Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

opperhoofd_geilebizon

vraag: hoe voorgroeien voor guerilla

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Even een vraagje, ik hoop dat de slimme koppen meelezen :lol:

 

Het zit zo, ik ben al een paar maanden bezig met m'n eerst guerilla. Het gaat op zich aardig, mede dankzij wat ik zoal lees op dit forum.

Waar ik minder tevreden over ben is het voorgroeien van de zaadjes. Ik doe dus alles zonder kweekkastje of lampen.

Ik zal proberen uit te leggen wat ik heb geprobeerd, misschien zijn er mensen die adves kunnen geven.

 

binnen voorgroeien voor het raam ...

Probleem, de plantjes gaan strekken. Idealiter wil ik de plantjes voorgroeien tot de 3e internode (dus goed ontwikkeld 1- en 3-vingerig blad). De zaailingen strekte bij mij zo erg, dat ik ze eerder buiten heb gezet, maar dan zijn de zaailingen nogal fragiel :D

 

buiten voorgroeien in propagator ...

Probleem, dat ding valt of op, of staat te donker. Een goede plek vinden voor de prop is moeilijk. Ook maakt dat ding (hard plastic kap) naar mijn idee echt een takke herrie als het 's ochtends/ 's avonds helemaal stil is in zo'n gebied. In de rugzak of als je op locatie met de plantjes loopt te rommelen. Ook ben je bij ontdekking meteen alles kwijt (dat is nog niet gebeurd, maar een aantal zaden die ik heb zijn me nogal kostbaar....)

 

buiten zaaien volle grond ...

Heb ik gedaan en de plantjes zien er best uit. Probleem is wel dat ze zo langzaam op gang komen, doordat het in april toch nog wel koud is 's avonds. Na 3 weken zijn de plantjes die ik in de volle grond heb gezaaid net zo ver als 1 week binnen. Wel wil ik ook volgend jaar weer in april beginnen dus ik zoek een goede oplossing waarmee het wat sneller gaat.

 

Ik zie veel mensen voorgroeien met lampen. "Probeer het eens onder lampen" is helaas niet het advies wat ik zoek.

Het is me teveel risico om binnen onder een lamp te groeien. Heb ik wel gedaan een tijdje plantjes binnen, maar de studenten-huisvestings-gestappo is hier nogal streng de laatste tijd :D

Nadat een vriend van me gesnapt is heb ik ook mijn zooi opgedeoekt.

Ik hoop dat iemand zijn goede idee-en wil delen. Bedankt alvast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo.

Een Tneon 2x35 wat setje bv lijkt me toch geen risico,of zie ik dat verkeerd?

Er zijn mensen die een volledige kweek ermee doen,en het is nu ook niet dat het zware verbruikers zijn..

 

Zowiezo zou ik in april de zaden zeker niet buiten in volle grond ontkiemen,ikzelf zet mijn zaailingen zeker pas buiten ergens in mei.

 

Heb je al eens een stevige schoendoos bekeken van nike ofzo?

Mensen gaan heus niet denken,ooh daar zitten zeker planten in voor zijn guerillakweekje:p

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor je advies flow :D

 

Ja misschien toch terug naar de TL5 die ik nog heb liggen. Al gaat dat weer in tegen mijn principe dat ik me voorgenomen heb niet meer binnen te kweken. Maar goed die zaailingen zijn klein en stinken niet :lol:

 

Wat ik in april heb gezaaid zijn alleen autoflowers, waarmee ik zaden wil kweken. Ik dacht april zaaien, eind juni klaar. Dan 2e ronde er weer in begin juli. In de hoop zo het selectie proces te versnellen. Stuifmeel hoef je dan ook maar kort te bewaren voor een terugkruising met een 2e generatie in hetzelfde seizoen. Ze zijn wel lekker sterk bovengekomen. Volle grond gezaaid, komen op in een ratio 2 op 3 ongeveer, mooie sterke groene stammetjes. Het schiet alleen niet zo op in de 1e weken :D (beginners moeten leren)

M'n beste soorten liggen voor het merendeel nog op de plank (wat mrnice soorten, PP). Maar die wil ik dus goed voorgroeien, ik hoop toch dat mensen nog advies hebben over hoe dat buiten kan (al vond ik die schoenendoos ook wel goed).

 

Buiten (guerilla, heb geen tuin of iets) op een goede/ snelle manier zou ideaal zijn. Binnen blijft toch a-relaxed met huisgenoten die niets met wiet hebben, de vele mensen die hier over de vloer komen. En sinds kort dus de woningstichting die uitkijkt naar mensen met plantjes en ook maatregelen neemt. Maar dat lijkt me haast een landelijke trend :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de beperkingen die je zelf opnoemt.

 

"Later beginnen zodat je niks binnen hoeft te doen".

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Later beginnen zodat je niks binnen hoeft te doen.

 

/zODd

 

Ja ik dacht dus 2 generaties autoflowers in hetzelfde seizoen te doen. Of gaat dat ook beter pas in mei ?

(Misschien wel als je denkt, mei er in juli klaar, aug er in okt klaar ^^ ik ben ook zo ongeduldig :lol: )

 

Maar zaaien er veel mensen in de volle grond, ik zie vooral veel verslagen van mensen die eerst voorgroeien.

En hebben die mensen nog advies over hoe ze zaaien in de volle grond?

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
En hebben die mensen nog advies over hoe ze zaaien in de volle grond?

Bedankt!

 

 

handje natte aarde en een zaadje dr in....

 

gallery_22583_12055_687966.jpg

 

gallery_22583_12055_334570.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

kzou dit niet doen met duur gekocht zaad...wel met eigen zaad.... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste eet je een week fruit van te voren en wat fruitachtige wiet paffen zou het wat vruchtbaarder kunnen maken als je met eigen zaad kweekt :bier

 

 

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dank je carpe_diem (en magnefiek :bier ), ik heb ze ook die bekertjes erover staan. Het zal wel de bodemtemperatuur en mijn ongeduld zijn dat ze ook zo niet in april al de grond uitspatten :D

 

Mag ik nog wat vragen? Ik heb geen ervaring met planten van onder TL naar buiten brengen. Maar dacht misschien dat ze zo wel wat stress ondervinden van het veranderende licht (dichtheid/spectrum en evt zenith/azimuth)

Het gaat hier om PP en NL5 waarover ik me een beetje zorgen maak of ze op tijd gaan bloeien voor een zadenkweek.Mijn plan was om (althans een deel) buiten in de volle grond te zaaien tussen 9-15 mei en dan voor de zadenkweek begin juli stekken te snijden. Stel ik zou ze wel binnen voorgroeien onder 2xTL5 (4k/6,5k), wat is dan het beste om aan te houden qua uren licht. Hetzelfde als buiten, of misschien wat meer omdat de flux dichtheid van zo'n TL5 wat lager is dan het licht buiten. Of is die stress van binnen naar buiten verwaarloosbaar? Bedankt,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is het probleem met het gewoon buiten zetten.. Ik had de planten hier eerst in de serre voor het raam staan, toen gingen ze strekken, toen heb ik ze gewoon buiten gezet waar ze tekeer zijn gegaan met stormachtige wind enzo, en ze zijn allemaal heel gebleven. Op het begin zette ik ze wel naar binnen als het hard ging regenen ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja dank je carpe_diem (en magnefiek :) ), ik heb ze ook die bekertjes erover staan. Het zal wel de bodemtemperatuur en mijn ongeduld zijn dat ze ook zo niet in april al de grond uitspatten :tu

 

Mag ik nog wat vragen? Ik heb geen ervaring met planten van onder TL naar buiten brengen. Maar dacht misschien dat ze zo wel wat stress ondervinden van het veranderende licht (dichtheid/spectrum en evt zenith/azimuth)

Het gaat hier om PP en NL5 waarover ik me een beetje zorgen maak of ze op tijd gaan bloeien voor een zadenkweek.Mijn plan was om (althans een deel) buiten in de volle grond te zaaien tussen 9-15 mei en dan voor de zadenkweek begin juli stekken te snijden. Stel ik zou ze wel binnen voorgroeien onder 2xTL5 (4k/6,5k), wat is dan het beste om aan te houden qua uren licht. Hetzelfde als buiten, of misschien wat meer omdat de flux dichtheid van zo'n TL5 wat lager is dan het licht buiten. Of is die stress van binnen naar buiten verwaarloosbaar? Bedankt,

 

 

ik heb geen idee...kheb bijna geen tl ervaring...tl en vroegbloeiers is geen goede combi...hpi...moet kunnen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...