Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Doede

Dubbele moraal

Recommended Posts

Het was zo,n zwoele zomeravond,het gezang van een merel betoverde de stilte.

Paulus de boskabouter, gezeten voor zijn hallucinogene paddestoel,rood met witte stippen,genoot met volle teugen van zijn wietpijpje en de ondergaande zon die een prachtig kleurrijk pallet aan de horizon schilderde.Een gelukzalig gevoel maakte zich van hem meester.Hij voelde zich in perfecte harmonie met de natuur.Genieten!!!

Opeens stak er een ongure op.Het waren de moraalridders! Daar het huidige bewind geestverruimende middelen niet kon waarderen, hadden zij zich erop uit laten sturen om het volk te onderdrukken.

Je bent nl. vrij datgene te doen, wat je vertelt wordt dat je mag doen.

Snel dook Paulus tussen de struiken en zag hoe zijn wietplanten en z,n huisje in elkaar werden getrapt.

Paulus in shock achterlatend,reden ze lachend weg. De wereld was er weer een stuk beter op geworden.

Na een paar km. door het bos te hebben gereden, stuiten ze plotseling op een autowrak.Total los! Alle inzittenden onder invloed van alcohol en dood! Te pletter gereden tegen een boom. Onmiddelijk werd de boom gearresteerd en afgevoerd.

Dat zal ze leren , die bomen!

 

Doede.

 

Vanavond om 20.55 uur op ned. 3 de doc. Nederwiet, de moevie.(12-5-2012)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat ze die nog eens uitzendingen :)

 

En voor wie 'm nog niet gezien heeft en vanavond niet kan,

staat ie ook Online

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi stukkie weer Paulus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de docu net bekeken en deze was zeer boeiend. Mij geeft wel het een en ander te denken

over de handel en wandel van de cannabis kweek. Er zijn mensen die commercieel kweken en

de dollar tekens in hun ogen hebben staan. Ik zag dat in de film bij de thuiskweker, waar zelfs

vietnamezen of thai mensen de boel verzorgen. Een hele bovenverdieping ombouwen tot kwekerij.

De installatie met loshangende kabels enzovoort.

In een heel sterk kontrast met een meneer Doede die op geheel andere wijze en kennelijk een

andere insteek planten groeit t.b.v de aanlevering aan coffeshops.

 

Ik kweek zelf ook mijn plantjes, maar voor eigen gebruik. Ik vind het niet verkeerd dat men een

zakcentje bij verdiend, maar als het nooit genoeg is en men wil zich persé een dikke BMW aanschaffen

en maakt daarbij een enorme ( ik zeg maar ) bende mee om een halve tussenwoning deels gevaarlijk

te verbouwen tot kwekerij, dan vind ik dat niet goed meer.

Dan snap ik ook enigzins het beleid wat er tegen staat. Men heeft het zich deels zelf verziekt.

 

Ik zelf heb al een zakcentje gehad ervan jaren geleden, en was blij dat ik dat heb kunen doen. Waarom?

Ik ben door reorganisatie werkeloos geworden destijds, en heb 14 maanden in de uitkering verbracht.

Dankzij een kleine zakcent kon ik het hoofd boven water houden, en mijn huisje redden. Ik betaalde

namelijk het eten van dat extra geld. Maar genoeg is genoeg en klein veilige setup. Ik hoefde niet meer.

 

Liever zie ik dat zo'n biologische kweek van Doede gereguleerd is, en dat ie de shops bevoorraad. Hij

lijkt me geen stinkend rijk persoon te zijn, en al zeker geen patser. Loopt gewoon met konstant vervuilde

vingernagels rond zelfs in de rechtzaal. Een echt boerke in de goede zin des woords.

 

Deze docu heeft een heel goede indruk op mij gegeven, het relaas van de coffeshop houder, en ook de

pianist met zijn verslavings probleem. Daar zit dus ook een minder goede kant aan cannabis. Verslaving.

Maar dat is met veel genots artikelen. Teveel is nooit goed. ik ben zelf verslaafd aan koffie, is ook niet

al te gezond, terwijl caffeine uit een 3 kopjes per dag al kanker en hart beschermend werkt.

 

Zo zijn er vele argumenten die voor maar ook deels tegenspreken van het hele cannabis cultuur. Samen

vattend vind ik dat repressie beleid van de regering en lokale politiek op zijn minst intimiderend en niet

rieel vind. Laat mensen hun max. 5 plantjes voor eigen gebruik hebben, laat een aantal grotere kwekerijen

gekontroleerd kweken voor de coffeshops voor de mensen die liever een rokertje kopen als zelf kweken.

Die zijn er ook genoeg.

 

Tot slot had ik er moeite mee hoe men de buitenkwekerij van Doede plat gewalst hebben, en ze voor de

rechtbank geen antwoord hadden op zijn vragen aangaande achterdeur regulering. Als ik iemand voor laat

komen, moet men wel degelijk goede argumenten ook van justitie uit kunnen maken en onderbouwen.

Dit was gewoon een farce. Ik wens Doede en zn gezin sterkte. Jammer dat het zo gaat tegenwoordig.

Het was een eerlijk natuur produkt, geen criminele belangen en daar moeten we eigenlijk blij mee zijn.

 

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...