Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bio Logicus

4 x Amnesia, 400 watt, aarde

Recommended Posts

Jammer van de vergeling man, ze moeten nog even, kan je niet een beetje bitterzout oplossen, of maerl topdressen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoo Predator :D Niet best, niet best... Sterker nog ze zijn wijlen :rofl

 

Ik ben wat meer gaan voeden nog en heb wat Mearl gescoord, wist namelijk niet dat je dit ook kon topdressen.. Weer wat nuttigs geleerd :D Ik zag vorige week wat witte spint vlekjes op de bladeren verschijnen, maar wilde nu er toppen aan zitten niet meer spuiten. Zocht er ook niet teveel achter.. Dacht "die beestjes zullen nu niet nu die planten zo groot en sterk zijn een enorme inhaalslag maken..." Niets bleek minder waar. Na ze een paar daagjes niet gezien te hebben maakte ik woensdagochtend de tent open voor wat foto's... en schrok me helemaal de t*ring.

 

Een en al witte vlekken, bij veel bladeren ook de "handpalmen" zegmaar compleet wit weggetrokken. Overal spintjes, flink aan het rondlopen, zelfs heel brutaal aan de bovenkant van de bladeren, te veel om te tellen. En eitjes van hier tot Tokio.. Zag ze ook al in de lucht in webbetjes hangen en ook in bladoksels :blink: Stervende bladeren enz...

 

Aangezien het toch al maanden totaal niet meezit direct besloten om geen risico te nemen en alles om te halen. Was echt in de veronderstelling dat ze weg waren de spintjes, maar nu ging het in 1 week al zo hard dat ik direct visioenen kreeg van ingespinde toppen en een compleet vernaggelde oogst.. Wat ik nu echt niet kan gebruiken, stash is op en ik moet de zomer nog door.

 

Maar zit nu dus met een pluk Amnesia die een krappe 6 weken gebloeid heeft en niet gespoeld is :D Ben benieuwd of er uberhaupt smaak aan zit.. Ze zijn gelukkig wel goed vet dus stoned word ik vast.

 

Wel echt doodzonde want er zaten nu al grotere toppen aan dan mijn vorige rondje en het lijkt qua volume ook meer te zijn.. Had deze echt heel graag afgemaakt.

 

Al met al dus een mislukte ronde. De spintjes zullen ook wel een aandeel hebben gehad in het vergelen dus ik hou het op een combi van dat plus Ca/Mg probleem.

 

Laat het even tot na het weekend in de tent, daarna mag het rustig ergens naast de tent afdrogen. Dan trek ik 1 van mijn buitenplanten naar binnen en ga die in de tent afbloeien. Zo kan ik zonder budget toch nog ff een rondje draaien en heb ik over een week of 8 toch een klein oogstje. Om dan evt het gat tussen deze lading en die van de buitenplanten in october op te kunnen vangen.

 

Als het droog is drop ik nog een berichtje en wat pic's van het eindresultaat. En van de eenzame strijder die van binnen, naar buiten, terug naar binnen verhuist om de zomer van Bio te redden.

 

Predator bedankt voor je comments/tips en in het bijzonder ook Krasi, bedankt gozer, altijd nieuwelingen (en mij :) ) aan het helpen. Props daarvoor!

 

En alle anderen ook bedankt voor de opmerkingen.

 

Groetjes enne.. Hou ze bij jullie wel groen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balen Bio :D , soms is het dweilen met de kraan open, dan kan je idd beter stoppen, ik zou die buitenplant even goed behandelen op ongedierte en je hokkie goed schoonmaken, succes kerel :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is balen, had je maar wat mg toegevoegt.

 

Spint is natuurlijk ook harder gegaan naar mate je planten zwakker werden.

 

Volgende keer beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...