Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Gunther

natte grond

Recommended Posts

ik zit met volgende probleem,

 

Mijn spot is gelegen tussen 5 meter hoge berm enerzijds en meertje anderzijds.

mijn grond ligt +-1 m boven waterniveau .

Deels hierdoor en ook omdat al het regenwater van de berm omlaagstroomd

kom deze plaats bij langdurige regenval redelijk nat te staan .

 

Ik had al het idee gezien hier van aarde rond de plantjes op te hogen dmv zak,

maar heb te veel plantgaten en zie dit niet zitten.

 

Een ander idee dat ik had was zelf een soort van afwateringskanaaltjes graven 1 spa diep,

een lange geul langs de berm en dan van die geul verschillende geultjes dwars tussen mijn plantjes

tot bij het water zodat dit zware regenval dan uit de grond in de geul zou stromen in het meertje .

Zou dit helpen of is dit verloren moeite ?

Vermoedelijk zijn er nog andere personen hier die ook ditzelfde probleem hebben ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet ze eventueel in smartpots of emmers zonder bodem dat je je die ruimte al bespaard. Ook foto's zouden makkelijker zijn voor ons :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het meedere planten zijn zou ik ze gewoon laten gaan.. is nooit slecht water onder je spot te hebben staan. Ligt puur aan de hoeveeheid .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ook hele natte grond.. Heb een ophoging gemaakt door middel van paaltjes en een worteldoek in stukken geknipt. Werkt prima :) .

gallery_34056_14029_118701.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

stuk is 25m op 5m en staan 94 plantjes op, grond zelf verhogen is geen optie meer

Als grond te nat word zal ik toch de geulen graven, kan ze toch niet laten verdrinken he :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

allemaal gelul die weerberichten op lange termijn op basis van het verleden.

 

Ieder jaar is een ander uniek jaar qua weer, zal dus nooit zo zijn dat het omdat het 30 keer voorkwam in de afgelopen 50 jaar dat het een kutlente is, het ook een kutzomer dit jaar zal worden of wat voor voorspelling dan ook.

 

Niks persoonlijks MRStoned a lot, maar daar ben ik van overtuigd, laat het maar weer eens een mooie zomer worden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen meteoloog.. die ook maar iets zinnigs kan zeggen over het weer... verder als 15 dagen.... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komende week weer veel regen. 2 weken terug zeiden ze ook al dat het minder mooi weer werd, en toen heeft de hele week de zon flink geschenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vorige zomer was een kut zomer 2x op rij kan toch niet he :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ik had toch voor een andere hobby moeten kiezen dan, schapen houden en scheren :huh:

 

ervaren jullie het ook als een:

 

"Vanwege de veelal grote neerslaghoeveelheden en de noordwestenwind spreekt men ook wel van de noordwestmoesson?

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij zit jij niet in de lage landen.... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, zit in de iets hoger gelegen landen...tsjechie. Maar wees niet bang, die schaapscheerderskou is ook hier goed doorgedrongen, vanmorgen vroeg leek het wel een oktoberochtend ofzo: vochtig, half sterk zonnetje en KOUD :huh: . Maar die noordenwind blijft meestal niet zo lang hangen hier, hier wisselt het veel meer, overgangen van 10 graden overdag naar 30 de volgende zijn niet ongewoon.

Als we dit hebben overleefd echter, heb ik goede hoop dat het mooi weer wordt in eind juni/juli, want dit is niet de eerste periode noordenwind die jullie hadden, in april/mei was het volgens mij hetzelfde. Wat voor naam had het toen? Elandenvangerskou? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
allemaal gelul die weerberichten op lange termijn op basis van het verleden.

 

Ieder jaar is een ander uniek jaar qua weer, zal dus nooit zo zijn dat het omdat het 30 keer voorkwam in de afgelopen 50 jaar dat het een kutlente is, het ook een kutzomer dit jaar zal worden of wat voor voorspelling dan ook.

Vorig jaar mooie lente en ook een kut zomer en nazomer. We wonen verkeerd :huh:.

 

Ik hoorde pietje paulusma weer beweren dat het wel eens een mooie zomer kon worden hahaha, ze weten het zelf niet eens.

Nouja liever een goede nazomer als ik mag kiezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 voordeel met dit kutweer, minder fietsers en wandelaars om ons te spotten :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vorig jaar mooie lente en ook een kut zomer en nazomer. We wonen verkeerd :o .

 

oktober 2011 was fantastisch :huh: ...op 1 nov haalde ik de laatste PP binnen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vorig jaar mooie lente en ook een kut zomer en nazomer. We wonen verkeerd :o .

 

oktober 2011 was fantastisch :huh: ...op 1 nov haalde ik de laatste PP binnen B)

 

Helaas had ik net de planten binnen. Had ze bij een ander staan en die durfde het niet meer aan en had alles gekapt, de oetlul.

 

Dit jaar weer lekker alleen , binnen en buiten.

Wel gezeik gehad met ontkiemen maar nu loopt het lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...