Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tekno23

Groeifase onder LED, ervaring gevraard!

Recommended Posts

Ik ken horrorverhalen van mensen die in het begin erg te spreken waren over hun LED opstelling maar naarmate ze dieper in de bloeifase kwamen werd het enthousiastme minder en het eindgewicht was schrikbarend t.o.v. bijv een 600 watter.

 

Nu wil ik zelf moeders gaan maken van een veelbelovend stekje, omdat je moeders constant op 18 of + uur houdt vroeg ik mij af of dit met LED net zo "groeit"als met een normale HID of kwik jodide lamp.

 

Uiteindelijk wil ik van dit stekje een Fenotype-2 meerdere moeders maken dus ook zou ik willen weten hoe de spreiding van het licht zich verhoudt tot een normale groei/bloeilamp, dus hoeveel lumen uit zo'n LED lamp bestrijkt hoeveel grond oppervlak.

 

Als iemand die dit leest mij info geven kan wordt dat zeer gewaardeerd.

 

Met Vriendelijke Groet,

 

Winston Smith

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja als je veel moeders gaat kweken zal led niet voor genoeg 'zweten' kunnen zorgen en je zal temp problemen hebben. als je een kleine tent haalt.. 80-80-160 ofso en daar 1 spectrabox unit in gooit.. liefst 300w ofso.. dan zal het wel werken denk ik zolang je het in een veggie fase houdt. :) su6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is idd het idee om de moeders enkele maanden in de vegetieve fase te houden maar nu vraag ik mij af hoeveel ruimte een LED, laten we zeggen de grootste die er is voor groeifase (blauwspectrum) bestrijkt.

Een 400watter is voor bijv. 1m2

Een 600watter is voor bijv. 1.2m X 1.2m

 

Wat doet een goede LED verlichting.

 

Een beginnende indoorGroeier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet aan beginnen!!!

led heeft nog lang niet dat spectrum en lichtopbrengst wat de planten nodig hebben.

 

Tuurlijk.... ze gaan komen, maar wat er momenteel op de markt is, is duur, en je krijgt bij lange niet het rendement wat ze beloven.

Ik zou er nog mee wachten, en voorlopig nog met HPS verder gaan.

 

Ik hou persoonlijk de ontwikkelingen van de ledlampen in de gaten, en heb verscheidene proefen gedaan, maar tot dusver..... weggegooid geld (alleen kan ik het afschrijven)

Share this post


Link to post
Share on other sites

BEdaNkT

&

L.O.L.

 

Ik hou persoonlijk de ontwikkelingen van de ledlampen in de gaten, en heb verscheidene proefen gedaan, maar tot dusver..... weggegooid geld (alleen kan ik het afschrijven)

 

ik heb gekozen om in een best brede kast 220x60x245cm bijiemand 2x250w Kwik jodide op te hangen voor 3 soorten moeders een PP een Bubblegum en een korte Haze van elk 20 stuks.

 

Deze heb ik via de afzuiging onder een Cooltube systeem gezet.

 

potten zijn 18 liter vierkant

 

week 1 :

lekker laten opkomen, wel zeiknat gezet, zodat de aarde wat inzakt.

 

week II:

lekker laten opkomen, GEEN WATER IVM WEEK I

 

Week III

ondertussen vgijf zijnodes dus de top kan eraf!!!

hoi hoi hoi 1e stekje, de uitval zal van de eerste ronde een stuk hoger zijn dan de rest van haar cycli.

sommige zoals bubblegum gaven er 2 tot 3

Week IV

totaal 70 stekjes

 

Week V (HUIDIGE TIJD)

 

ga nu knippen ik hoop op 5 p/st.

 

duim omhoog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...