Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Na een jaartje niks te hebben gekweekt is het dit jaar weer zover. Greenhouse Seeds' Big Bang kweken op het balkon.

De eerste stappen zijn gezet, een nieuwe pot van 55 liter gekocht, de grond voorbemest en nu de zaadjes ontkiemd. Verbazingwekkend hoe snel dat ging, binnen 24 uur alle 5 de zaadjes!

 

gallery_7744_13687_213550.jpg

 

Nu de zaadjes geplant en hopen dat het wat wordt!

 

gallery_7744_13687_43015.jpg

 

Een mooi begin van hopelijk een mooi seizoen. Zodra er weer nieuwe ontwikkelingen zijn volgt er meer.

Veel succes iedereen.

 

Grt ZuidKweker en UriGeller

 

edit: nu mét foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehehe succes ermee :wave: kunnen behoorlijke bomen worden buiten :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes! En ik volg deze want ik heb 2 Big Bang auto zaadjes hier liggen die dit jaar gekweekt gaan worden :wave: (met nog wat andere soorten)

Dus ben heel erg benieuwd hoe de gewone het zullen doen! :vape:

 

Ga je groei en bloei voeding gebruiken? En gebruik je speciale grond (allmix of lightmix bijv.) of gewoon universele potgrond?

Share this post


Link to post
Share on other sites

We, ik en huisgenoot UriGeller, gebruiken gewone potgrond en hebben koemest als voeding.

Ik heb in het verleden vaker koemest gebruikt in de volle grond, met goede resultaten, dus ik hoop dat het in een pot ook werkt.

Als het eenmaal tijd is voor bloeien dan wil ik wel iets van pk13-14 en bloeivoeding halen.

 

Succes met je autos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet waar je huis woont, denk ik. Ik zal die foto wat aanpassen als ik jou was :vape: veel succes met die big bang, dat wordt een groen balkonnetje.

 

gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ja je hebt gelijk. Niet echt handig om mn hele buurt op de foto te zetten. Maar maakt verder niet heel veel uit. Ze zijn toch wel zichtbaar straks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja dat denk ik ook als je nu al begint, je kan overwegen om te scroggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot onze grote verbazing heeft de eerste zo'n 14 uur na het planten van het zaadje z'n kopje al boven de grond! Ik was uitgegaan van een uurtje of 48 maar Big Bang heeft er zin in!

 

gallery_7744_13687_1063681.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

... zou maar niet te opzichtig doen met plantjes in je raam kozijn

als de verkeerde het ziet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is sinds het ontkiemen van de zaadjes alweer een aantal weken verstreken. Na een zeer snelle start begonnen de plantjes ontzettend te strekken. De grond in de flessen die we met folie af hadden gedekt was te vochtig en is er mossig uit gaan zien. Overigens begonnen enkele blaadjes bruin te verkleuren, allemaal dingen waar ik en mijn huisgenoot Zuidkweker niet echt vrolijk van werden. Zodra de worteltjes zichbaar waren aan de onderkant van de flessen, hebben we ze dan ook meteen naar buiten gemieterd.

 

Deze foto's zijn van een week terug, toen we ze net hadden omgepot. Vanwege het strekken van de plantjes hebben we ze iets dieper geplant. Ze zijn inmiddels al aardig gewend aan de potten en beginnen al lekker blaadjes aan te maken.

 

 

gallery_33934_13848_2685729.jpg

 

gallery_33934_13848_2928319.jpg

 

gallery_33934_13848_1380857.jpg

 

 

Laat die zon en die hoge temperaturen nu maar komen! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...