maar 0p 70%.

Dus hoop dat de temp bij de 3x 600watt ook een beetje te doen is...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aarde is geregelt, had echt niet in de gaten dat het zo gevaarlijk is. (ben ook niet thuis in de electra)

 

@ bio je hebt helemaal gelijk dat er gevaar dreigt en ga van het weekend aardedraden trekken en aansluiten.

 

geen verstand van stroom... en wel zelf aarde aan kunnen leggen....

 

das knap.... :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...