Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
vanheezik

Medium

Recommended Posts

Dag allen

 

Ik wil mijn autoflower zaadje na ontkieming het liefst in de uiteindelijke pot zetten. Maar toen ik dat laatst deed met 3 big devil zaadjes (ze gingen gelijk in allmix vam biobizz) gingen er 2 dood door het niet ontwikkelen van een wortelstel. Nu is mijn vraag: kan ik een net ontkiemd zaadje wel gelijk in lightmix van biobizz? Of is er iets anders wat ik kan doen? Alvast bedankt!

 

VH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom geen zaai en stek-grond?

Tot er zich een beetje een plant ontwikkeld heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de mijne ook direct in een light mix gestoken. Is niets mis mee.

 

Bij m'n laatste zaadjes had ik de pot een paar dagen eerder al ingewaterd en voorzien van mycorrhiza.

Dan als de kiempjes uitkomen direct in de uiteindelijke pot.. nog een beetje mycorrhiza vlak bij 't worteltje en klaar.

 

Weet niet of het super uitmaakt, maar ik geef ook nooit water direct naast 't plantje.

Rond de plant nevel ik enkel, water giet ik dichter tegen de rand van de smart pot... moet ze maar wortels groeien als ze dorst heeft :bier

 

succes en de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom geen zaai en stek-grond?

Tot er zich een beetje een plant ontwikkeld heeft.

Omdat autoflowers liever niet overgepot worden omdat ze daar toch ffkes stil van staan, en ze zijn al zo klein.

 

En b0bje,

Ik denk dat ik ze inderdaad gewoon direct in lightmix drop. Wel zonder mycorhzia want daar heb ik de muntjes ff niet voor :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

bovenste laagje zaai en stekgrond en de rest light-mix, moet ook wel lukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...