Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
izroc73

Sour OG Kush

Recommended Posts

gallery_18850_13797_50712.jpg

 

Meeste potjes gevonden op straat bij huis-afval.

toch makkelijk, welliswaar niet vierkant dus iets minder wortel(ruimte).

7 Sour OG Kush zaden, in iedere pot 1.

Tegen advies (rijstbakje met gaatjes en watjes) in de Posi methode geprobeerd om te ontkiemen,

gewoon in lage water in wit plastic coffeebekertje, iedere dag water verversen.

Op het kabelmodem want die is lekker warm.

Hopen dat de kat van de buren het bekertje niet omdondert per ongeluk.

 

Het plan is om in een Homebox 1.8 met een 400w en 500m3 slakkenhuis af te bloeien.

 

Na 1 dag bij paar zaadjes al wortel zichtbaar, na 2 dagen helemaal.

Meteen in de grond ermee, en hopen dat er binnen een paar dagen wat groen zich boven de grond

laat zien.

Hopen jullie met mij mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mits shopwiet normaal zaadloos is, is de kans dat je zaad herma genen heeft groot dus je hebt wel veel kans dat je wiet vol zaad gaat zitten , maar ik duim mee :D

 

het is nooit aan te raden zaad dat je vind in wiet te gebruiken, tenzij je zeker weet dat de bestuiving door een goede man gebeurt is, mr dit kun je zelden zeker weten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop met je mee!

ik ga dit weekend hoop ik ook beginnen met ontkiemen voor de eerste keer in mijn leven

ik zal je zeggen ik ben hardstikke hyper en alles het lijkt me zo geweldig om straks mn eigen wiet te kunnen roken haha!

heb jij nog tips voor mij bij het ontkiemen?

 

en heel veel suc6 met je kweekje!

ga je binnenkort een foto update geven? :)

 

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

na jaren ervaring kan ik je over ontkiemen 1 ding zeggen,

al die "middeltjes en trucjes" zijn verloren moeite en weggegooid geld :)

 

gewoon een klein potje met wat vochtige potgrond en het zaadje een halve tot max 1cm diep

en niet te hard aanduwen en zorgen dat de boel niet uitdroogt door een propagator ofzo

 

dan na het eerste dat boven komt nog 4 dagen wachte, dan alles dat nog niet boven is weer opgraven en omdraaien want die zijn wsl naar onder aan het groeien :D

 

na bijna alle methoden geprobeerd te hebben was deze zeker de betrouwbaarste en makkelijkste...

 

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

was niet van plan ze in een propagator te doen maar gewoon op de vensterbank met eventueel plastic met gaatjes erin erover??

Share this post


Link to post
Share on other sites
dan alles dat nog niet boven is weer opgraven en omdraaien want die zijn wsl naar onder aan het groeien :D

 

na bijna alle methoden geprobeerd te hebben was deze zeker de betrouwbaarste en makkelijkste...

Ben ik het toch niet helemaal mee eens...

Het opgraven van je zaadjes is niet zonder gevaar en hiermee kan je de net ontwikkelde worteltjes makkelijk beschadigen.

 

Naar mijn idee is het ontkiemen van zaden het makkelijkst in een spongepot (of iets wat hiervoor door kan).

Je kunt zo de ontwikkeling makkelijk in de gaten houden en hoeft de zaden niet meer aan te raken nadat je ze gezaaid hebt, wat beschadigingen helpt voorkomen.

Zet ze onder een lichtbron zodat de wortel naar beneden groeit en de blaadjes naar boven.

 

Succes!

 

Groeten,

P.P.

Share this post


Link to post
Share on other sites
... dan alles dat nog niet boven is weer opgraven en omdraaien want die zijn wsl naar onder aan het groeien :D

Waar in de zwaartekrachtloze ruimte kweek jij?

 

P.S. O.T. Succes met je kweek, izroc73!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ervaring zegt mij dat ongeveer 1/10 zaadjes naar beneden ipv naar boven groeit, wat je ook doet.

Deze worde vaak vergist met niet uitgekomen zaadjes en weggegooid :D

Dit heb je ook in spongepot's of jiffi's oid maar die kun je dus moeilijk opendoen zonder de pen te beschadigen...

 

@ kernkop

 

Je moet gewoon zorgen dat ze niet uitdrogen mr ook niet kletsnat staan, hoe je dit doet maakt niet uit.

Dus plastiek met gaatjes kan maar let wel op dat de blaadjes het plastiek niet raken.

Of je kan ze ook gewoon vochtig houden dmv voorzichtig water bij te gieten als ze wat droog komen te staan, dan hoeft een afdekking helemaal niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, ik hoop met je mee :D

 

Tis hartstikke laggen om een keer te proberen.

 

Belangrijkste is een temperatuurtje boven de 21 graden (tot max 27 graden)

en inderdaad lampje erboven, spaarlampje is een mogelijkheid.

 

Probleem in de vensterbank is dat de temperatuur daar snachts flink omlaag gaat vanwege de koude buitenlucht die tegen het raam aanslaat.

 

Toch zou ik je adviseren om wat zaadjes te bestellen zodat je niet zaad uit herma's gaat opkweken.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de vele positieve reaktie's!

Ze zijn allemaal boven de grond gekomen.

 

gallery_18850_13797_110324.jpg

 

Ik had de verwarming de hele nacht aangelaten in de woonkamer en dat scheelt.

Ik besproei ze vrijwel dagelijks met een plantenspuit, zo een die je door pompen op druk kan zetten.

 

gallery_18850_13797_63082.jpg

 

Ik laat de zaadhoesjes gewoon nog op de topjes zitten, ik ga niet pulken, te riskant.

Het valt er uiteindelijk vanzelf wel vanaf.

 

gallery_18850_13797_243885.jpg

 

Hopelijk is het binnenkort buiten beter weer (het gaat vannacht nog vriezen), dan kunnen ze wat afharden,

en anders gaan ze misschien teveel strekken (zo zonder wind).

Enkel omdat het zo'n speciaal soortje is ga ik er denk de whole way mee. Van de 7 planten zijn er wellicht 3 of 4 vrouwelijk. Jullie gaan het allemaal via virtueel weg meemaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee izroc,

 

Vaak zijn het wel vrouwlijke zaadjes van een herma, doordat er geen y chromosoom in de planten zit, leuk voordeel.

Persoonlijk vind ik het tussen wattenschijfjes nog het fijnst ontkiemen, die blijven het langst op de juiste vochtigheid.

Het is alleen jammer dat je ze dan weer in een ander medium moet zetten.

Daarom is uit gemakkelijkheid inderdaad het fijnste om ze meteen in de grond te doen, dan hoef je ze verder ook niet te storen.

Je kan als je mooie grote zaden hebt ook goed kijken waar het "scharnierpunt" zit en deze vervolgens boven houden met het inzaaien.

Als ik jou was nu een paar weken niet meer wateren. Tenzij de plant anders zegt.

 

Succes nog, ik hoop voor je dat ze niet herma worden.

 

Groeten BoboJonko :lol:

 

b.t.w.: Is het nu een buitenkweek dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee het gaat om een schuurkweekje. Beetje half buiten toch dus.

Maar tot de tijd dat ze in de schuur gaan, staan ze gewoon buiten als het weer dat toelaat.

Ik ga niet met TL-balken o.i.d. te werk.

Meteen onder de 400W lamp zodra het geld daar is om deze aan te schaffen.

Dat duurt nog minimaal een maand, dus tot die tijd ga ik ze toppen en ze kort mogelijk

houden.

Met enkel zonlicht.

 

Bedankt voor de tip over het minder water geven. Ik denk altijd dat de wortels niets te doen hebben

als ze niet vochtig staan, maar zo simpel is het niet.

Onder een lamp heeft om de 2 a 3 dagen water geven toch wel voordelen, daaronder kunnen

ze tenslotte een stuk "harder" gaan.

 

Ik heb trouwens de minimale kleine wortels (enkel gespleten zaden) allemaal naar beneden gericht,

gisteren zag ik nog dubbele stammetjes maar nadat deze in het licht kwamen trokken de kopjes allemaal

als vanzelf naar boven. Het ziet er nou echt uniform gelijk uit qua lengte maar das meestal zo in het begin.

De zaadhoesjes ga ik er nog steeds niet afpulken, dit deed ik in het verleden altijd wel. Maar ik ben benieuwd

hoe de plant het zelf oplost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_18850_13797_164250.jpg

 

Niet echt een binnenkweek nu, maar dat gaat er hopelijk wel van komen.

Ik zet ze zoveel mogelijk buiten in de zon en wind.

Als het regent staan ze binnen, en dat is het merendeel van de tijd toch nog wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok weer een update, de planten staan nog steeds buiten, over een paar weekjes zullen ze onder een 400W lamp komen.

 

gallery_18850_13797_190546.jpg

 

gallery_18850_13797_178752.jpg

 

gallery_18850_13797_299658.jpg

 

Hopelijk groeien ze in 2 a 3 weken lekker bij.

Dan ga ik de 2 in kleine potjes verpoten naar grotere potten en de rest laat ik in de vierkante 11 liter-potten zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, hiero nog geen lamp, kan dit onderwerp verplaatst worden naar outdoor kweekverslagen,

ik heb een stel killer foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

verplaatst

 

kom maar op met die foto's.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
verplaatst

 

kom maar op met die foto's.

 

Grtz,

Dj.

 

 

scit me accu si bijna leeg, ze kome zo

DANK voor de move quicklty neozo

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een haaltje en een slokje (slecht voor me vboeten)

enieways

foto's dudes

eerst mijn albums openen

dan uploaden

 

 

hier zijn ze dan eindelijk

soory voor degene die telkens aan hetreloaden waren in antisipatie

 

anywss eENJOY!

 

 

gallery_18850_13797_178134.jpg

 

gallery_18850_13797_89.jpg

 

gallery_18850_13797_154158.jpg

 

geen verdere opmerkingen, oja de bierval is nodig aan verversen toe, maar niet vanavond!

 

iedere keer als ik langsloop en krijg zo'n vette whiff in me neus, dank ik god of allah serieus

 

:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twee jonge agentjes over de vloer gehad, eindresultaat:

6 buitenplanten mochten blijven staan.

Halve liter bier moest ik door discobak spoelen.

 

:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb je geluk gehad.

Ik hoop dat je de namen van de agenten nog weet voor eventueel later bezoek van andere agenten in de toekomst?

Net als op elk ander werk zet men uit respect geen andere collegas voor het blok.........

Vanaf nu goed opletten dat ze uit het zicht blijven en als ze gaan ruiken de geur zo goed mogelijk proberen te maskeren met bv lavendel, zolang er geen overlast van komt laten ze je 9 van de 10 met rust als ze de planten vorige keer lieten staan.

 

Wel bizar dat je een halve liter bier door moest spoelen hoewel dat uiteraard op dat moment geen enkel probleem is :)

 

Succes met de kweek verder!

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ze mochten blijven staan

 

? heb jij ff geluk.. voor nu...

 

grote kans dat ze nog een keer komen over een maandje

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie planten hoor ! , alleen wil ik wat kwijt maar kwil jou niet afkraken !

 

als je een weedzakje ooit haalt in de coffeeshop en er zitten zaadjes tussen je weed kan je beter metteen terug gaan en vragen of ze niet beschaamd zijn wat voor rommel ze aan jou verkopen ... als ik zo een zakje koop en ik ondek zaadjes sta ik metteen terug in de coffeeshop voor een ander soort weed en liefst zonder zaad ...

 

wat het ook is als je zaadjes in je weed vind betekent dat die weed van een hermaplant afkomstig is en de zaadjes zelf ook herma zullen worden , het kan goed zijn dat je in begin mooie vrouwelijke voorbloei gaat krijgen maar na een tijd ook mannelijke ballen of bannaantjes ..je had beter gewoon met andere zaadjes gekweekt want straks is al deze moeite voor niets ..

 

maar toch wens ik je suc6 met je kweekje en hopelijk leer je er wat uit

 

Groetjes Shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk toppen!

 

gallery_18850_13797_62541.jpg

 

gallery_18850_13797_117679.jpg

 

gallery_18850_13797_165666.jpg

 

gallery_18850_13797_91831.jpg

 

Ik zet de planten nu 's nachts binnen. Anders is het te verleidelijk voor de dieven.

Alle planten zijn vrouwelijk, dit is echt uniek en nooit gebeurd bij me.

Het zijn wel langbloeiers en moeten nog minimaal 6 weken.

Tot 80% van de haartjes is verkleurd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker bezig hee !

en dat uit ''gratis'' zaadjes...

nu maar hopen dat ze geen herma trekken gaan krijgen ! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet toegeven er zaten 1 of 2 bannaantjes in maar dat maakt me geen moer uit.

de toppen zijn wit en vet en plakkerig, goed gelukt wat mij betreft.

nog 1-1/3-de plant te gaan.

 

gallery_18850_13797_8450.jpg

 

Tot volgend jaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...