Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Golden Green

Kolossus fem onder 2X spectrabox 250W

Recommended Posts

@ allen: Bedankt voor de reacties en de raad. Het is echt een groot verschil voor mij in de positieve zin.

 

Ik geef dagelijks de planten tussen de 300 en 400 ml leidingwater. Afhankelijk van hoe vochtig de bovenste laag aarde is.

Gisteren hebben alle planten 400 ml leidingwater met BAC bloeivoeding gekregen (1 ml op 2 ltr water). De lampen heb ik eveneens hoger gehangen (60 cm boven de planten, heb eens gelezen bij kweekfreek dat dit de ideale hoogte is voor de Spectra's). De verloren blaadjes werden verwijderd. Ik zie nu echt een verschil. De planten hebben precies weer een groeispurt gekregen en de vergeling is sterk verminderd.

 

Ik merk bij sommige precies wel verbrande puntjes dus vandaag hebben ze gewoon 300 ml leidingwater gekregen.

 

Ik denk nog aan iets, mijn ventilator staat niet op tijdschema en blijft blazen als de lichten uit zijn. Is dat ok? ALs ik de reactie van Buzz lees kan dit ook een kwaaddoener zijn. Heb de ventilator in ieder geval hoger gehangen.

 

Ik heb ook de afzuiger iets sterker aangezet om de LV naar beneden te krijgen.

 

Hoeveel water en om de hoeveel dagen zou ik voeding mogen bijgeven?

 

Foto's komen morgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen Spectrabox.

Volgens een bericht van led_kroket geeft de fabrikant/verkoper van die boxen 40-50 cm aan.

Proberen, proberen, proberen. Dat komt er nou eenmaal bij kijken als je met nieuwe dingen begint, zoals led.

Ik heb veel geprobeerd, en geleerd, en weet nu wel hoe ik met mijn lamp overweg moet.

 

Ik hou de circulatie fan (12V 12cm pc-fan) altijd aan. Ik heb een afzuiger voor het hele huis, en die staat continue aan. Die zuigt ook de lucht bij de planten weg. Ik heb nu geen tent ofzo.

Ik had in een artikel van Ed gelezen dat een kleiner verschil in dag en nacht temperaturen ook minder strek geven. Misschien helpt dat bij die Spectraboxen.

Persoonlijk, als ik zo'n spectrabox had gehad, zou ik er extra blauw en oranje bij doen, in de vorm van warm witte (power)led balkjes, om zo minder strek te krijgen. (persoonlijk vind ik dat er best veel verrood in die lampen zit, wat voor strek zorgt) En de lampen hoger hangen dan 40 cm. Vooral met extra leds. Geen extra leds voor extra vermogen, maar voor een verbreding en verandering van het spectrum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kweekfreek: Ik heb de lampen nu op een hoogte van 60 cm hangen en merk wel een verschil. De planten die in grootte een beetje achterbleven zijn nu ook terug in gang geschoten. Wel raar dat de middeltste planten achterblijven en dat diegene aan de zijkanten en de hoeken sterker groeien en minder verkleuring geven.

 

Gisteren alle planten 400 ml water + bacto gegeven. Vandaag hebben ze allen 300 ml water + BAC bloeivoeding gekregen. Ben met de BAC bloeivoeding lichtjes omhoog aan het gaan. 1,5 ml op 2 ltr water. Ik zie bij de planten ook de eerste bloei doorkomen B)

 

gallery_33133_14028_626555.jpg

De lampen op 60 cm hoogte.

 

gallery_33133_14028_1780208.jpg

 

gallery_33133_14028_1215063.jpg

 

gallery_33133_14028_236849.jpg

 

gallery_33133_14028_312567.jpg

 

gallery_33133_14028_506221.jpg

De eerste bloei

 

gallery_33133_14028_512454.jpg

 

gallery_33133_14028_1723765.jpg

Mij favoriet in de links achterhoek. 78 cm.

 

gallery_33133_14028_348983.jpg

Met de lampen aan.

 

gallery_33133_14028_1725388.jpg

De afzuiger. Krijg de LV moeilijk naar beneden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit

 

op naar de knuppels :rolleyes:

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloeidag 19

 

Gisteren de planten 400 ml leidingwater gegeven. Heb de raad van BUZZ opgevolgd en een dag op voorhand het water klaargezet.

Vandaag de planten terug BAC bloeivoeding gegeven (8 ml op 8 ltr water).

 

gallery_33133_14028_1044875.jpg

 

gallery_33133_14028_1017375.jpg

 

gallery_33133_14028_1394838.jpg

 

gallery_33133_14028_608026.jpg

 

gallery_33133_14028_1490586.jpg

 

gallery_33133_14028_174889.jpg

 

gallery_33133_14028_1239252.jpg

 

gallery_33133_14028_2001884.jpg

 

De planten doen het nog steeds goed. Ben aan het twijfelen of ik nog andere BAC produkten ga bijgeven. Hier heb ik jullie raad weer eens voor nodig. Ik heb de volledige lijn: Groei -en bloeivoeding, PK booster, wortel -en bloeistimulator, Final Solution, bladvoeding en Pro-active. Ik was aan het denken aan de bloeistimulator of de PK booster.

 

Zijn er hier BAC kenners?

 

 

 

Heb effe de uitleg die BAC geeft omtrent de bloeistimulator en de PK booster opgezocht voor jullie.

 

B.A.C. Biologische Bloeistimulator

 

Stimuleert de vermeerdering van de positieve micro-organismen in uw medium, waardoor de opname en het transport van de voedingsstoffen(K)in de planten sneller zal verlopen. Dit betekent dat Uw gewas eerder bloemen zal gaan aanmaken. Tevens zorgen deze micro-organismen voor het aanmaken van zuurstof en het binden van het zuurstof in het voedingsvat. Ook wordt de bodem beschermd tegen diverse bodemziektes door het vermeerderen van de positieve micro-organismen. Deze B.A.C. Bloeistimulator heeft een reinigende werking op de druppelaars, dus geen verstoppingen meer in de druppelaars en slangetjes.Tevens geeft deze bloeistimulator een pH verhogend effect bij de wortel.

 

Altijd koel bewaren en bij deze biologische producten geen enzymen gebruiken,deze worden aangemaakt door micro-organismen! Deze Biologische stimulaator is zeer sterk geconcentreerd! Verkrijgbaar in: 60 ml (goed voor 600 L), 120 ml (goed voor 1200 L) en 300 ml (goed voor 3000 L)

 

 

B.A.C. Biologische PK Booster

 

Deze B.A.C. PK Booster heeft reeds in de Engelse land- en tuinbouw tot de beste resultaten geleid. Deze biologische PK Booster zorgt voor een uitbundige suikervorming in uw bloemen. De kwaliteit zal hierdoor sterk verbeteren. Tevens zal de smaak en geur positief worden beïnvloed. Aangezien de B.A.C. PK Booster is afgestemd op uw gewas zal deze het evenwicht ook niet verstoren. De B.A.C. PK booster is samengesteld uit ingrediënten die zijn goedgekeurd door de Soil Association. Door het hoge gehalte aan sporenelementen en suikers werkt deze meststof harmonieus samen met de bodembacteriën en mycorrhiza van B.A.C. Dit product bevat Yuccah, een natuurlijke uitvloeier die ertoe bijdraagt dat de meststof goed in de grond dringt. Yuccah draagt tevens bij aan een stabiele waterhuishouding in zowel volle grond/cocos-teelten als in potten. Het doel: een maximale opbrengst in zowel smaak en geur als ook kwaliteit.

 

Deze Biologische PK Booster is sterk geconcentreerd!! Verkrijgbaar in 1 L en 5 L

 

 

Wat denken jullie? Gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zorg dat je met de ventilator de warmte van de lamp wegblaast ipv de warmte van de lamp op je planten blaast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou lekker zo doorgaan

Ze zien er nu nog mooi groen toen ik pk mee ging geven

kreeg ik meteen verbrande bladpuntjes.

mischien de bloei stimulator en dan maar heel weinig.

mar ik heb geen verstand van voeding dusja of het echt advies is.

In ieder geval less is more dat is mijn les met voeding tot nu toe.

 

groetjes en succes BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Buzz, long time no see. Leuk om u terug te horen. Ik zou het ook niet weten. Wil het echt niet naar de kl..te doen nu. Zal nog effe wachten, mss zijn er nog voedingsexperten die hun mening geven :vape:

 

Bloeidag 23:

 

Gisteren de planten nog eens 400 ml water met bloeivoeding gegeven (20 ml op 10 ltr water). Op het einde van de dag was er wel een beetje verkleuring op te merken bij sommige planten.

 

Nog een vraag. Is het een goed idee om de verkleurde bladeren te verwijderen? Als ik een blad verwijder boven een bloeiknop, wordt deze bloei dan niet verstoord???

 

Ik zag vandaag dat mijn temperatuur niet meer boven de 22,5°C komt. Heb de lampen een beetje lager gehangen. Ze hangen nu op 50 cm hoogte. Heb eveneens de ventilator een standje lager gezet.

 

Foto's volgen straks. Hopend op een antwoord op mijn vragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of een fatsoenlijke lamp ophangen, dan valt er een hoop op z'n plek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe, Amnees toch. Nog steeds niet overtuigd over LED lampen? Het is voor mij echt de moeite om te proberen en uit te testen. Ik ben er zeker van dat de Spectraboxen momenteel een van de beste in de sectie LED is. Minder stroomkosten, minder detectiemogelijkheden, geen overdreven hitte in de zomer, mooie licht :vape: Waarom het niet proberen en het een kans geven. Heb jij misschien een antwoord op mijn vragen omtrent de voeding en het afknippen van de verkleurde bladeren. Altijd welkom. :D

 

Hier komen de foto's.

 

gallery_33133_14028_935687.jpg

Kijk eens Amnees hoe mooi dat licht is :D

 

gallery_33133_14028_535032.jpg

Zonder de lampen.

 

gallery_33133_14028_1959952.jpg

Verbrande punten

 

gallery_33133_14028_1971750.jpg

 

gallery_33133_14028_244688.jpg

De plant waarbij het het ergst is. Volgende keer terug iets minderen met de bloeivoeding.

 

gallery_33133_14028_692113.jpg

Dezelfde plant. Zou ik deze bladeren verwijderen? Kan dit dit geen kwaad voor de bloemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat als je een paar blaadjes weghaald er niks uit maak hij maakt ook weer nieuwe aan tog.

En het word tog een tijd om wat toppen actie te zien :vape:

En met led is niks mis hoor duurt wat langer mijn sj stond ook 20 weken pff das wel iets te lang hoor haha.

Groetjes BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat blad kan er in stappen wel vanaf.. niet alles in 1 dag :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het moeten nu ondertussen al hele bomen zijn :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een tijdje van afwezigheid ben ik terug.

Heb net een minder prettige periode doorgegaan. De dochter opgenomen in het ziekenhuis. Nu zijn we terug allemaal thuis en valt alles terug in zijn plooi.

 

De planten hebben altijd hun vocht en voeding gekregen. Krijg toch met regelmaat verkleurde bladeren dewelke ik dan verwijder.

 

@ Buzz: echte bomen zijn het niet echt. Althans, dat is mijn mening. Bloeien doen ze wel goed. Heb een paar dagen geleden foto's genomen en zal ze morgen plaatsen. Nu heb ik effe niet voldoende tijd.

 

Ben er toch over aant denken om een gavita lamp bij aan te schaffen.

 

Tot snel ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hps is wel beter ja dat zeker.

 

Sterkte met je dochter, ziekenhuis bezoeken zijn nooit leuk.

 

Ben op vakantie adres ff gauw op het net om tog ff te spieken.

 

Als je maar dikke harde toppen heb vind ik het al gauw goed.

succes verder

Groetjes BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe is het met de plantjes,beter nog hoe is het met je dochter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...