Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Een zeer goeiemiddag !

 

Met de zon die al een week op temperatuur staat begint het toch stilaan te kriebelen hier in het belgenland !

Ik ben zojuist 20 zaadjes gaan halen in de growshop .

Ook heb ik de plagron groei + bloei besteld. Ga ze vanavond klaarlegge om te laten ontkiemen en zal al dit lekker gebeuren zeker en vast aan jullie tonen :tu

 

Het gaat om deze soortjes ;

 

- 5x Fem Frisian Dew

- 5x Fem Cheese / Greenhouse

- 5x Fem Jack Herrer

- 5x Fem Big Bud

- 1L alga groei

- 1L alga bloei

 

Ik heb al wat ervaring met kweken maar heb hierbij nooit het wietforum gebruikt.

Met zeer veel positieve praat over dit forum dacht ik het toch maar eens te proberen , bij deze !

 

Heb een groentetuintje waar ik vanalles laat groeien; spinazie, salade, tomaatjes, peterselie , zonnebloemen.. Ook hier komen foto's van natuurlijk :)

En elke jaar weer ongeveer 10m² laat ik een plekje vrij voor wat hollandse groente. Van zodra de spinazie eruit is komen mijn plantjes op deze spot. Zal die spinazie nodig hebben met deze joekels te verzorgen !! ;) :(

Zelf rook ik niet meer wegens hartkloppingen paar jaar geleden door het wiet roken.. ik was een serieuze roker.. maar is nu dus gewoon puur hobby'en !

 

Ik zal voor jullie morgen een fotosessie uploaden van de ''spot'' en natuurlijk ook wat mijn bestelling inhoud !

 

Om het nog even kort samen te vatten, ik ga de 20 stuks ontkiemen op vochtige watjes tot ze klaar zijn om over te potten. Duhh.. In kleine potjes gaan ze dan op het dakterras. Dat ik ze van buiten naar binnen kan zetten ivm de weersomstandigheden. En als ze dan eenmaal groot en stevig genoeg zijn gaan ze iets na ijsheiligen de volle grond in!

 

De zon schijnt al lekker op dit moment dus maar hopen dat het een betere kweek word dan vorig jaar met dat ellende weer !!

 

Tot morgen !

Groet Rob :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee klinkt leuk, ik volg je ! Weet jij hoe grOot die frisian dew in potten van +- 20 Liter worden? Ik wil namelijk weten of die geschikt zijn voor mijn balkon :wave:

 

VH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hee klinkt leuk, ik volg je ! Weet jij hoe grOot die frisian dew in potten van +- 20 Liter worden? Ik wil namelijk weten of die geschikt zijn voor mijn balkon :wave:

 

VH

 

Daar kan niemand antwoord op geven

is afhankelijk van wat voor zomer we krijgen, hoe je ze verzorgd, je medium etc..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ vanheezik, geen flauw idee ! :wave:

En denk dat je er niet wijzer van zal worden als je men verslag gaat volgen want ze gaan in de volle grond .

Update volgt morgen !

Edited by RobMarley

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil graag al die soortjes zien groeien in de volle grond.

Dat zal me een mooi bos worden :wave:

 

Veel succes met ontkiemen en outdoorplezier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker waard om nu en dan eens te kijken hoe het gaat met alle groenten, en in de volle grond...zoals blowsterke al zei, dat zal een bos worden.

laat de foto's maar rijkelijk vloeien, en de planten hopelijk goed bloeien :wave:

 

grtz

 

gezelligheids roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ blowsterke & gezelligheidsroker ; Bedankt, leuk om te weten dat jullie mij volgen :(

 

Sorry voor de vertraging maar heb de kans nog niet gehad foto's te trekken, er is wel goed nieuws..

Al 19 vd 20 zaadjes zijn geboren !! :wave:

 

Groet Rob :tu

Edited by RobMarley

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier de langverwachte update .. :(

 

Zoals ik al vermeld had zijn er 19 vd 20 zaailingen geboren, dat zijn er ondertusse 20 op 20 !!

En nee dit is geen 1 april grap ! :)

 

Ben gisteren naar de gamma geweest en heb me wat materiaal bij elkaar gezocht voor een voorgroeihok te maken.

(hout , folie en schroeven) haha

Ze stonden ook te koop in lidl ed maar ik maak het liever zelf ;)

Heeft me wel 4uur moeite gekost op een zaterdagmiddag maar mijn moeite werd beloond !

 

Heb dus een hokje gemaakt van 80l x 40b x 80h met een los dak waar ik kettingkjes aan heb gemaakt waar een TL van 2x 18w aan hangt.

Het is dus de bedoeling, zoals ik hierboven al vermeld had :P deze hier in te laten staan tot het wat warmer word buiten .

Wat ik eerlijk gezegd niet snel zie gebeuren !! ;) Mja geduld.. Heeft iedereen hier op het wietforum wel denk k.. KUCH :tu

 

Hier komen ze, de eerste foto's !

 

De G - SPoT ; 54824237849589217086510.jpg

54500037850091217036310.jpg

 

 

Voorgroeihok met alle soortjes ; 54486837803439221701510.jpg

30563537850221883689910.jpg

 

Ben wel een beetje bang met de kikkervisjes want toen ik mijn hok aan het maken was hebben ze gewoon 4u op een blad gelegen.. toen men hok of was leek het net of ze wat verdord waren ofzo.. Hoop niet dat dit kwaad kan??

 

Heb de goedkoopste soortjes aan de buitenkant gezet omdat ik denk dat mijn lamp net iets te klein is mja we zullen zien wat het geeft !

Timer staat op 18/24 .. temperatuur ligt tussen de 20 a 25°.

 

Het zijn niet veel foto's maar dit komt omdat er nog niet echt veel te zien is:P

Foto's volgen van zodra ze hun kopjes laten zien !

 

Comments/tips ; alles is welkom :D

 

Groet Rob :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog eens een kleine update :lol:

 

er is dit jaar iets gebeurt wat mij nog nooit is overkomen.. 20 op 20 !!

Allemaal even mooi uitgekomen buiten de cheesjes die wat achterlopen , dit was dan ook de goedkoopste soort !

 

Heb wat foto's getrokken van paar daagjes geleden maar ondertusse zijn ze al iets meer ''bebladerd'' :)

Ook heb ik ze al wat dieper moeten steken ivm strekken.

 

Denken jullie niet dat ik iets te vroeg begonne ben? Ik weet dat je ze maximaal 3 weken mag voorgroeien .. mja geduld heeft niet iedereen natuurlijk :) Ga nu zo wat op 5 weken voorgroei zitten..

 

106sjo.jpg

105rfc.jpg

 

Nog eens de spot ;

100dio.jpg

 

Naar mijn mening de perfecte grond.. zal ze wel wat bijsturen met wat groei en bloeivoeding maar veel gaat hier niet voor nodig zijn ;)

 

Was aan het denken om een groter hok te bouwen, ze even over te potten in wat grotere potten en dan eventueel daarin een klein verwarmingselement te plaatsen omdat het weer nog niet meezit.

Verduisteren ga ik niet doen ! Ga ze gewoon lekker hun gang laten gaan ;)

 

De plantjes zijn nu aan het voorgroeien op 18/6 . Is dit goed of zal ik ze wat meer lichturen geven?

 

Er gaan snel foto's volgen van hoe ze er nu uitzien, groot verschil met deze kleine takjes hoor ;)

 

Groet :D

Edited by RobMarley

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien hier toch niks op gereageerd word ga ik dit topic afsluiten. Zit met zeker 5 vragen en niemand beantwoord ze.

Sorry maar dan zie ik er het nut niet van in.

 

Veel succes allemaal :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook heb ik ze al wat dieper moeten steken ivm strekken.

Lamp dichter op de planten zetten!

 

Denken jullie niet dat ik iets te vroeg begonne ben? Ik weet dat je ze maximaal 3 weken mag voorgroeien

Ik vind het iets te vroeg, anderen vinden van niet. Maar je kan zeker doorgaan met deze kweek. Als je ze over 2 weekjes naar buiten doet dan moet het wel goedkomen. Zijn genoeg verslagen te vinden waar al buiten wordt gekweekt.

 

De plantjes zijn nu aan het voorgroeien op 18/6 . Is dit goed of zal ik ze wat meer lichturen geven?

Prima

 

Aangezien hier toch niks op gereageerd word ga ik dit topic afsluiten. Zit met zeker 5 vragen en niemand beantwoord ze.

Sorry maar dan zie ik er het nut niet van in.

 

Veel succes allemaal

 

Niet zo zeuruhh jonguhh

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha dat bedoel ik dus :D

zag mijn topic elke dag zakken en zakken vandaar .. niet zo gezellig als je al zo weinig tijd hebt en dan toch de moeite doet om mensen mee te laten genieten :)

Edited by RobMarley

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahahaha! ARGGG!

 

zoek en gij zult vinden, niet zo kinderachtig hoor haha

 

je MOET dit verslag niet voor ons maken, ik neem aan dat je het doet omdat je er zelf ook voldoening uit haalt toch?

 

ik blijf je volgen iig

 

keep up the good work!

 

CC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog eens een kleine update ;)

En haha @ you captain :)

 

Vandaag heb ik ze overgepot in 10L potten, na 2 weken worden de potjes al veel te klein !

Ook dat ik ze niet meer hoef over te potten tot ijsheiligen .. Denk dat ze in deze emmers wel goed staan ;)

Duss so far so good ! :lol:

Heb mij lekker in het zonnetje gezet, alle materiaal wat ik nodig heb langs mij. En arbeiten maar ! :)

 

14042012125.jpg

 

Mooi spul ! Blaast bijna zoals een hogedruk hahah :wub:

14042012126.jpg

 

Frisian Dew LONT !

 

14042012129.jpg

 

Jack Herrer staartje :D

 

14042012128.jpg

 

Favourite pic so far !

14042012131.jpg

 

Zoals ze er nu bijstaan voor de komende vier weken .. in men veranda waar het altijd wel tege de 20 graden is. Wat wel kut is is dat ze hier alleen zon hebben tot +- 13.00h .. Als ik de tijd heb en de nodige zon verzet ik ze wel naar buiten toe.

Natuurlijk als het echt goed weer is zet ik ze buiten de hele dag in de volle zon.

 

14042012132.jpg

 

Er staan nu nog 4 cheesjes, 1 frisian dew en 2x jack onder de TL. Dit omdat die wat achter lopen maar die zullen hopelijk ook wel bijtrekken ;)

Dit toont nog maar eens dat je wel degelijk betaald voor goed materiaal !

 

Dit was het weer voor vandaag. Veel kijkplezier !

En captain, natuurlijk geniet ik ervan een verslagje te maken, als het dan zou lukken is het altijd fijn de stappen nog eens door te gaan :D

 

Update volgt binne dit en een weekje, I'll keep you guys posted ! :)

 

Groet :D

Edited by RobMarley

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat er veelbelovend uitzien. Lekker tuintje vol met soorten. Als't maar groen is

 

succes.

 

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke aarde heb je gebruikt om over te potten naar die 10 liter potten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Grow.be ; gewoon universele potgrond hoor niets speciaals :lol:

Van zodra ze de volle grond in gaan ga ik ze de nodige voeding geven..

 

Update volgt een van dees het schiet aardig op ! Ook al vriest het !! haha

 

Groet

Edited by RobMarley

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om te voorkomen dat foto’s in de toekomst niet meer zichtbaar zijn verzoeken we je om je foto’s op Wietforum te plaatsen. Hoe je deze foto’s eenvoudig in je topic kunt opnemen kun je lezen in dit topic Alvast bedankt!

 

Zal toch zonden van je werk zijn als alles weg is.

En momenteel missen er al een paar.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet waar het aan ligt . Had ze verwijdert op imageshack zelf om voor zo weinig mogelijk evidence te zorgen :P

Maar dit blijkt dus niet te werken .. :tu

 

Hier dan nog maar eens de soortjes hoe ze er nu bijstaan !

 

24042012144.jpg

24042012143.jpg

24042012138.jpg

 

FD

 

24042012147.jpg

24042012146.jpg

24042012142.jpg

 

Big Bud

 

24042012145.jpg

24042012141.jpg

 

Jack

 

24042012140.jpg

24042012139.jpg

 

Zoals ik al vermeld had in mijn mislukte post :)

Gaan ze dit weekend in de tunnelserre's, zojuist bij de liddle gehaald voor geen geld !

 

Foto's volgen van zodra ze in hun nieuwe huisje staan :wave:

 

Had nog een vraagje ivm de grond..

Vorig jaar heb ik 3 denen goed kunnen afbloeien ook al was het niet het beste weer.

Hier en daar wat rot maar had er gelukkig op tijd de schaar ingezet !

 

De grond is dus goed genoeg.. Alleen kan het altijd beter ! ;)

Misschien een beetje opwaarderen door er wat cocos bij te voegen ik weet het niet .

 

Info/Comments ; more then welcome ! :o

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik jouw was zou ik geencocos toevoegen of je moet een heel droge warme voorzomer verwachten

ik denk dat extra water rond je wortels in ons land aleen maar wortel rot veroorzaken

 

zou eerder denken aan enzymen en mischien bacto meegeven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een zeer goeiemiddag beste medekwekers, zoals beloofd ; update time :)

 

Gisteren met het heerrrrrlijke weer nog maar eens de vuile schoenen aangetrokken en de tuin ingetrokken !

Om te beginnen moest ik eerst 25 aarbeienplanten verplaatsen waar nadien mijn nederlandse groente kwamen te staan.

 

Ze zijn bij de buren een nieuwe tuin aan het plaatsen vandaar! Safety first :D

 

Heb een stukje grond omgeploegd van ong. 4 meter lengte op 2.5 in de breedte.

Is nog maar het begin want heb nog 8 stekke om de volle grond in te zetten :)

 

Plantjes doen het redelijk goed ! Nu vol spanning afwachten of ze tegoei aanslaan.

Normaal gezien wel maar je weet nooit natuurlijk :)

Als het zo'n weer blijft als nu moet dat helemaal goedkomen !! :lol:

 

Zo , lang genoeg gewacht. FOTO'S !

 

LekkaLekkaaa ! :D

30042012154.jpg

 

Spot numero uno

 

30042012155.jpg

30042012156.jpg

 

Heb op deze spot nu elf planten staan. Miss net wat teveel durf het niet zeggen.. Heb ze zo ver mogelijk uit elkaar verspreid als dat mogelijk was !

Geloof dat er nu 5 jacks in staan, 2 fd's, 2 bb's en 2 kaasjes.

 

De jack doet het naar mijn mening het best tot nu toe. Zien er ook het beste (bossig) uit !

 

30042012157.jpg

30042012158.jpg

 

De 2de spot komt van zodra de spinazie uit de grond kan , normaal gezien binnen dit en 2 weekjes :)

 

Met natuurlijk een update :)

 

Dat was het weer voor vandaag ! Nu me ergens lekker neerplanten op een terrasje en hopen dat ik er nog vanaf kom vandaag :)

 

Groet , Rob :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmorgen nog eens wezen tuinieren en natuurlijk een paar fototjes meegenomen ;)

 

Heb ze nu alle 20 uit de veranda gehaald omdat het nu toch echt wel stilaan tijd word voor het betere weer !!

Al valt dat niet zo mee mja we gaan ervoor !

 

Er staan er nu 14 in de volle grond, de achterblijvers heb ik momenteel nog in potten staan.

Wat ik zo ook ga laten anders vind ik over een paar maand de weg niet meer trug in mijn tuintje :D :P

 

Heb de middelste uit de tunnelserre verplaats omdat ik schrik had dat ze anders te ver ineen zullen groeien :P

Plaats kom ik zeker niet te kort dus allemaal geen probleem :P

 

Foto Fotooooo ;

 

De tunnelserre, waar ik nog steeds zo trots op ben :D

07052012167.jpg

 

Buiten het tunnelserre gebeuren :D

07052012168.jpg

07052012172.jpg

 

1 van de de Big Bud , mooie gezonde plant, veel ''bebossing'' tov de andere soortjes ..

07052012169.jpg

 

1 zwakke FD ;)

07052012170.jpg

 

Inside the tunnel ; van voor naar achter, BB x 2 en een JH x 2

07052012171.jpg

 

De 5 reserven

 

07052012173.jpg

07052012174.jpg

 

Wat mij opvalt is dat de FD tot nu toe niet zo'n sterke soort is, de big bud ziet er het beste uit met op de 2de plaats de jack herrer, de cheesjes blijven klein. Is er eentje van die er goed en gezond uitziet maar 1 op 5 vind ik niet zo'n goed resultaat :D

 

Nu maar hopen dat het weer wat beter word en ze beginne te knalleeeeee ! :D

 

 

Comments/Tips/Flauwe zever, alles is welkom :wOOt

 

Ps; de spinazie was lekkerrrr ! ;)

 

Groet :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...