Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nederwierie

Straatprijs wiet goedkoper dan in de Coffeeshop

Recommended Posts

http://maastricht.dichtbij.nl/shopping/dol...-dank-u-wietpas

 

MAASTRICHT – Sinds de meeste Maastrichtse coffeeshops gesloten zijn, is de straatprijs van wiet flink gedaald, terwijl de vraag naar cannabisproducten op straat opmerkelijk genoeg juist groter is geworden. Dat blijkt uit gesprekken die Maastricht.dichtbij de afgelopen weken voerde met wietkoeriers en andere mensen die betrokken zijn bij de illegale handel in softdrugs.

 

Dat de prijzen ondanks de grote vraag onder druk staan, heeft te maken met het feit dat een toenemend aantal Maastrichtenaren in aanloop naar de invoering van de wietpas per 1 mei, zelf wiet is gaan kweken, aldus bronnen. Doordat bovendien de al gevestigde thuiskwekers hun aanplant lijken te hebben vergroot omdat ze door het kabinetsbeleid veel extra geld dachten te verdienen, is er momenteel een overvloed aan softdrugs in Maastricht.

 

Onder de schoolgaande jeugd lijkt de handel in wiet wel een trend. Waar eerst alleen de aller-stoersten het aandurfden om met zakjes wiet te gaan rondrijden, hebben nu ook minder stoere jongeren euro-tekens in hun ogen. Ze raken hun handel gemakkelijk kwijt: aan jongeren en ouderen. Zelfs mannen in een pak die in een dikke Mercedes rijden, weten waar zij hun portie dope moeten scoren, zo wijst een middagje opletten vanaf een balkon in Caberg uit. Niet alleen de dealers, maar ook de klanten rijden af en aan.

 

De dealers kennen niet de minste schaamte. Bewoners die hen dag-in dag-uit aan het werk zien, worden vriendelijk toegezwaaid.

 

Voor 1,2 gram van de duurste soort – haze – betaal je op dit moment een tientje. In de coffeeshop lag de prijs hiervoor gemiddeld op zo’n 14 euro. De goedkopere soort – witsoort genaamd – doet momenteel 10 euro voor 1,4 gram.

 

Let wel: deze prijzen worden berekend aan Maastrichtenaren, zo leert rondvraag door Maastricht.dichtbij. Belgen, Fransen en Duitsers compenseren de omzet van de thuisdealers ruimschoots: omdat zij niet meer in de coffeeshops terecht kunnen, zijn zij bereid woekerprijzen te bedragen, die vaak het dubbele bedragen van de tarieven die voor Maastrichtenaren gelden, zo vertelt een ingewijde. ,,Zij kennen doorgaans niemand in het circuit en moeten het doen met de eerste de beste die zij tegenkomen. Veelal zijn dat de bekende dealers uit de Randstad die hun klanten scannen op de nummerplaten van de auto.”

 

De wietkoeriers lachen in hun vuistje. Trots tonen ze het vele geld dat ze in een week tijd bijeen hebben gesprokkeld. ,,1200 euro cash! Dankzij de invoering van de wietpas loop ik wel mooi op Dolce en Gabbana’s van de PL-line in de Bredestraat”, zegt iemand die net 20 is geworden en vanwege de aantrekkelijke markt wiet is gaan verkopen. ,,Ik heb nog nooit in mijn leven zoveel geld verdiend. Normaal moet je een maand wachten op je salaris. Nu krijg ik het dagelijks uitbetaald. Handje contantje.”

 

De PL-Line:

http://pl-line.com/

Share this post


Link to post
Share on other sites

"straatwiet" is net zo duur als voor de invoering, misschien een paar hotspots waar straatschooiertjes het voor 8euro/gram kopen en voor 15euro/gram doorverkopen en helemaal hip zijn met hun nieuwe schoenen die ze met hun krantenwijk nooit bij elkaar kunnen sparen. grotere vraag zoiezo.. maar er is ZAT wiet om aan die vraag te voldoen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mm ik stel me toch de vraag hoe dat ze dat kunnen vast stellen....en de kwaliteit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is in België zéér goed merkbaar

haha, laat ze maar kloten met hun wietpas... ben er zo blij om dat het helemaal de verkeerde kant op gaat, laat ze in den haag maar zien hoeveel mensen blowen en dat ze er GVD met hun poten vanaf moeten blijven!

 

Misschien dat ze binnenkort niet ander kunnen dan legaliseren of reguleren, toch geen mens die er nog iets om geeft en hard tegen alle regels in gaat!

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rook evenveel wiet maar doe er de helft minder geld aan op sinds de wietpas. En goede kwaliteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom op aarde mensjes in denhaag volgens mij is dit precies wat er voorspeld is. Aanbod blijft hetzelfde alleen de vraag verschuift

 

zwart 1200 euro perweek zou daar de inkoop al vanafzijn? Als ik dit sOort dingen lees hè en dan zou ik bijna carrière switch maken en zwart 3keer verdienen dan nu......

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geloof echt niet dat die straatschooiertjes 1200 verdienen in een week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja gaat denken dat dit is wat ze willen. Maby beter voor de economie. Niet 10 shops die 1.000.000 verdienen, maar 10.000 die wat bij verdienen ofzo..

 

Je gaat het bijna geloven...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik geloof echt niet dat die straatschooiertjes 1200 verdienen in een week.

 

 

ik denk dat een beetje verkoper die zonder problemen aftikt elke week misschien nog wel meer ook

in shops komt geen dooie hond meer in ieder geval

en prijs dalingen ? een grammetje shit kost hier gewoon 10 kudoos op straat waar het eerst 5 was

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet in welke regio jij zit of waar je 10euro voor 1 gram rommel betaald?

 

onsje inkoop: 400, grammetje verkopen voor 8, dan moet je 3 ons in de week op straat verkopen om aan 1200 euro in de week te komen. nou oke het is best mogelijk, maar met 6 dealers per straat moet je toch wel knokken voor die 1200.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind die statestiek mbt straathandel niet geloofwaardig.......het is vrij moeilijk om de prijs en de kwaliteit vast te stellen...want er zijn niet alleen slechte ilegale verkopers maar ook deftige kwekers die voor een gepaste prijs ook de gepaste kwaliteit verkoopt en natuurlijk dan hebben we aan de andere kant degene die voor een brol van kwaliteit een te te hoge prijs geeft.....

 

Het enigste geloofwaardige statetistiek is dat er meer straathandel is dan voor de wietpas maar voor dat hoef je geen statistiek maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

even kijken hoeveel wiet er normaal per dag in een coffeeshop verkocht word, trek daar vanaf wat er NU per dag verkocht word in een coffeeshop, hetgeen wat mist word op straat of thuis verkocht, + wat er zoiezo al allemaal niet in de coffeeshop werd verkocht voordat heel die pas bestond.. das een berg wiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

De regering loopt nu een hoop geld mis.

Het eigenwijze wat ze dachten goed mee te doen loopt nu uit het spoor in hun nadeel.

Al die wiet die gekweekt word moet ergens verkocht worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...