Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MRT

Gumby Ice-o-lator, easy as hell

Recommended Posts

Yo hallo,

 

Ik had nog wat knip afval en na het lezen van de Sticky's van oa Twindaddy dacht ik, dat ga ik ook eens doen..

Meestal maak ik BHO van het afval, maar dat is me tegenwoordig iets wat te sterk en dan functioneer ik overdags niet helemaal productief.. :)

 

En aangezien ik best wel een hasj roker ben, dacht ik, i give it a try.. Ik ben halverwege, dus de rest van het verslag volgt nog.

 

Ik heb waarschijnlijk heel wat dingen niet zo slim/goed gedaan, tips en truckjes zijn dus van harte welkom :rofl

 

Wat heb ik gebruikt:

 

*720 gr knipafval, 2 volledige fluffy killingfields, mooi knipsel van 3 sannies en 12 S5jes

* 7 kg ijsblokjes (a 0.79 cent per kilo bij de supermarkt)

* ong 13 lieter koud water

* gewone keukenzeef

* Voedingvat (in dit geval een 120 litervat omdat ik niks anders heb :rofl )

* Boormachine met tegellijmmixer (of voor stuuksel o.i.d.)

* 2 keer 12 liter emmers

* vuilniszak voor het afval

 

Ik heb het knipsel in het voedingvat gegooid en daarna de ijsblokjes en daarna het water, geen idee of het genoeg was, maar er is ong evenveel water als knipsel.

 

Het knipsel:

 

gallery_25470_13688_1004426.jpg

 

Alles in het vat gemikt:

 

gallery_25470_13688_2112955.jpg

 

 

en nu is het een kwestie van mixen met die handel... Beetje met grof geweld soms omdat de ijsblokjes het soms wat zwaarder te mixen maken..

 

 

gallery_25470_13688_1484767.jpg

 

Na een 12 min mixen ben ik begonnen met het afval eruit de scheppen met de zeef: Alle schuim, ijs en wiet zat allemaal dwars door mekaar, dus ik heb niet eerst de ijsblokjes verwijderd, ik heb gewoon alles door die zeef heen geduwd en gedaan.. De eerste paar keer scheppen had ik zoiets van..dit gaat nog wel ff duren, maar uiteindelijk bleek het allemaal wel mee te vallen, ik denk dat ik er ong 30 min mee bezig ben geweest: Wat een koude handen krijg je daarvan zeg hahaha:

 

gallery_25470_13688_3514349.jpg

 

Uiteindelijk hield ik een flinke teil met uitgewrongen afval over: die heb ik naturlijk in de vuilniszag gegooid.

 

gallery_25470_13688_2222919.jpg

 

Nu heb je in je vat alleen nog maar een soort slootwater, het ziet er niet uit. Ik heb het vat leeg gegooid in de emmers (met natuurlijk de zeef ertussen) En dit hield ik over:

 

gallery_25470_13688_1273677.jpg

 

Nu zit het slootwater in de emmers, ik heb alleen dat soepje nogmaals ff gezeeft, maar dat was eigelijk niet nodig omdat er nauwelijk drap uit kwam:

 

gallery_25470_13688_2161686.jpg

 

en nu staan er 2 emmers met slootwater wat moet bezinken :rofl :

 

gallery_25470_13688_3742242.jpg

 

 

Nu is het een kwestie van wachten: minimaal 4 uur. Dat geeft mij mooi de tijd om nog ff het topic van twindaady te kijken wat ik aan vervolg stappies moet doen..

 

To be continued!!

 

opmerkingen of vragen?

 

Grzz Mr.T

 

 

DEEL 2

 

Na 2,5 uur rusten is het tijd voor overhevelen. Nu blijkt hoe handig het is als ik glazen potten/vazen had gebruikt.. Overhevelen ok, maar tot hoe ver? Geen idee...

 

Idd met een stuk tuinslang... zuigen en laat de zwaartekracht het werk doen..(idd vies in het mondje bah!)

 

Maar goed, ik dacht een flinke laag over te moeten houden, dus ik ben te snel gestopt:

 

gallery_25470_11455_1659100.jpg

 

Tijdens het overgieten in me glazen schaal kom ik op het laatste druppie hetgeen tegen waarvoor we het zouden moeten doen dus...

 

gallery_25470_11455_1923614.jpg

 

van 2 bijna volle emmers heb ik een overschaal slootwater over gehouden.. dit zou dus meer geconcentreerd moeten zijn? (voor de zekerheid heb ik het meeste overhevelshizzel bewaard, omdat ik die morgen nog ff ga checken of er iets bezonken is:

 

gallery_25470_11455_4036020.jpg

 

Hier schijnt dus nog het e.e.a. te moeten bezinken.. hopelijk zie ik strax een mooi laagje verschijnen... en dan kan ik pas weer echt overhevelen..

 

gallery_25470_11455_3508800.jpg

 

Geen idee wat ik eraan over hou... De volgende x ga ik idd veel meer water en ijs gebruiken, en misschien minder agressief roeren/mixen..

 

Hoeveel tijd moet ik dit laten bezinken? Het drapje wat dan overblijft leg ik op bakpapier, daar zuig ik de laatste restjes water weg, en dan op 50 graden in de over ff laten verdampen?

 

thanx alvast..

Grzz MrT

 

 

DEEL 3:

 

Van overschaal 1 is het meeste wel bezonken na een uurtje of anderhalf... Dat laatste heb ik met de tuinslang weggehaald.. en het laatste plasje met een grote doctersspuit opgezogen...Helaas is het wel erg groen allemaal :rofl

 

gallery_25470_11318_4304818.jpg

 

Het prutje op een bakvelletje gezet... en even de oven in geweest.. ong een uur op 60 gr..

 

gallery_25470_11318_2189312.jpg

 

Na een uurtje leek het redelijk droog... Ik heb het op een bordje gedaan, en het laatste beetje met de hand eruit geknepen. Het was dus nog lang niet droog... Alle beetjes water eruit geprobeert te knijpen.. op een bordje ligt het nu te rusten en uit te drogen.. daarna wil ik der een blokje er van maken...

 

gallery_25470_11318_2277741.jpg

gallery_25470_11318_728816.jpg

 

 

 

Ik ga morgen pas beginnen met ovenschaaltje 2.

 

Sja.. Wat moet ik der van zeggen.. Ik kan nog niet echt inschatten hoe en wat.. maar het is niet zuiver, zit nog e.e.a. groenmatriaal tussen.. en het ruikt vies..

 

Dus ik kijk het aan, en mocht het niks worden/zijn dan gooi ik het zo de prullebak in :rofl..

 

Maaaaarrrrr... of het nou is gelukt of niet (beter kan altijd gelukkig).. het belangrijkste: ik vond het eigelijk best leuk om te doen, EN ik heb veel geleerd zodat de volgende x veel beter wordt :rofl.

 

Wanneer zou het, als het te roken zou zijn.. te roken zijn?

 

Morgen het laatste deel, deel 4

 

Grzz MrT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het net hetzelfde kerel,

maar ik gebruik een grote glazen vaas.

Als het bezonken is water zover mogelijk eraf zuigen met een slangetje,

omgieten in een kleinere kan,en weer laten bezinken,

en dan weer herhalen...

Na die 2de x is het water er bij mij al zover er af dat ik het in een bordje kan gieten met een stukje plastiek eronder,

na een tijdje kun je het water wat i d hoeken van het plastiek komt,eraf zuigen met een spuit...

 

Grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslag man!

 

Zelf ook regelmatig gedaan en heb wel wat op/aanmerkingen voor je :rofl

Het mixen met de boormachine gaat mij te hard, heb gemerkt dat er dan veel meer bladgroen in je eindprodukt zit. Met het handje is zwaar maar werkt beter.

Afval niet weggooien na 1 ronde, nog een ronde mixen van 10 minuten had makkelijk gekunnen.

Wat was de temperatuur van je water gedurende het mixen? Erg belangrijk detail :rofl

13 liter water op dik 7 ons afval?

 

Ik gebruik voor 50-100 gram knip al 4.5 liter (mineraal) water...

Jij laat de emmers 4 uur bezinken, ik 1 uur. Hoe langer de kristallen in het water zitten, hoe slechter de smaak (oxidatie).

Hoe ga je het water afhevelen? Belangrijk is dat je de emmers niet beweegt anders kun je overnieuw beginnen.

Met een tuinslang gaat dit prima, laat dan een laag van 1cm op de kristallen staan. Daarna beide emmers overgieten in een schaal, als je deze schuin zet kun je overtollig water makkelijker afdeppen dan in een glas/vaas, afzuigen met aquariumpompslangetje en daarna op bakpapier gieten.

 

succes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanx voor jullie replies :) Daar kan ik wat mee..

 

cillum: :rofl ik ook :rofl

 

blowke: goeie tip, glazen.. Ik zat al te denken.. hoe ga ik zien of en hoeveel bezinksel ik heb :rofl

 

hokus: thanx. het afval is al weg..maar wel een goede voor de volgende x.

Het temp van het water geen idee.. maar wel koud. Met de hand voelde Ijskoud aan.

Dus ik moet de volgende keer meer water gebruiken bij 7 onsies?

 

Sja.. hoe ga ik het water overhevelen?

 

Daar heb ik eigelijjk nog niet over na gedacht.. Waarschijnlijk niet met me dompelpomp :rofl..

Zo een tuinslangetje... gewoon met het mondje zuigen? en dan overhevelen naar een andere emmer?

 

Daarna kan ik het wel overhevelen naar een glazen schaal...

 

ik ga zo verder met me projectje, ik zal een foto updatje doen..

 

thanx allemaal, to be continued

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl

Zet 1 lege emmer lager neer dan de emmer met je "slootwater"

Steek een lang stuk tuinslang in de bovenste laag van je slootwater en zuig tot....nja dat merk je wel :rofl

Laat de zwaartekracht het werk doen en hou het andere uiteinde van de slang boven de lege emmer.

Diagonaal dus, na 1x zuigen blijft de hele meuk vanzelf stromen.

Stuur met je hand de slang tot dat er nog 1 cm water staat boven de slootbodem.

 

Ik gebruik veel water omdat in feite de kristallen eraf "gewassen" moeten worden, ze moeten dus kunnen zweven in het water waardoor ze ook makkelijker zinken. Buiten dat kneus je het bladafval minder :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb me toppic bewerkt.. met Deel 2:

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel makelijker met de ice-o-later bags..

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt maar die heb ik niet....

kon ze wel lenen, maar ja.. ongeduldig als ik ben :)

 

Dit is de eerste x... weet nu al heel wat dingen die ik de volgende x anders doe voor een beter resultaat..

 

mooi toppic heb je trouwens lopen, leerzaam... Daarin kan ik oa zien dat die van mij veeelste groen is...:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt zsm ice-o-lator zakken scoren...had je nu al een prachtig hoopje schone kristallen gehad maar dat kan de volgende keer :)

Zodra ZoDd en ik weer wat gaan maken komt er een fraai verslag....

grtz ammelov

edit: ah toch een lekker hassie voor n eerste keer; de mijne was wat groener met al dat gemix van me haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk ook dat er goed opgepast moet worden met het mixen op deze manier.

Weet niet als die mixer tegen het plantmaterail slaat of klem komt te zitten dan word het ook groener.

maar als je mijn eerste had gezien dan is echt wel vet beter.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deel 3 is klaar en staat erbij in begin toppic

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog een extra 220mc zak, die kan je wel hebben als je wil.

Dan heb je iig al geen bladafval meer ertussen zitten..

 

hoe kouder het water is tijdens het bezinken, hoe makkelijker de kristallen naar de bodem zakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ik wil dit binnenkort ook gaan doen en weer een hoop geleerd.

Heb alleen geen zakken en heb op mijn werk een filter gevonden met een mazen van 0.2mm is dat goed genoeg ervoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

0.2mm is wel groot hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het over de 220mc zak!!!

 

Voor je afval op te vangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...