Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dutchman

bladproblemen onderaan de plant

Recommended Posts

Hallohallo,

 

hier dus men topic over dat oh zo ergerlijke bladprobleem.

ik geef men schatjes soil a+b van goldlabel en ecolizer bloom up. en nog wat andere topbooster die ik gratis bij men tent kreeg.

men PH hou ik altijd op 5.5 en een EC meter heb ik niet

ze zitten ongeveer in de 4de week bloei en sinds 2 dagen zijn de onderste bladeren raar beginnen doen.

de zijkanten van de onderste bladeren verwelken precies en de kleine blaadjes onderin bij de vertakkingen waar de toppen opkomen ook. maar niet bij alle planten.

ik heb al redelijk wat zitten zoeken en dit zijn de mogenlijkheden volgens mij: een K tekort, teveel water(dit denk ik eerder van niet maar het is een mogenlijkheid)

ook heb ik ergens gehoord dat als je een topbooster gebruikt het kan zijn dat je plant geen voeding meer geeft aan de onderste bladeren maar aan je toppen. ik hoop dat het het laatste is maar ik weet het echt niet..

zou ik deze slechte bladeren dan van de plant halen? of heeft dit een negatief effect op mijn toppen?

 

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

met vriendelijke groetjes

dutchman

gallery_33273_13860_258397.jpg

gallery_33273_13860_400843.jpg

gallery_33273_13860_150325.jpg

Edited by dutchman

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH op 5.5 :wave: je draait op aarde toch?

 

 

:tu

gallery_26140_11190_42247.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
PH op 5.5 :wave: je draait op aarde toch?

 

 

:tu

gallery_26140_11190_42247.jpg

 

jup, kheb meerdere keren 5.5 ph gelezen dus dat heb ik altijd al zo gedaan. heb ook nog geen enkel probleem gehad tot nu toe.

u advies is dus men voedingswater minder zuur maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pH rond de 6 houden dan zit je een stuk veiliger. 5,5 is voor hydro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, minder water geven doe ik al en de ph ga ik ook aanpassen. moet ik dan de kapotte bladeren laten hangen of het best eraf halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd wat minder wateren en ph op 6.0 zoals de rest ook al zegt

Share this post


Link to post
Share on other sites
soil a+b van goldlabel en ecolizer bloom up. en nog wat andere topbooster die ik gratis bij men tent kreeg.

 

men PH hou ik altijd op 5.5 en een EC meter heb ik niet

 

ze zitten ongeveer in de 4de week bloei

 

De beruchte weken, week 4 begint he gedonder en week 5 zit het in al de glazen :D ..

 

je geeft zelf al antwoord op wat mogelijk je problemen veroorzaakt, zie wat ik quote :D

 

enne.. beter water geven, ziet eruit alsof je van (te) nat naar kurkdroog gaat en dat met al die spullekes die je meegeeft :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beruchte weken, week 4 begint he gedonder en week 5 zit het in al de glazen :lol: ..

 

deze uitspraak ken ik niet zo goed, wat wil je hiermee zeggen?

enja, dat watergeven ben ik aan het regelen en best dan de andere topbooster er niet meer bijgooien?

toevallig ook een antwoord op wat ik met de kapotte blaadjes moet doen? :D

 

alvast bedankt!

dutchman

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanaf welke weken ga je de (bloeivoeiding) ophogen en komt de bloei goed op gang meestal en gaat de plant echt aan het werk als het ware?

Veel kwekers lopen in deze weken tegen problemen aan omdat tegen deze tijd de buffer vd aarde wel zo'n beetje is uitgewerkt en je dingen in de platen gaat zien.

 

bladeren haal je pas van de plant als ze in de weg zitten of meer dan 50% aangetast zijn, de plant laat ze zelf wel vallen als ze niet meer nodig zijn en ze worden ook gebruikt als kliko's, als je de ene weghaalt heb je dag later 2 andere bladeren die ook beginen.

 

Als 1e zou ik maar even informeren bij Gold Label welke boosters je nu wel/niet toe kunt voegen aan de soil lijn, 2 is sowieso beetje teveel van het goede want beide zullen een volle aanvulling zijn op een al bestaande lijn en dat combineren kan raar uitpakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow, ideaal. kheb weer heel wat bijgeleerd haha

ik ga het een paar dagen aanzien en als het nog foutloopt horen jullie het wel.

 

bedankt iedereen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...