Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

loodsje

maximale voeding

Recommended Posts

ik heb nlx staan onder 4 adjust-a-wings in een bak potgrond (3e kweek op die grond) de dames staam nu haast 2 weken in bloei, als voeding heb in ecolizer, de ec is nu 2 en ze staan er nog prachtig bij, mijn bedoeling is om de voeding op te voeren naar een ec van ongeveer 4 (als de plantjes het toelaten) dit om een maximaal resultaat te behalen

 

heeft iemand hier ervaring mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een EC van 4 is krankzinnig hoog. Je kan beter elke keer je voeding met 0.2 verhogen net zolang totdat je de bladanden ziet opkrullen, daarna zet je je voeding 1 tandje lager en je zit goed. Mocht het net ff teveel zijn geweest dan geef je tussendoor een waterbad zonder voeding maar met enzymen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat een ec van 4 veel te hoog zal zijn daar kom ik uitraard vanzelf achter, maar ik wil kijken hoe hoog hij kan, ik ga dan ook zoals jij zegt elke keer een stapje om hoog, en probeer op een zo kort mogenlijke tijd zo hoog mogenlijk te komen.

 

ik denk nl. dat de maximale hoogte van de voeding en de wateropname afhankelijk is van de hoeveelheid licht, en zoals ik al zei heb ik sins kort adjust-a-wings en die hangen 20 cm boven de planten waardoor ze veel licht krijgen.

 

ik weet niet of een hoge voeding veel zal uitmaken op het eindresultaat, maar ik denk het wel.

 

ik heb alleen nog een probleem met achterblijvers wat de groei betreft, maar dat komt door een opstartfout, weet iemand een mogenlijkheid om de achterblijvende planten een extra stimulans te geven om op gelijke hoogte te komen ? of maken die achterblijvers straks toch net zulke grote toppen als de grote dames ? en maak ik me druk om niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik denk nl. dat de maximale hoogte van de voeding en de wateropname afhankelijk is van de hoeveelheid licht, en zoals ik al zei heb ik sins kort adjust-a-wings en die hangen 20 cm boven de planten waardoor ze veel licht krijgen.

Hoi hoi

 

Volgens mij word de wateropname ook bepaalt door de hoeveelheid licht, maar meer nog door de temperatuur en mijn ervaring is: hoe hoger de wateropname, hoe lager de ec moet zijn, dit omdat het maximale voedingsgebruik van de plant bepaalt word door de aanwezige hoeveelheid co2 en je verhoogt eigenlijk alles behalve dat.

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn idee verbrand alles zowel bladeren als haarwortels bij een ec van 4. En adjust-a-wings zijn dat speciale lampen? :o als ik mijn lampen 20cm er boven hang verbranden de toppen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

adjust-a-wings zijn inderdaat speciale kappen, moet je maar eens op zoeken hier op het forum dan vind je er wel een en ander over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vermoed ook hoe meer voeding ze kunnen verdragen hoe opgefokter je de toppen kan krijgen en hoe meer opbrengst. zit nu in 4e week, 100% basisvoeding, 150 ml pk 13/14, en 50% bcuzz booster...

ben benieuwd of iemand anders hier ervaringen mee heeft? vanaf welke week de volle voeding geven dus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit nu op 3,5 weken bloei en de ec is 3.2, en ik zie geen rare dingen, de dames staan er mooi fris bij, de voeding is ecolizer en begin volgende week gaat de top up er bij.

 

ik ben benieuwd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...