Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bani

Vragen bij aanschaf kweektent

Recommended Posts

Beste allemaal,

Ik ben nog maar net bezig aan mijn eerste grow, en moet nog veel leren en lezen. :tu

Wil echter alvast uitkijken naar een upgrade van mijn huidige setup, (2x55 tneon in een zelfgemaakt kastje)

Want daarmee ga ik het niet redden :wave:

 

Na wat lezen heb ik een pakket samengesteld om een beter beeld te krijgen en daar heb ik wat vragen over...

Dit had ik uitgezocht bij puksupport:

 

Secret Jardin Darkroom dr90 II kweektent 90x90x180cm

Gavita Digistar 400 watt dimbaar EVSA

SCHAKELKAST 2X600W+KACHEL

Gavita kap tbv IR lamp

Gavita IR 400 watt lamp

SUPERPLANT METAL HALIDE 250 WATT lamp

 

Ruck RK125LS 330M3 - •Schakelaar met 4 snelheden

PHRESH FILTER 500M³

Combiconnect Ø127mm ds 6M

 

Met nog wat klein spul erbij zal het wel iets over de 700 euro komen..

Kunnen de pros hier even naar kijken en eventueel commentaar geven?

 

De vragen die ik zelf heb:

 

Is de buisfan de juiste kuize, is hij sterk genoeg voor in de zomer bijv ? (500 m3 softbox met variac beter? is natuurlijk veel minder handzaam)

Als mijn afzuiging uitvalt, brand mijn tent/huis dan af? (hoe gevaarlijk is de HPS warmte)

Kan ik het kachel contact zien als beveiligd continu contact?

 

Eventueel zou ik ook met een ir250 lamp kunnen starten

 

Veiligheid gaat voor alles bij mij, en zou graag feedback krijgen over zon warme lamp in een tentje..

Alvast bedankt voor de evntuele comments

Cheers

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

57 keer bekeken geen reacties :wave: :tu

 

Hopelijk komt er toch iemand voorbij die mij wat kan vertellen over HPS warmte in zon gammel tentje, en hoe het zou gaan als de afzuiging bijv kapot gaat.

Dit is mijn voornaamste vraag

Alvast dank voor eventuele reactie

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bani,

 

Zelf is mijn ervaring beperkt en wegens omstandigheden heb ik mijn 2de kweek

moeten stop zetten...

 

Mijn ervaring met HPS is dat het wel lekker warm word in de tent...

Maar ik heb toch lekker gekweekt met de 400watt hps.

Zorgen voor goede luchtdoorstroming net onder de lamp anders droogt alles snel uit volgens mij.

 

Maar er zitten hier veel pro's en die zullen u wel helpen...

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ,.. of je nou blij moet zijn met mijn reaktie weet ik nou ook weer niet, lol

 

Ik denk niet dat je lamp zo'n stralingswarmte afgeeft dat ie op 40cm dingen spontaan laat branden.

 

Wel heb je kans als je afzuiger uitvalt, dat je hoge temparturen krijgt waar je planten niet blij van zullen worden.

goede afzuiger is belangrijk.

niet voor de warmte alleen maar ook voor de geur natuurlijk.

en lijkt me de 500 m3 softbox een beter keuze,. A heb je meer over capasiteit waardoor hij niet zo snel hoeft te draaien en stuk rustiger word.

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt,.

 

 

 

Gr Kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je setup ziet er perfect uit koop zo een kleine brandblusser van 20 euro erbij.

ik heb een sj 80 en een 400 watt i.r. werkt perfekt in zo een ruimte.

ik zou voor de zomer wat grotere softbox nemen zo een buis ding krijg je spijt van.

met uiteraard een goede dimmer.

 

edit:Niet op je lamp blazen he met iets de warme lucht hoort naar boven te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kweektent die je wil kopen is niet lichtdicht. Ik zou wat meer uitgeven en bijv een intense te kopen. Verder hoe grotere afzuiger hoe zachter hij draait.

 

 

SUcces

 

 

Greetz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal bedankt voor alle reacties

Blueberry ik hoop dat je weer in de gelegenheid komt of bent om te kweken

'pro's' was een beetje verkeerde woordkeuze van mij alle reacties zijn welkom je hebt meer ervaring dan ik :o

 

Hey kutkweker ben ik zeker hoor :)

Ik zal dan idd voor een softbox gaan als dat beter is

Dus als de afzuiging bij een 400watt voor een goed aantal uren uit gevallen zou zijn zullen je planten het waarschijnlijk moeten bekopen maar het word niet zo warm dat de tent vlam kan vatten? :wave:

(heb eens brand gehad van een plantage naast mij waar ik niet eens van wist dat die er zat.. wel grotere schaal gelukkig kwam ik goed weg door gunstige wind stand en dat er een steeg tussen zit)

 

Nighthaunter klein brandblussertje heb ik al voor mn tneon kweekje en zal dan kijken voor nog evt extra veiligheid vast wel een extra rookmelder ofzo

Zal zorgen dat er geen fan op de lamp komt te blazen maar mooi eronder door ;)

 

Hey leila ik denk dat de intense te groot voor mij is.. dit is volgens mij de kleinste: 120 x 240 x 215cm

Heb ze al wel bekeken en ze zien er idd van betere kwaliteit uit ook als de kleinere tenten.

Hoe erg is het dat die tent niet helemaal lichtdicht is?

Van fotos vind ik de 'homebox silver' er ook wel goed uitzien en die zijn er in kleinere formaten misschien beter dan secret jardin?

 

 

L3dnov kheb heb al meerdere complete tent sets bekeken maar wil graag een EVSA dat lijkt me beter en veiliger..

voor de rest probeer ik ook goede kwaliteit spullen te kiezen

Door alles los uit te kiezen betaal je idd wel meer :tu

Het is trouwens puur voor eigen gebruik als ik 150 gr ofzo oogst heb ik denkik al ruim voldoende per oogst

 

 

Zal maar weer eens wat gaan lezen^^, meer reacties welkom.

Denk wel dat ik het toch bij 400 watt wil houden

Verder suggesties voor producten welkom ik heb verder nog niets besloten buiten dat ik goed spul wil proberen te halen

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom gebruik je die 2x55w tneon kast niet om je zaden of stekken voor te groeien ? Of moederplantje(s).

Dan heb je gelijk ook geen nood meer aan een groei lamp voor in je tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe erg is het dat die tent niet helemaal lichtdicht is?

 

Lichtstress dus kans op herma´s.

 

Greetz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leila hoe weet je dat een secret jardin 2 dr 90 niet lichtdicht is volgens mij namelijk wel.

ben er wel is in gaan zitten en alles dicht gedaan en licht aan.

Maarja mijn ruimte is wel donker voor de rest misschien vol in de zon dat ie lekt ik zou het niet weten vraag aan doc die is leverancier

 

@l3dnov daar zitten alleen maar b artikelen bij die die waarschijnlijk later toch weer gaat vervangen dus ben je duurder uit.

 

Maar bani die gavita i.r. 400 watt is helemaal niet heet hoor en zonder afzuiger word het echt niet zo heet dat het in de fik vliegt.

Kijk even op de secret jardin site daar zie je specificaties over hun 2de model en welke hitte het aan kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dat zo erg NH? want ik zat er eigenlijk aan te denken zo een set voor de winter. geen aanrader dus...

 

en een EVSA is inderdaad beter, misschien kan je een leuke korting krijgen als je alles in een keer koopt? toch opletten, zou zonde zijn als je voor 700 E straks ook een grotere tent had samen kunnen stellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Allemaal ;) ,

Hey b0bje gelijk heb je zo zou ik het inderdaad ook kunnen doen :)

Dat heb ik nooit in gedachte gehad toen ik de tneon kocht

Evt zou ik hem wel alsnog kunnen halen zodat ik daarmee kan expirimenteren en evt alsnog tegelijk een tneon kweekje voor de lol erbij kan doen

 

Leila volgens mij heb je wel gelijk maar ik denk niet dat het me ervan zal weerhouden om toch een tentje te halen

Als ik de spullen eenmaal heb en ik zie gelegenheid kan ik altijd op mn gemak nog een kastje bouwen :tu

Voor de rest als de tent niet in volle zon staat in de donkerperiode denk ik dat je opzich wel herma free zou moeten kunnen kweken...

Helaas heb ik geen klein formaat tentjes gezien van een kwaliteit die zo goed lijkt als die van die intense serie.. volgens mij zijn die er simpelweg niet

 

Hey Nighthaunter danku dat wou ik graag horen..

De IR leek mij juist omdat er geen groot reflector dicht om zit een lamp waar de warme lucht er mss iets makkelijker bij vandaan kon komen

Heb mij trouwens niet vastgelegd op de IR en wil best een andere halen (had ook naar de triplestar gekeken)

Gavita lijkt mij iig goed spul

 

L3dnov ook jij weer bedankt ik ga misschien wel even een mailtje sturen voor ik zou gaan bestellen weetniet

Tja dat blijft wel het dillema denkik altijd..

Zo is een beetje meer watt equipment maar een beetje duurder en voor je het weet heb je ne 1000watt gekocht :o

600 watt zou ik misschien nog wel overwegen maar denk hoe onopvallender hoe beter..

Ik zal nog even kijken hoeveel het relatief scheelt in hitte tussen een 400watt en een 600watt afgelopen dagen zeer druk en niet meer gelezen

 

Zal het iig laten weten als het zover is en imput nog altijd welkom tot zover bedankt :wave:

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...