Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Doede

Wietpas

Recommended Posts

Wietpas

 

Het is woensdagavond. Ik heb zin om naar de kroeg te gaan. Goedgemutst ga ik op pad. Wat schetst mijn verbazing, want daar aangekomen, word ik bij de deur door een portier staande gehouden. “Mag ik uw drankpas zien, meneer?”vraagt hij.

 

Ik ben met stomheid geslagen. Wat krijgen we nou?

 

“Ja ziet u”, vervolgt hij, “u bent verplicht een drankpas te tonen, die aangeeft dat u bij deze besloten kroeg lid bent. U mag dan alleen in dit etablissement drie pilsjes drinken en niet meer. Hoe het hier gekomen is, is overigens een raadsel, want brouwers worden keihard aangepakt en moeten door een mijnenveld, om ons te kunnen bereiken.”

“De overheid heeft dit besloten om de met alcohol gepaard gaande calamiteiten, zoals daar zijn; agressie, 1 miljoen verslaafden, lichamelijke en geestelijke aftakeling, gezinsontwrichtende taferelen, het coma zuipen van jongeren, ± 2000 doden per jaar!!!, tegen te gaan. Alcohol totaal uitbannen is het uiteindelijke doel. Alcohol is nl. de meest giftige en dodelijke drug die we hebben(zie rapport van Ab Klink van de r.i.v.m. en dat van de Lancet nov. 2010). In Europa sterft 12% van de mensen t.g.v. alcohol ge(mis)bruik.”

 

Ik ben perplex en antwoord verbouwereerd: ”Dan is hier dus duidelijk sprake van een dubbele moraal. Van cannabis genieten, driftig gestimuleerd door een alom aanwezige reclame, mag wél? Terwijl de mensen daar nb. vredelievend, vrolijk en vriendelijk van worden. Zij weten vaak beter te relativeren, hebben meer medeleven met mensen individueel of collectief. Ook verkrijgen zij bewust of onbewust, een beter inzicht in zich zelf, hun bestaan en de wereld waarin zij leven. Bovendien is een tevreden roker geen onruststoker en gaat er ook nog eens niemand dood door cannabisgebruik! En dat mag allemaal wel! Daar heb je geen pas voor nodig? Het is een schande! Wat een wereld.”

 

Teleurgesteld groet ik de portier en keer hoofdschuddend huiswaarts.

 

Zijn we collectief gek aan het worden?

 

v.o.c. medewerker, Doede J.de Jong

Appelscha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weldra alle blowers een afbeelding van een wietblad op de jas genaaid....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Doede, dit blijft verder tussen ons hoor, maar ik ken wel mensen die onder de kroegprijs bier verkopen. Dus als je ooit zonder bier zit en nog steeds geen pas hebt, kan ik je wel aan een nummertje helpen.

 

wat een onzin trouwens, dat er geen reclame voor bier gemaakt mag worden, dat er in de kroeg geen afbeelding van gerst en tarwe mag hangen, dat bierbedrijven geen grote evenementen mogen sponsoren, dat er niet elke week reclamefoldertjes in de bus liggen met op de voorpagina aanbiedingen met bier, en dat je op familieverjaardagen je biertje buiten moet drinken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I love cynicism :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het doel is dan ook niet om criminaliteit terug te dringen of volksgezondheid te verbeteren. Het doel is om geld te verdienen. Eerst hoge bekeuringen en daarna de bak in slavenarbeid verrichten. Welcome to Eurmerica.

 

Alcohol boeit niet. Daar ga je niet van nadenken, daar word je IQ juist lager van. Hoe lager IQ hoe beter, want dan maak je dommere overtredingen = makkelijke pakkans = makkelijk verdient. DAAR gaat het om. Ook stel je geen slimme weldoordachte vragen waar ze geen antwoord op kunnen bieden. Dus dat is ook makkelijker voor hun om er dan mee weg te komen.

 

'Ja sowwy meneer, staat gewoon in de wet, ik maak de wet niet, voer het slechts uit': Fock jouw, door met dit regime mee te doen betekent automatisch dat je erachter staat. Je HOEFT jezelf tenslotte niet zo te verlagen. Is alleen maar iets dat KAN.

 

Alcohol = Geld door comazuip-accijnzen,ruzies waar je lekkere boetes kunt uitdelen (niet uitbetalen ten gunste van het slachtoffer, alleen naar de coppers), wildplassers op de bon slingeren, stellen geen moeilijke vragen, zelfs de kans als je ze een bekeuring geeft dat ze boos worden en je nog een hogere bekeuring kan uitschrijven (Belediging voor ambtenaar in functie enzo)

Wiet = Geen geld + vragen stellen.

 

Alles met elkaar opgeteld is het dus een simpele som voor Den Haag.

 

---

BTW nice stukje doede. We staan met je! Mooi groen is niet lelijk. Blauw wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat IQ stuk zal vast kloppen :lol:

 

Maar ik denk dat je geen 'som' kan maken zoals jij dat doet.

En dat er heel veel belanghebbenden zijn die enorm verdienen of er anderzijds gebaat bij zijn dat er een verbod is op cannabis en drugs in het algemeen

(olie vezel industrie pharma alcohol tabak boskap of houtlobby whatever bedenk het maar)

En dan nog de enorme politiemachten en budgetten die onder het mom war on drugs veel mensen van werk voorzien..

 

Als zij een som zouden maken met de vraag: hoe kan het land of volk hier het minste geld aan kwijt zijn of het meeste aan verdienen weet iedereen het antwoord. Ook in de corrupte partijen in den haag!

 

 

Maar ik weet niet precies wat de echte gedachtes zijn van de mensen die dit bedacht hebben in de partijen die dit zeggen te willen

Maar het is niet aleen uit idealen, hun plannen. dat weet ik wel.

 

Dit is een onderwerp waar een politici ook gewoon mee weg kan komen om dit soort schandelijke acties uit te voeren.

Of zometeen te beloven de pas te stoppen of af te schaffen, maar dan toch op terug komen (zonder noemenswaardige media aandacht uiteraard)

Zolang de duitsers en de amerikanen het zo willen iig....

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...