Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
greenlady

Bladprobleem help !

Recommended Posts

Hey Iedereen

 

Ik heb dringent jullie hulp nodig , vanwege de sluiting van de coffeeshops voor ons. Zijn we beginnen kweken over eigen gebruik Vision seeds Notherlight 3 zaadjes maar er is 1 probleemgeval Alles ging goed tot we hem verpot

hebben hij zit in 2de week bloei en de laaste bladeren zien er vreselijk uit heeft iemand idee hoe dit kan komen we zette ze elke dag 12u onder de lamp en als voeding hese bloei complex iemand idee wat er mis is ?

 

 

gallery_34205_13912_670889.jpg

 

 

 

gallery_34205_13912_171258.jpg-

 

-xx-

GLady

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo ,

 

 

eerst voorstellen graag en dan gaan lezen hoe en wat ...........

 

met jou plantje is wel meer aan de hand....rijp voor de kliko ... :bier

 

bij kweken komt iets meer kijken dan zaad in de grond rammen!

en dan die voeding :D

 

GroeneGroet ,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

no way dat je plant al in de bloeiperiode zit he..

Hij zit denk ik net in week 2 van de groeiperiode,en denk dat de voeding hier jou probleem was..

1,de verkeerde

en 2 veel te veel...

 

Opnieuw starten zou ik zo zeggen,deze is gewoon compost nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

die andere greenlady kon veel beter kweken.

 

 

 

mare.. tja lees je eigen in, anders krijg je dit soort problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

van Echte GreenLady kregen we ook geen -xx- :bier

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

vertel eens wat meer over je setup. je zet de plant 12uur onder licht.. je bedoeld dat je letterlijk elke dag de plant uit een donkere ruimte haalt en vervolgens oppakt en ergens anders neerzet waar licht is? wat voor licht hangt erboven? gewoon badkamer lampje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als beginnend kweker kun je een beter resultaat halen als je eerst wat informatie opdoet, voordat je er aan begint. Het resultaat hier boven komt denk ik door te weinig kennis.. hoe heb je de voeding gegeven? hoeveel? en wanneer? Hoe vaak? zoals hierboven al vermeld wordt waar staan ze, onder wat voor licht?

 

Gr bijster

Share this post


Link to post
Share on other sites

die plantje van de foto kan je in de klikko gooien

 

hier zijn je fouten en hoe je dat de volgende keer anders moet doen:

 

1. zaailingen hebben in het begin geen voeding nodig, dus niet voeden tot de plant minstens 16-18cm is

2. zaai het in lightmix daar zit weinig voeding in maar genoeg voor de beginfase/ontwikkeling, je hoeft alleen water te geven

3. geef alleen water als dat nodig is, op de foto lijkt het te nat te staan. liever te weinig water dan te veel

*TIP*: kijk naar de plant.. hangend blad is te weinig water of te veel water. als je aan de lage kant blijft weet je dat het maar alleen "meer water" kan betekenen :bier

4. wat voor lamp gebruik je? zorg dat je lamp hoog hangt in het begin

5. zaailingen zijn geen stekken die je zomaar na weekje ofso de bloei in gooit.. lees hier meer over op het forum

 

su6

Share this post


Link to post
Share on other sites
die plantje van de foto kan je in de klikko gooien

 

hier zijn je fouten en hoe je dat de volgende keer anders moet doen:

 

1. zaailingen hebben in het begin geen voeding nodig, dus niet voeden tot de plant minstens 16-18cm is

2. zaai het in lightmix daar zit weinig voeding in maar genoeg voor de beginfase/ontwikkeling, je hoeft alleen water te geven

3. geef alleen water als dat nodig is, op de foto lijkt het te nat te staan. liever te weinig water dan te veel

*TIP*: kijk naar de plant.. hangend blad is te weinig water of te veel water. als je aan de lage kant blijft weet je dat het maar alleen "meer water" kan betekenen :)

4. wat voor lamp gebruik je? zorg dat je lamp hoog hangt in het begin

5. zaailingen zijn geen stekken die je zomaar na weekje ofso de bloei in gooit.. lees hier meer over op het forum

 

su6

 

 

We hebben een lamp van 400wat die op 1meter hoogte vanaf de planten hangt samen met afzuiging

Ik ontkiem altijd in 2 vochtige watjes en daarna gaan ze de aarde

eerste week gewoon water daarna voeding

Met de andere hebben we geen problemen ze groei gewoon normaal

en we hebben er immers niks anders bij gedaan dan die ander 2

Ik doe mijn best om info te vinden en te volgen ôp internet maar

er staat zo veel verschillende dingen en manier dat het voor ons

ook uitzoeken is, bovendien is dit de aller eerste keer dus

ik doe mijn best hoor :rofl

 

-Xx-

Glady

Share this post


Link to post
Share on other sites
bovendien is dit de aller eerste keer dus

ik doe mijn best hoor :)

 

-Xx-

Glady

 

 

Ja dat snappen we wel, we respecteren het ook wel, maar als een man een kliklaminaatje moet leggen dan zijn jullie het die schreeuwen dat het schots en scheef ligt, dat de plinten te kort zijn, en dat er bulten in zitten.. ja sorry ook wij doen ons best, ook voor ons is het de eerste keer..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...