Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Walt

Ideale buiten soorten

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ga voor de tweede maal kweken in een kas. Vorige keer heb ik White Widows gehad, die gigantisch werden (meer dan 3 meter hoog en 2 meter breed) maar laat bloeiden en in te kleine potten stonden of te vroeg geplant waren.. Voor de rest was de kwaliteit echt goed, maar dus wel toprot.

 

Ik wil nu weer 5 planten gaan kweken op een kasruimte van 4,5 meter bij 2 meter en ongv 3 meter hoogte (mogelijkheid tot uitgraven) in grote boomkweek potten en wellicht 1 in de volle grond.

Wellicht dat ik nu wel ga verduisteren. Ik ga geen autoflowering planten.

 

Ik ben op zoek naar een van de meeste ideale soorten zaad.

- Schimmelbestendig (geen ventilatoren, alleen natuurlijke bries wind)

- Korte bloeiperiode en vroege bloeiperiode

- Bestendig tegen hoge temperatuurschommelingen (nacht en dag schelen veel in een kas)

etc

 

Soorten buitenwiet:

Church

Ams

Big Bang

Heribei

Royal dane

Big Northern

Ierdbei

Early Skunk

Northern Light

...

etc.

 

Ik ken de specifieke eigenschappen niet van deze soorten en kan deze ook moeilijk vinden. Kan iemand mij vertellen welke het meest geschikt zijn, welke zeer populair zijn door hun opbrengst/groei eigenschappen/blow eigenschappen?

 

Thx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de heribei in een kas veel rot zou geven, het is wel een mooie soort. Te hoge luchtvochtigheid geeft snel rot met zulke compacte toppen.

De rest van de soorten heb ik geen ervaring mee. Maar waarom doe je ze in potten en niet gewoon alles in de volle grond? Scheelt ook weer ruimte in de hoogte, anders ben je alweer 50cm kwijt aan de pot.

 

Gr Monti

 

Ik denk dat de heribei in een kas veel rot zou geven, het is wel een mooie soort. Te hoge luchtvochtigheid geeft snel rot met zulke compacte toppen.

De rest van de soorten heb ik geen ervaring mee. Maar waarom doe je ze in potten en niet gewoon alles in de volle grond? Scheelt ook weer ruimte in de hoogte, anders ben je alweer 50cm kwijt aan de pot.

 

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen idee, geen ervaring met kas wiet, maar sensi heeft het er specifiek bij staan bijv.

 

ik zou gewoon eff op google zoeken naar kas wietzaden bij de grote zadenboeren, eventueel hun bellen, doe ik ook wel eens.

 

succes.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe dikker vetter en massiever je toppen zijn des te meer kans op toprot.

Zeker in een kas zonder ventilatoren.

Zelf heb ik het minst last van rot gehad met soorten die me fluffy toppen gaven.

Je kans om rotvrij te oogsten neemt enorm toe als je met degelijke ventilatie gaat werken.

Maar zelfs dan...

Er bestaan geen 100% rotbestendige soorten...zorg dat je plant zo gezond mogelijk is daarmee verlaag je de kans op rot ook.

Dus soortjes te over!!!

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens wat ik hier al heb gelezen moet de Frisian Dew van Dutch Passion een goeie plant zijn voor jou.

Zowiezo ventileren in je kas. Indien je kleiner planten wil, moet je toppen.

 

Greetz

Edited by Grow.Be

Share this post


Link to post
Share on other sites

(Veranderd) plan:

Ik ga een nieuwe kas opbouwen mbv zeil en palen met schuin dak.

Ik wil bij nader inzien toch gaan verduisteren om rot te voorkomen. Moet de gehele kas verduistert worden aan alle zijkanten ook?

Toppen had ik eerst ook gedaan en ga ik nu ook weer doen uiteraard.

Ventileren ga ik toch doen. Ik heb 2 oude computer ventilatoren gevonden. Kan ik lucht de kas in en uit blazen.

Ik ga de Early Skunk van Sensi (65% sativa, 35 % indica) kopen en eerst laten groeien onder tl buis in een minikasje binnen.

Of denken jullie dat de Early Skunk te hoog wordt voor in de kas?

http://sensiseeds.com/gefeminiseerde-zaden...k-gefeminiseerd

Ik denk dat ik volgende week begin met ontkiemen.

 

Op/aanmerkingen hoor ik graag

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je gaat verduisteren betekent dat 100% donker, van alle kanten, er mag 12 uur per etmaal geen licht bij de planten.

Houzgroen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de vraag of ze te hoog worden moet je wel even aangeven hoe hoog je nieuwe kas wordt :D

 

Verder denk ik dat 2 computer ventilatoren niet genoeg is, er moet neem ik aan een aardige luchtstroom onstaan wil je het rot tegen gaan.

Heb je verder de topics die over planten in kassen gaan gelezen? Want volgens mij staat als deze info in het topic van plantkas.

 

De topics van plantkas:

 

1

2

3

4

 

Hoop dat je er wat aan hebt :lol:

 

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...