Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Datacode

paddo kweekset vraag

Recommended Posts

Ik heb een vraag ik heb twee weken geleden een ready to grow kit gekocht zins gisteren begonnen de paddo,s te groeien nou is het probleem er groeit maar 1 paddo in de kit nu is mijn vraag zullen de komende dagen meer paddo,s gaan groeien ?

 

Mvg Datacode

Share this post


Link to post
Share on other sites

.......... de tijd zal het leren ........

 

paddo's of weed ... verrassen doen ze alle 2 !

 

suc6 met je kweekje !

 

rainbowgreets...:D

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal morgen wel even een foto posten messchien zie ik er morgen wel meer opkomen i hope haha

 

Mvg Datacode

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_28971_13417_550425.jpg

 

Hier de foto nou zag ik vandaag dat er nog 1 begint te groeien ik hoop dat dit de aankomende dagen er nog meer worden maar ik vind twee wel een beetje weinig voor zoon kit

 

Mvg Datacode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand een idee? Ik heb trouwens gelezen dat de tweede flush meestal beter is als de eerste klopt dit?

 

Mvg Datacode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Je moet er wel voor zorgen dat de temperatuur VRIJ STABIEL blijft TUSSEN de 21/23c ..

Zo zullen de meesten gelijkmatig opkomen omdat de condities ideaal zijn tesamen met een hoge luchtvochtigheid.

Belangerijk is dat je het overdag ook licht geeft (hoeveelheid maakt niet uit, NIET IN DE ZON!) en dat donker ook echt donker is.

Hiermee kom je al een heel eind. Nu zie ik dat je een kleine growkit hebt, Verwacht hier niet te veel van !.

 

Maar om te beginnen zou je alles in een kast of bak kunnen maken waar lucht in kan en bijv een tl balkje met een tijdklokje.

Het is ook verstandig om elke dag of een aantal keer de zak te openen en er ff verse lucht in te wapperen. (kan geen kwaad) alleen maar goed.

 

Als je verder nog vragen hebt hoor ik het wel anders pm :lol:

 

good luck

 

Gr MrG

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MrG

De temperatuur is helaas niet stabiel geweest dit is mijn eigen fout nu je dit zegt denk ik dat dit wel de voornaamste rede is dat er zo weinig opkomen naja volgende keer beter ik oogst gewoon wat er te oogsten valt ;) wel leuk om te zien hoe paddo's groeien dit is de eerste keer dat ik paddo's kweek :lol:

 

Mvg Datacode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geeft niks, helemaal niet omdat het je eerste keer is.. (iedereen zal dit wel merken dan ;-) )

Nu heb je nog een Kit, maar stel je eens voor dat je al die preparaties eerst ook moest doen om een kit te maken :lol:

De soort die je erin hebt staan lijken mij Ecuador's? maar kan ook Gt of mck zijn maar moeilijk te zien zo.

 

Zorg dat je wel alle pins (paddos die stilstaan blijven en kleine) er allemaal uit haalt!

Daarna kan je je grow kit in een schone pan met water leggen en daarbovenop een schoon bord (gewicht)

Deksel er op en min 12 uur laten soaken. daarna goed laten uitlekken ! het mag niet stront en stront nat zijn maar gewoon nat je snapt me.

Dan kan je je kweekbakje ook omspoelen en je substraat er weer in doen en in de zak zoals je het nou hebt.

 

En niet te vergeten.. water spuiten met schone plantenspuit 1x daags en vergeet niet de zak uit te luchten, (het moet geen sauna worden in die zak)

 

Verder wens ik je veel succes als je vragen ofzo heb hoor ik het wel anders pm/msn

 

Groeten MrG

 

P.s tripze.., enne niet te vergeten wel je handen wassen /desinfecteren /handschoenen alcohol oid.

en niet in die zak gaan hijgen of er met je haren hoofd boven hangen ;) dan komt het wel goed haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MrG

Haha de handjes worden grondig gewassen met Detol :lol: De soort is trouwens Psilocybe cubensis Cambodian. Alle pins haal ik er zeker uit heb gelezen dat dit de volgende flush kan verpesten en dit willen we niet natuurlijk! ;) Trouwens in de handleiding van deze kweek kit stond dat je maar 1 keer water moet geven en dat dit totaan de volgende flush voldoende was. Ik weet niet of dit corect is en of het messchien beter is zoals jij zegt om 1x per dag water te spuiten?

 

Mvg Datacode

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou wel de aborts weghalen.. Je moet ze er gewoon netjes afdraaien/duwen.. en niet zo eraf trekken/breken zodat er nog een stuk afgebroken paddo inzit zegmaar..

Jou growkitje is een mix van vermiculiet als casing. ik zelf doe dit met coco coir, lijkt een beetje op koffiedik.

Verder werkt een zak goed als kweekzak maar zelf zet ik de bakjes altijd los in een doorzichtige(schone) tupperware bak

en daar heb ik dan aan de zijkanten gaten gemaakt rondom met daarin een pluk filterwatten in elk gat (aquarium filterwatten, of de binnenkant van een knuffelbeer /polyfill) zo komt er wel verse lucht in maar geen bacterien.

En als Constante warmtebron zou je een elektrische deken kunnen gebruiken of een aquarium/terrarium verwarmings matje/elementje. Maar je kan ook gewoon een mooie daglicht witte tl lamp nemen, zorgt ook voor een goede conditie..

 

Maargoed miss omdat dit je eerste keer ook is dat je allemaal zoiets hebt van wtf?! maar je kan beter even de basis proberen te begrijpen dat scheelt al heel veel, en dan verwijs ik je door naar posts van NEDERWIERIE ,--->

 

http://www.wietforum.nl/basis-uitleg-paddo...aal-t75058.html

Genoeg van te vinden in dit grote topic.

In feite heeft hij al een boel topics gemaakt wat jou en anderen een boel duidelijk kunnen maken en mij weer typen scheelt.

 

P.s wel nice soortje die cambodians. heb ik hier nog wel een print van :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MrG

Die Abort paddo's zijn die kleine toch die naar beneden groeien aan de zijkand enzo? Trouwens bedankt voor de link :lol: Ik ga dat topic eens goed doorlezen ;)

 

Mvg Datacode

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet zozeer die aan de zijkant, kan ook.. maar gewoon.. degene die stil blijven staan en niet groter worden dan een duimpie dat zijn aborts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...